Jeg vet at dette er en liten bagatell, et skikkelig I-lands problem. Men når det oppstår ombord så sitter jeg bare å rister på hodet..., at det er mulig!
Med de nye kabinene og den oppgraderte serveringen har virkelig SAS fått et strålende produkt. Jeg har logget fire turer nå og må si, jeg digger det!
- Setet er konge.
- Maten er utrolig god.
- Crewet gjør en utmerket jobb.
Men en ting er ikke bra. Det jeg sikter til er den forsvunnede chipsen i SAS Business. En ting er om de hadde valgt å fjerne den fra flyet fullstendig, men nei. I den setelommen så ligger SAS Play magasinet, i den så finnes følgende meny (som forøvrig er utrolig forvirrende):
View attachment 1959
Så da vet jeg at de har Chips, til tross for at flyvertinnen nekter for det, når jeg spør om det er mulig å få chips og smoothie.
Hva ble så min løsning på dette (store) problemet? Jo, væpnet med kredittkort trasket jeg bakover for å utforske nye territorier. Helt der bakerst fikk jeg som fullt betalende business passasjer lov til å kjøpe både chips og smoothie for 50kr
Problem solved! Prisen for min flyreise ble da 27K + 50kr
Men helt alvorlig, jeg synes at det burde være en selvfølge at crewet (og SAS forøvrig) strekker seg litt lengre for sine premium passasjerer. Finnes et produkt ombord så bør det ikke være noe i veien for å kunne skaffe det til veie på forespørsel.
Et absolutt minimum er å fjerne Drinks & Snacks/SAS Play menyen fra stollomen i business hvis det som står der ikke kan fremskaffes.
Jeg håper SAS snart stopper prosessen med å forenkle produktene sine, for jeg kan ikke huske at det har vært mer forvirrende enn nå.
Vis alt...