Skyteam fra solens rike.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Alekseolsen, 22. april 2019.

Tags:
  1. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Da skal man forsøke seg på sitt første reisebrev, og beklager på forhånd at jeg på ingen måte er i stand til å produsere slike underholdende reisebrev som jeg ofte nyter å lese her inne..

    Da man skulle forsøke å komme seg hjem fra arbeid, første påskedag, innser man at det var betydelig vanskeligere å finne billetter enn vanlig. Alternativene var rimelig labre, I allefall innenfor hva jobben er villige til å betale.

    Endte etter mye om og men opp med KLM eco, med 14 timer layover i Amsterdam.


    FOC-CTU: Xiamen eco
    CTU-AMS: KLM C
    AMS-OSL: KLM Eco


    Hjemreisedagen starter med at man forsover seg til Taxien man skulle tatt 05:30, sannsynligvis grunnet litt for mye godt i glasset kvelden i forveien.
    Når man, etter midnatt, kom tilbake til hotellet etter en runde massasje med mine kinesiske kollegaer, bestemte seg for at det hadde smakt godt med 2 øl til.

    Uansett, man ankommer etterhvert flyplassen i Fuzhou, hvor de selvsagt hverken har maskin, eller Priority låne for innsjekk/bagdrop.

    Humøret blir enda litt bedre når vedkommende bak skranken mener jeg ikke kan sjekke inn hos de siden jeg har KL-flightnummer. Etter å ha forklart mennesket hva codeshare er for noe, får hun sjekket meg inn, men kun FOC-CTU.

    En hindring unna, og jeg begynner å få det travelt, og blir derfor ikke videre fornøyd når 1: Flying blue sølvkort gir vist ikke ekstra bagasje på KL- codeshare flight, at det står 2 kolli i appen spiller ingen rolle. Uansett, man forsøker bare å betale, men blir selvsagt sendt av sted til en annen fyr, slik at jeg skal få lov til å løpe frem og tilbake mellom Check in og supervisor.

    Etter å ha forbannet hele Kina opp og ned (jeg liker eeegentlig Kina, men hender man får nok:p) viser det seg at jeg må inn på bagasje-innspeksjon, da de til sin store forferdelse har funnet AA-batterier i kofferten min.

    Etter å ha beklaget dypt og inderlig, fikk jeg endelig gå, denne gang med både Boarding-kort og Pass!
    Blir ropt opp på PA, slipper gjennom security på rekordtid, løper til flyet, og kommer ombord. Som vanlig med kinesisk domestic, er selvsagt flyet forsinket en halvtimes tid, bare å finne igjen roen!

    Etter endelig å ha ankommet CTU, begynner ting å bedre seg, for trøkket meg, og mine 2 store kofferter inn i en smekkfull Transfer (mini)-buss.
    Kommer endelig inn på International-delen av flyplassen, og blir svært fornøyd når man ser KLM-innsjekk med SkyPriority.
    Man hadde selvsagt forsøkt seg på en oppgradering på forhånd, men de hadde vist ikke noe ledig. Nye muligheter i skranken!
    Etter å ha bedt om oppgradering, sliter den hyggelige check-in damen litt med ordene, det viser seg at de har 1 sete igjen, men at IFE ikke fungerer. Den tar jeg!

    Etter å ha kvittet meg med det jeg har av Flying Blue-miles, og noen hundre RMB (55000 miles, 900 RMB), får man endelig Boarding-kort hvor det står 1K.

    Lounge (som i resten av Kina?), var svært triste saker, ingen WiFi, ingen Strøm, ikke noe salt snacks... Finner heldigvis en sjappe med massasjestoler, som faktisk er bedre en de på AMS!

    Har nå endelig kommet meg ombord, Champagne i glasset, en liten delay til går helt fint!

    KLM business er vel blandet de aller beste business-klasser av vestlige selskaper, ( i allefall av den begrensede mengden jeg har hatt gleden av å prøve), SAS's tidvis elendige humør på crew irriterer meg vel mer enn godt er..) Så dette gleder man seg til:)

    Amenity kit har forøvrig navnet "Jantaminiau" på seg, og ser knall ut, særlig for en som bruker eskene/veskene til å ha småtteri av jobbrelatert stæsj i.

    Har nå omsider ankommet AMS, forsøkte å få booket om til tidligere hjemreise i transfer fesk, men det skulle de ha 900 euro for...

    Tenkte, jaja, da blir det en natt i Amster (og bekymret for at man med det skal være fyllesyk ENDA en dag..)

    Ankommer hotellet, Steigenberger. HADDE egentlig tenkt meg en tur inn til byen, men innser at utepils i T-skjorte har prioritet over en kveld i Amsterdam, i allefall når man tidligst ankommer Amsterdam Central 21.00

    Her sitter jeg da? Stadig over 20 grader, og nyter bitterballen med Wit:)

    Satser på at "bussturen" OSL-AMS foregår fritt for begivenheter, og at bagasjen for en gangs skyld (klm/airfrance er virkelig håpløse der!) Er klar på Gardemoen!

    Da var det gjort, IF-jomfrudommen er overstått!
     
    jgroneng, Darkcho, Henrik and 13 others like this.
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Knall!! Litt bilder bare så hadde det vært ennå bedre :D
     
  3. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Da var det ett lite utvalg bilder å se også, av ~300 bilder tatt de 12 dagen var det kun disse som ikke var jobbrelaterte:p 20190422_141201.jpg 20190422_140839.jpg 20190421_113917.jpg 20190417_054211.jpg mmexport1555848265486.jpg
     
    jgroneng, LN-FHU and Kristian like this.

Del denne siden