Snøtirsdag fra Trondheim

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 26. mars 2019.

1. ElinPelin

ElinPelin Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Mandala er lekkert, syns jeg. Og har en utmerket 2 stjerners Michelin-restaurant på toppen. Og kjempesentralt, så klart.

holmen liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,729
    Bonuspoeng:
    293
    Ble for dyrt, og må i så fall reise på morgenen på fredag, og det går ikke.
    Men takk for tips!

ElinPelin liker dette
  3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Takk @ValdresBjarne du er alltid en reddende engel, blir spaser tur med madame i byen ja. Gull i box idet de 20k ifra Sage`n får "gullvinger" :D

4. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har bodd litt ulika plasser, og stort sett rundt Ku'dam
    - Art Hotell kudam er ok priset og har store superior rom, ligger litt langt opp i Kudamm, men går greit med ubahn. Radisson
    - Swiss hotel kudamm er topp, og ligger sentralt plassert på Kudamm. Meiner dei har lounge
    - Hotel Berlin, Berlin. Likte det ikkje, og ligg litt utenfor Kudamm
    - H10 er eit litt meir design hotel, men veldig bra. Ligg nederst litt bak Sofitel kudamm som også skal vera bra. Fine rom for familier
    - Louisa's Place var også veldig bra. Store rom som passer til familier.

Har Hotel Adlon på lista mi, men dyrt.

holmen liker dette
  5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo reise ut på tempelhof og leige deg ein sykkel! Så får du litt (flyplass)historie, men det får du vel andre plasser i Berlin også!

drsyk liker dette
  6. holmen

Likes mottatt:
    64,729
    Bonuspoeng:
    293
    Det får bli neste tur med kona. :)

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Får lage et "sykkel-reise brev" ;)

8. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Har faktisk fundert på å skrive et sykkel-reisebrev fra da jeg syklet i Himalaya. Husker dog minimalt fra flyreisene, men det var jo en såpass spesiell turopplevelse så kanskje det kan ha interesse for folk likevel?

9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Lar deg legge føringen for første sykkel-reise brev ;)

10. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Vi bodde på Bikini Hotel Berlin forrige tur. Artig med utsikt rett inn i dyrehagen fra hotellrommet. Bra utsikt fra baren i øverste etasje også.

holmen liker dette
  11. holmen

Likes mottatt:
    64,729
    Bonuspoeng:
    293
    Det så veldig gøy ut! Men ble litt dyrt.

Har endt med å booke det ynkende skipet Titanic, så nå må jeg bare finne ut om jeg skal til Berlin eller Brussel.

Kanskje jeg skal kjøre en avstemming?

12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    The Ritz-Carlton, Berlin ;)

OttoL liker dette
  13. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    I Brussel bodde jeg en gang på det som var oppført som et 5* hotell (og syntes jeg hadde fått booket til en VELDIG grei pris). Opplevelsen ble både litt skuffende, men likevel såpass fascinerende at jeg reiste derfra ganske fornøyd. Hotellet hadde sikkert i sin tid vært ratet som 5*, men var nå var det ( i hvert fall resepsjonen, mitt rom ,og det lille jeg så av resten av hotellet) kanskje 3.5*. Men det var en helt utenom det vanlige velpreservert tidskapsel. "Rommet" var digert, og hadde egen romslig stue og forholdsvis velutstyrt tekjøkken(!) som delte av soverom og stuen. Resepsjonen, restauranten og rommene var gjennomført annodazumal. Bortsett fra TV'en som kanskje var LITT mer moderne, var interiøret, møbler, fargevalg sååå 1975. Men renholdet var akseptabelt, så når det første sjokket hadde lagt seg ble det for øvrig et trivelig opphold.

Hotelloppholdet var for øvrig mitt første direkte møte med "EU-byråkratiet". Jeg var invitert som "ekspert" sammen med noen norske og andre internasjonale kolleger (og vi er rimeligvis vant til å ha engelsk som arbeidsspråk på våre møter). Men neida. Møtet foregikk i et mellomstort møterom, hvor hver enkel plass var med mikrofon, hodetelefoner og diverse avstemmings- og kontrollknapper. Bortsett fra skjermene for presentasjoner og video var hele salen omkranset av små "tolkeboder". Hver gang en av oss skulle i gang med presentasjonene våre mullet møtelederen i gang en hel liten liturgi. "Vi trengte ikke presentere på engelsk, vi kunne holde det på morsmålet". Og så satt det altså et lite kompani av tolker og simultanoversatte til en 8-9 forskjellige språk (på hodetelefonene). :eek::rolleyes:

Eddie47 and holmen like this.
  14. holmen

Likes mottatt:
    64,729
    Bonuspoeng:
    293
    OttoL liker dette
  15. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Åååå
    Synes det er innafor med reisebrev as for oppdatering av hvordan det går!:oops: Jeg vil se!

16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt personlig favoritthotell er Corinthia, men det er lenge siden det ble totalrenovert nå så det begynner dessverre å oppvise en smule slitasje enkelte steder. Store og stort sett fine rom og en fantastisk frokost.

Ellers er Sofitel veldig bra, New York Palace (tidligere Boscolo) likeså og Hilton på Castle Hill. Disse er forholdsvis dyre. Et hotell jeg har bodd på noen ganger er Queen's Court, et helt greit hotell med greie priser, men her var frokosten en nedtur.

Dette er alle 5-stjernes. Hvis dere nøyer dere med noe litt enklere har jeg bodd på Radisson Blue Beke, Courtyard By Marriott, Continetal Budapest og Royal Park Boutique. Helt greie hoteller alle sammen, men Royal Park ligger litt lenger unna sentrum enn alle de øvrige.

Alle disse med unntak av Sofitel ligger litt utenfor selv sentrum, men allikevel mer enn sentralt nok.

Jeg skal forøvrig selv overvære F1 i Budapest i år igjen, dette blir femte året på rad. Er der fra torsdagen før til lørdagen etter, så vi kan jo møtes og ta et glass champagne eller to?

(Beklager, dette ble litt langt...)

Arvid1410 liker dette
  17. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag!

Fikk i morgest en mail fra ExpertFlyer om at det var sluppet ledige seter i F på PEK-FRA om 2 uker og ringte med det samme til SAS og fikk booket det, men poeng og skatter og avgifter ble ikke trukket, så jeg ringte tilbake nå for litt siden og traff på et brødhue av dimensjoner. Han forsto ingeting av det jeg sa og mente at jeg måtte gå på Plusgrade for å søke om oppgradering. Ga raskt opp og la på røret.

Får ringe til den engelske linjen i kveld å høre om de kan hjelpe meg. Reservasjonen ligger i alle fall på appen, så er ikke så veldig urolig.
    E92D699F-53DA-431B-A0E0-79487FB2757E.jpeg

Klar for Lufthansa F nå!

18. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for tips. Spiller da ingen rolle om meldingen er lang så lenge det er så gode tips :).

Relativt frisk pris på en del av de første der, spesielt ettersom jeg reiser med poden. Får da være grenser på luksus han skal bli vant til :D (lett å si ettersom han allerede har flydd både LH F og 2 x TG F).
    Ser ut til at Continental er et svært aktuelt alternativ, spesielt med tanke på basseng på taket. Antar det kan være en smule varmt i Budapest på den årstiden...

Vi ankommer onsdag og reiser igjen tirsdag. (Minst) ett glass champagne er en selvfølge når man treffer "kjentfolk" i utlandet :p.

Skulle spurt deg om tips i forhold til billetter på Hungaroring også da skjønner jeg, men nå er billetter innkjøpt. Vi havnet på Gold 4

19. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd 38 grader i skyggen der nede, så ja det kan være veldig varmt. Har faktisk ikke opplevd like høye tempraturer i Thailand. Continetal er helt ok, ligger også passe sentralt i forhold til trikker og Metro, og jeg abefaler på det sterkeste å kjøpet et ukespass til hver av dere. Kollektivnettet der nede er enormt, det er omtrent ikke et sted i byen man ikke kan komme til.

Gold 4 er greit nok, ulempen er at det ikke er tak så du må regne med å først bli ganske stekt, så blir dere nesten garantert gjennomvåte. Jeg har ikke opplevd en F1-søndag der uten minst et skikkelig regnskyll. Jeg satt der første året, hvert år siden har jeg kostet på meg Super Gold istedenfor, den er under tak. :)

Arvid1410 liker dette
  20. ElinPelin

ElinPelin Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Da bør du også invitere henne med på restauranten Nobelhart & Schmutzich. Det er virkelig en opplevelse av de sjeldne...

holmen liker dette

Del denne siden