Skatt på bonuspoeng ved jobbreise

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av magnusha, 15. mai 2018.

  1. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel den 3. tråden om samme tema.
     
    Petter B-C, DanH and Spurs like this.
  2. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Tror jeg tar dette med knuuuusende ro, er virkelig spent på hvordan det skal kontrolleres når det først skal skattes ved bruk av EBP. Som nevnt over så er det jo ikke noe skattemessig med å samle dem inn, det er jo bare bruken som utløser skatt.
     
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    38% av restaurantene i London serverar organisk vin, altså vin som inneheld hydrokarbonar? Kva slags vin serverer dei resterande 62%? Eg kjenner at eg blir litt skeptisk før neste loungerun til LHR. o_O

    @afirm; kva om ein brukar dei 1600 poenga frå dei årlege 16 WF-flightane i jobb til å kjøpe ei flaske vatn på neste SAS-flight (også i arbeidstida), kan ein då føre 25 kr på reiserekning uten bilag? Og må ein i tilfelle skatte for dei 25 kr også?

    Eg lurer på om Skattebetalerforeningen arrangerar noko kurs i Málaga til hausten... (Er slike kurs forresten å rekne som utgift til inntekts ervervelse?)

    Kanskje vi berre skal vere glade for at vi har ei regjering som brukar energien og tida si på slikt i staden for å skyte på oss med gummikuler? :)
     
    Last edited: 15. mai 2018
    mariusbb, Baldrick, Eddie47 and 2 others like this.
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
  5. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis jeg lar noen tusen poeng løpe ut på dato, blir det da fremførbart tap? Eller kan jeg kreve fradrag direkte?
     
    VQN, Petter B-C, Are and 2 others like this.
  6. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Også: Siden poeng nå regnes som, hva heter det, ytelse eller noe, bør ikke da utgifter til kredittkort regnes som utgift til inntekts erverv, og dermed være fradragsberettiget?

    (litt sarkasme må være lov)
     
    VQN, Petter B-C, Are and 2 others like this.
  7. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Sjelden har SAS vært mer spot on! Travelers get more - nå også skatt på Eurobonus... :rolleyes:

    upload_2018-5-15_22-17-48.png
     
    jgroneng and Xflipper like this.
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Tar også dette ganske med ro.
    Blir nok aldri skatt på kredittkort poeng selv om det er utlegg i regi av jobb.
    Worst case er at det blir beskattet av grunpoeng uansett om du bruker de eller ikke. Så kan de som ikke ønsker skatt velge at de ikke ønsker opptjening på reisene som foretaes
     
  9. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    No spør du godt. Må nesten vise deg vidare til ekspertane på 22077000, utan at eg trur dei kan gje noko godt svar.

    Vi er heldige som flyg frå SOG og SDN, då slepp vi å tenkje på bonusopptening.
     
    Baldrick and Stuttfeiten like this.
  10. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Lurer på om poengene jeg tjente på å oppgradere jobbreisen med private penger også skal telles med? Eller rapporterer jeg kun inn poengene jeg ville fått for den opprinnelige billetten, og trekker fra det overskytende som kom som følge av min private finansierte oppgradering? Dette blir spennende!
     
    DanH liker dette
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Eg betalar og ofte for oppgradering av egen lomme og 70% minst av opptjente poeng minst kjem frå andre ting enn og fly..... Så korleis dei skal håndtere dette, jaja. Lykke til.
     
    Travelmate liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Denne likte jeg... Synes egentlig du har rett, mulig du kun får fradrag på den prosenten som tilsvarer det du har brukt på jobbutgifter. Så er 50% av utgiftene på kortet i jobbsammenheng burde du kreve 50% av gebyret..

    Er redd for at disse reglene ble ekstremt kompliserte etterhvert. Men heldigvis har jeg en ok sum poeng som står på min konto. Dette er poengene jeg har tjent via jobben. Det er jo de private poeng jeg bruker først....
     
    Xflipper liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,479
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nå jeg ser fordelen av å ikke reise i jobb. :p
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Chill it guys. Dette skjer ikke. En karrierekåt byråkrat har solgt seg inn til en prkåt politiker og det slukes rått av en up and coming journalist som ikke har rukket å bli tørr bak øra. Redaktøren himler med øya, tenker ... Enda en gang... Jaja, det er jo smått med stoff for tida.
    Disse forslagene dukker opp med jevne mellomrom, tror det er 5 - 6 år siden forrige gang dette kom opp. Den gang, som gangen før, og som resultatet blir denne gangen, så blir det dumpa, for de kommer til å innse at å drive inn denne misunnelsesskatten blir hinsides dyrt i forhold til inntjeningen.
     
    Olelink, Eddie47, Kaffen and 5 others like this.
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    nå....ikke glem å innberette alle innestående poeng som formue....... :)
     
    Are liker dette
  16. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer på hvilket parti som rir denne kjepphesten? Høyre har jo tidligere vært svært lite bonus-samliger-vennlig, da Viktor Normann fikk trumfet gjennom sine kommunistiske ideologier.

    Venstre er i mot hele flybransjen, og har tidligere vist kraftig misunnelses-politikk...

    Noen som følger bedre med på hvem som griner seg til hva, i regjeringen?
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Urealisert gevinst?
    Skattes som antall ramlösa jeg kan fritt ta ut på flyet? :D
     
  18. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jaja, hvis dette skjer, så kan jeg fint flagge ut til Krisflyer i stedet for Eurobonus :)
     
  19. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Hæ..?
     
  20. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Fint, gjør det du.
     

Del denne siden