Det kommer ikke frem på KLMs nettsider, men jamfør litt eldre innlegg i andre forum så er det i motsetning til A* slik at Sky Team Elite Plus gir setevalg, insjekket baggasje og de andre foredelene, også ved booking av economy light?
Gå inn på hjemmesiden så finner du dette ut super kjapt i løpet av 30-60 sekunder Ved å booke flybillett... Står oversiktlig og greit. Du trenger ikke betale for å se dette
Du mener kanskje hvis man er innlogged med status? Jeg finner dette ikke i bookingprosessen som guest?
Muligens en liten avsporing her, men uansett: Har en del turer i høst til litt odde reisemål hvor alternativene enten er LH eller KL. Tidligere har jeg alltid flydd LH, og stort sett biz (som ofte har vært bare marginalt dyrere enn eco). Det går selvsagt an å fortsette med det, få statusmatch, opprettholde denne ett år osv, men jeg flyr ikke nok med LH til å opprettholde noen fornuftig status på sikt, så det virker det på et vis greiest å holde seg til SkyTeam. Men KL biz er typisk latterlig dyrt, så da blir det nok eco. Noen som har mye erfaring med å fly KL eco med "ekstern" SkyTeam Elite Plus Status? Skjønner jo hovedfordelene (lounge, fasttrack osv), men vil f.eks. reglene for setevalg gjøre at man har OK sjanse for å ende opp med ledig nabosete? Andre ting som er verd å merke seg?
svarer på denne her. Booket en Eco light i dag, og da er det ikke gratis setevalg for skyteam elite plus.
Det er gratis setevalg av standardseter med Asante Rewards, så det er godt mulig dette også bare er innkjøringsproblemer.
Nå kan jeg velge standardseter gratis i KLM-appen for en Eco Light-bestilling. Front standard seat, Extra legroom og Economy Comfort koster fortsatt penger, men det var som forventet. Det er ikke lenger enn siden igår at de skulle ha penger for standard også.
Nå funket valg av standardseter for den flighten jeg prøvde å velge seter på igår. Her skjer det ting!
Nope. Denne gangen tur kjøpt via sas, codeshare der siste leg er KLM. Kan ikke velge sete for siste leg via SAS app og kan fremdeles ikke legge inn EB status i klm sin app..
samme her nå, iaf på nettsiden. kan velge sete fra råd 19. er dette det samme for flying blu members, eller stiller sky prio elite dårligere her?
Sitter og prøver å finne ut hva som gjelder for eco light selv her nå. Jeg legger inn EB nummeret mitt i bookingen. Ved valg av sete virker det som dette koster penger, men det ser ut som denne kostnaden er nullet ut når jeg kommer til betalingen og «sammendraget». Hvis jeg følger samme logikk og legger til bagasje koster det penger og den kostnaden blir ikke nullet ut. Legger jeg ikke til bagasje får jeg opp 0 kolli innsjekket i sammendraget. Skal jeg bare kjøpe en bare bones billett og håpe at den har fått påført rettighetene slik at jeg kan legge til sete og sånt på web? Dette er city hopper til ams og KLM long haul videre til Singapore.
Baggasjen får du 100%, fått det selv på eco light TRD-AMS. Angående setevalg ville jeg sendt dem en melding på Facebook/Messenger og si "speak to agent" til den "smarte" roboten. Da får du kjapt hjelp og tydelige svar, som jeg personlig ikke alltid synes nettsidene deres gir..