Slik får du Amerikansk AmEx uten SSN

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 11. juli 2019.

  1. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har et par bank of america kredittkort, uten ssn og uten å bo i USA. Hadde bank konto noen år før jeg søkte om kredittkort. Må søke i branch der. 1.5% cashback og 2% på fly og dining.
    Startet på $1500 kredittgrense, kommet opp på 32k nå etter 4 år.
     
  2. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får opp reklame i Facebook feeden min fra en Lars som ser ut til å være tilknyttet Insideflyer om å få amerikanske kredittkort uten ssn eller bostedsadresse i USA. Er dette bare humbug?
     
  3. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    589
    Bonuspoeng:
    93
    I sprinsippet er det nok ingen som vil låne noen penger hvis det ikke er noen måte å få pengene tilbake igjen,hvist vedkommene ikke betaler.
    AKA...Du får kredittkort fra en utsender i USA,hvordan skal de få deg til å tilbakebetale pengene du har brukt på kortet,hvist du ikke vil betale tilbake.
     
  4. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Det er absolutt mulig å få amerikanske kredittkort uten SSN, men det krever en liten innsats og litt reising. Det har også vært diskutert her på forumet tidligere. Jeg har også fått opp en del poster han har om dette. Så vidt jeg har sett er det en betalt veiledningstjeneste av noe slag.
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Han Lars Corsten tar seg betalt for å gi tips og råd ja, har en egen bedrift for det ned i Tyskland.
    Hvor flink han er på ting aner jeg ikke, men han er i alle fall flink på å markedsføre seg selv, for han dukker opp ‘overalt’.
     
  6. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Absolutt mulig. Jeg greide det i fjor, men måtte innom banken 4 ganger, da adresse og proof of recidency er ganske tricky. Adressen du benytter deg av kan ikke være registrert som en CRMA (Commercial Mail Receiving Agency) av USPS - da stopper det i banken. Men du bør nok få deg ITIN (Iduvidual Taxpayer Identification number) for å bygge kreditthistorikk, ellers kommer du til å få mye avslag på søknader.
     
    markus liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Da er jo selvfølgelig spørsmålet hvordan man får til det?
     
  8. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Du kan enten "kjøpe" deg ut av dette med å bruke en tjeneste som https://einexpress.com/

    Alternativt så kan du fylle ut skattepapirer selv eller bruke en tjeneste som hrblock for expats. Du må da fylle ut en inntekt i USA (f.eks "e-boksalg") og betale skatt av dette. Legger man inntekten på ca 500 USD så betaler man 30 USD i taxes. ITIN varer da i 3 år, så filer man taxes på nytt.
     
    ina, magnusha, Flyingdutchman and 2 others like this.

Del denne siden