Slå sammen PNR?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 10. aug 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som kjenner til mulighetene for å slå sammen flere PNR?
    Jeg planlegger en guttetur med noen kompiser som bor på forskjellige steder av landet og vil være veldig greit å ha alle på samme PNR selv om vi reiser fra forskjellige flyplasser.

    Bl.a. om vi skal kjøre optiontown så er det greit at vi vet at alle eller ingen oppgraderes, ikke minst er det også greit at jeg som EBD kan velge seter for alle før innsjekking, og i tillegg om det sagnomsuste EBD-oppgraderingene skulle inntreffe vil det jo være greit om alle får være med..
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Not possible er det enkle svaret..
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Alternativet er separate billetter til "Tiger-staden" og fellesreise derfra.
    Kanskje ikke helt kult, dersom det blir IRR-OPS i starten eller slutten.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo et poeng, i tillegg er det også et prisspørsmål, det koster jo nesten like mye å reise Nord-Norge til Oslo og tilbake som det koster fra Nord-Norge til HKG :)
     
  5. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    En agent hos US Airways slo to PNR sammen til en for meg for etpar år siden. Det er den eneste gangen jeg har fått gjort det, alle de andre jeg snakket med sa det var umulig. Men det var det tydeligvis ikke...
     
  6. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Det er ikke mulig å slå sammen to eller flere PNR. Men man kan jo alltid legge inn en melding til CKIN, om f.eks. Pax reiser i lag med referanse xxxxxx osv. (vil anta at eksempelet med US over her, så ble det gjort)
    Om du bestiller via et byrå, kan du f.eks booke alle med utreise fra OSL, slik at alle står samlet. Så kan man splitte ut pax, og booke tilslutning fra andre byer. Da "kryss refereres" alle bookingene.
    Om dette hjelper ved en evt. oppgradering vet jeg ikke.
     
    travellers4fun liker dette
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan bede OT koble de to bookinger:

    Skærmbillede 2015-08-11 kl. 16.44.13.png
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er noe vi liker Flemming :) takker
     
    Flemming Poulsen liker dette
  9. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Alt jeg vet er at jeg hadde to PNR før samtalen med US agenten, og når jeg la på røret var de blitt til en. Det er fakta, ingenting å bløffe om. Så det er ikke umulig.
     
  10. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,194
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg jobbet på reisebyrå for nesten 15 år siden var det ikke mulig å slå sammen to PNR'er. Mulig det er kommet funksjonalitet som muliggjør dette, men det kjenner jeg ikke til. Det er som flere her sier mulig å legge inn en meldingen i de to PNR'ene om at pax reiser sammen.
     
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Var der ikke noget med at US brugte deres eget (gamle) bookingsystem. Muligvis det understøttede muligheden...
     
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer nok anpå hva som er slått sammen. O, det var to pax på awardbillett så kan det hende de har flyttet over fra en til en annen, fikset og trikset med billetter m.v.

    En annen mulighet er at de har linket bookingene, så det ser ut som samme booking på weben ved at du taster inn den ene bookingreferansen og får opp begge. Vanskelig å vite når man ikke har detaljene. Men med to pax på forskjellig reiserute el.l. så burde det være umulig å få det inn i en PNR som andre selskaper skal kunne skjønne noe av.
     
  13. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,194
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det, vet at Sabre brukes en del i USA, men det finnes mange ulike booking systemer. Jeg jobbet kun med Amadeus.
     
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Mener US brugte et eget system til f.eks. bonusrejser, som vist nok var arvet fra America West. Det var ihvertfald hvad en rep fortalte på et tidspunkt for at undskylde alle de problemer hun havde med systemet ;)
     

Del denne siden