Sliter med endring av bonusbillett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Maraug, 10. okt 2019.

  1. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Litt på siden av trådens tema, men vet noen om det blir noen problemer hvis det blir registrert to bonusbestillinger på samme navn, på samme flight men gjort fra to forskjellige EB kontoer?

    Vi er fem som skal på tur og forløpig sitter jeg alene foran mens resten sitter på Plus. Hvis det dukker opp en ledig billett i biz for f.eks returflighten, så er planen å bestille i biz for en av de andre fra min konto (som har høyeste FlyPremium nivå) og så avbestille den flighten fra den andre bestillingen.

    1. Vil det være mulig å bestille samme flight for samme person?
    2. Er det en eller annen bakgrunnsprosess som kan fange opp at det er gjort en dobbelbestilling og så finne på å automatisk kansellere en av bestillingene?

    Vil jo etter at den nye bestillingen er gjort, ringe inn for å få avbestilt den opprinnelige flighten for den ene personen, bare redd for at det er kan bli noen uforutsette problemer underveis.
     
  2. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    1. Ja det er mulig å gjøre en bestilling til i samme navn.
    2. SAS systemet sjekker dupe bookings som f.eks. kan være samme navn to ganger på en flight. Denne sjekken gjøres ikke hele tiden, så du risikerer ikke noe hvis du ringer inn etter bookingen.
     
    Xflipper and Trent600 like this.
  3. TMM

    TMM Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Har en t/r innenlands i Plus booket på tilbud til 5000 poeng (Fly Premium) der jeg vurderer å endre tidspunkt på utreise og retur. Er det bare å avbestille og rebooke til standard poengpris, eller kan man endre tidspunkt (150 kr/gratis) og beholde opprinnelig poengpris?

    Hvordan er det forresten med kansellering, er det inntil 24 timer før avgang eller frem til midnatt kvelden før? Reisen starter 0655...
     

Del denne siden