Jeg har for første gang opplevd at min long-haul billett påvirkes på denne måten, og jeg er usikker på hva jeg kan gjøre videre. Har bladd gjennom flere tråder her, men alt virker ganske vilkårlig, og jeg blir bare mer og mer stresset Situasjonen er slik: - Jeg har en SkyTeam-bonusbillett i business, bestilt via SAS (CT). - KL hele veien til Sør Amerika og AR+KL tilbake hjem. - Returreisen med AR fra EZE til Europa er kansellert. De foreslår å ombooke meg til en senere flight som ankommer MAD etter at min forbindelse til Norge med KL allerede har gått. AR har nemlig sendt meg en e-post som sier at de kan ta meg kun til MAD, og det er liksom det Jeg ringte SAS, og den engelsktalende agenten sa at det ikke finnes noe i samme klasse fra MAD denne dagen. De foreslo enten at jeg finner noe selv eller ber om refusjon. Men refusjon for hva, egentlig? Bør jeg ringe KLM kanskje? Har noen av dere som reiser mye opplevd noe lignende? Hvilke muligheter finnes i en slik situasjon? På en måte kommer man jo til i Europa, men er samtidig fortsatt langt unna hjem
Ja, jeg opplevde nylig tilsvarende med KQ. Det løste seg ved at jeg selv fant en avgang fra Kigali til Nairobi dagen før, og så har vi reise videre til Europa neste dag, men innenfor 24t-regelen. Ringte SAS og de fikk ordnet det. Dessverre blir det en dag mindre i Rwanda og overnatting i Nairobi på hjemreisen som vi ikke får dekket.