God morgen fra Liffey lounge DUB. BA bruker den på morgen avgangene før 9 fordi er for fullt hos Aer Lingus. Utmerket her, men det spørs om flyet mitt faktisk vil gå før 9. Det tok nettopp av fra LHR 50 min etter oppsatt avgangstid. De to 2t20min på LHR inkludert bytte fra T5 til T3 ga i utgangspunktet lite tid til Eggs Royale hos Cathay F, litt lunsj hos AA Flagship first og flat white hos Qantas.
Radisson på flyplassen er bra. Hilsen fra sjefen som ønsket velkommen tilbake med litt sjokolade. Og med e-posten hennes. Ikke at jeg hadde noe behov for den, men å tørre og vise frem e-postadressen til seg selv som sjef er et tegn på at man tror på det man leverer. Som tidligere observert god mat for et flyplasshotell.
I går ble diamanten sikret. Også med et forsinket siste legg. Først prøvde cockpit på en myk svenskeknapp etter at vi hadde pushet ut fra gate. Så takset vi ut på rullebanen, stod litt lenge og begynte å takse ned rullebanen. Det er aldri et godt tegn. Tilbake til gate, ombord med tekniker, hard svenskeknapp, lukke dør og bort bro, oops alle papirer var vist ikke ferdig signert (trodde det skjedde elektronisk), tilbake bro og dør opp, signatur og så kunne vi fly.
To nye flyplasser står etterhvert på programmet. Hvis jeg rekker første forbindelse. Tror halen på flyet i midten skal nesten dit jeg skal, og med forbindelse dit jeg skal med ankomst noen timer før jeg skal være fremme, så kunne kanskje blitt med dem.
Last edited: 17. april 2025