Hei! Nytt medlem her med sitt første innlegg på forumet. Har i det siste prøvd å sette meg inn i Eurobonus og bestemte meg for å prøve å få til en oppgradering før inneværende periode går ut. Min periode løper fra 01.06.18 til 31.05.19. Fra før av hadde jeg noen legs. Har noen bestilte turer nå før jul samt noe reise med jobb på planen fremover samt ønske om et par lengre turer på nyåret. Da jeg fikk tilsendt et reklamebrev fra SAS på mail så jeg til min store forundring at samme mail var sendt to ganger til samme mail. Ga det en nærmere kikk og fant ut at det var to ulike EB-nummer det var sendt til. På den ene kontoen hadde jeg, ikke mye, men 3000 grunnpoeng. Den andre kontoen bruker jeg til vanlig og har mer. Ringte til kundeservice og ble møtt av en veldig hyggelig kundebehandler som hjalp meg med å merge sammen kontoene. Poengene fra den ubrukte kontoen kom inn og alt virket som fryd og gammen. Et negativt utfall av denne sammenslåingen viste seg å være at inntjeningsperioden ble endret til den andre kontoens periode og vips så viser det seg at jeg nå har kvalifiseringsperiode som ender 30.11.18. Et halvt år før det jeg hadde med den opprinnelige kontoen. Litt fortvila som jeg ble spurte jeg kundebehandleren om det var riktig og om det kunne endres, men det kunne det dessverre ikke. Noen som har vært i lignende situasjon eller kan si noen trøstende ord?
New Zealand skal være fint på denne tida av året og en tur dit i de eleverte klasser vil trolig tippe deg over grensa for gullkort også for neste periode... Dog kan det være at det vil koste mer enn det smaker. Kanskje ingen trøst eller et råd, men et uttrykk for galskapen man kan få innunder huden ved å bruke altfor mye tid her inne Kanskje agentrulletten (flere telefonanrop til SAS) kan være til nytte der du på svorsk forklarer problemet og framsetter problemet slik at det var sentralt for deg at du beholdt den opptjeningsperioden som løper fra juni (og ikke desember)? Dog ingen garanti for at dette er til nytte... Andre kan ha bedre forslag
Min samboer opplevde det samme, det hadde blitt opprettet en ny eurobonuskonto på henne da hun fikk Amex. Hun mistet også seks måneder av hennes opptjeningsperiode. I tillegg ble grunnpoengene endret til ekstrapoeng, men dette fikk de fikset i løpet av to dager. Heldigvis ble det noen forandringer i planlagte jobbreiser slik at hun klarte å dra i land de siste nødvendige turene for å få EBG. Men hun skrev en lang klage på at opptjeningsperioden var endret, men der var det null gehør å få fra SAS med hint av en undertone om at dette ikke var deres problem...