Snacks SAS Business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RedLine, 09. mai 2015.

  1. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet at dette er en liten bagatell, et skikkelig I-lands problem. Men når det oppstår ombord så sitter jeg bare å rister på hodet..., at det er mulig!

    Med de nye kabinene og den oppgraderte serveringen har virkelig SAS fått et strålende produkt. Jeg har logget fire turer nå og må si, jeg digger det!
    • Setet er konge.
    • Maten er utrolig god.
    • Crewet gjør en utmerket jobb.
    Men en ting er ikke bra. Det jeg sikter til er den forsvunnede chipsen i SAS Business. En ting er om de hadde valgt å fjerne den fra flyet fullstendig, men nei. I den setelommen så ligger SAS Play magasinet, i den så finnes følgende meny (som forøvrig er utrolig forvirrende):
    image.jpg

    Så da vet jeg at de har Chips, til tross for at flyvertinnen nekter for det, når jeg spør om det er mulig å få chips og smoothie.

    Hva ble så min løsning på dette (store) problemet? Jo, væpnet med kredittkort trasket jeg bakover for å utforske nye territorier. Helt der bakerst fikk jeg som fullt betalende business passasjer lov til å kjøpe både chips og smoothie for 50kr :) Problem solved! Prisen for min flyreise ble da 27K + 50kr :rolleyes:

    Men helt alvorlig, jeg synes at det burde være en selvfølge at crewet (og SAS forøvrig) strekker seg litt lengre for sine premium passasjerer. Finnes et produkt ombord så bør det ikke være noe i veien for å kunne skaffe det til veie på forespørsel. o_O Et absolutt minimum er å fjerne Drinks & Snacks/SAS Play menyen fra stollomen i business hvis det som står der ikke kan fremskaffes.

    Jeg håper SAS snart stopper prosessen med å forenkle produktene sine, for jeg kan ikke huske at det har vært mer forvirrende enn nå. :cool:
     
    geddi, pgaa, Tazoslo and 6 others like this.
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Her mener jeg det er du som har urealistiske forventninger... Det er da helt naturlig at alt bortsett fra vannflasker er gratis i Plus og at alt med unntak av vannflasker må betales for i business. Sånn må det nesten være, man får det man betaler for.
     
    pgaa, afirm, RedLine and 6 others like this.
  3. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe ja SAS er ganske artige. Jeg hadde for noen år siden mange tur med 907/908 til NYC i økonomi. Da ønsket jeg å kjøpe rom og cola.
    -Nei det har vi ikke.
    -Nei vel.... men det ER rom ombord??
    -Ja, det er gratis på business.
    -Men jeg vil ikke ha det gratis, jeg ønsker å kjøpe rom, og en cola, da får dere penger for produktet.

    Flyvertinnen går for å rådføre seg, og kommer straks tilbake.
    -Beklager, men i det produktet jeg har kjøpt, som er økonomi billett inngår ikke muligheten for rom.

    -Selv ikke når jeg betaler for produktet?
    - Nei, det vil være å undergrave systemet, et produkt er et produkt, og rom inngår ikke i ditt produkt.

    Der ga jeg opp, men jeg skal være ærlig å si, at ett par ganger fikk jeg kjøpt rom, la oss si 2-3 ganger
    av de 12-15 turene jeg hadde på økonomi.

    Nå flyr jeg bare BA i CW og drikker ikke rom, men Vodka Ginger :D
     
    RoadKing, Ulrik and Herlov like this.
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Selv ikke "Coffee and tea are always free with SAS." klarer SAS å gjøre enkelt.

    Nå er det jo en drøss av såkalte miniflights, som har kort flytid (mind you, KRS-OSL er en av disse, men flytiden her var på 45 minutter på torsdag) som har redusert servering om bord.
    I Plus betyr det at du får en kopp kaffe eller te, samt en sjokolade.
    I GO får du, som purser så fint sa det: "we only give you a piece of chocolate"
     
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke flydd C med den nye kabienen enda,(flyr øst, ikke vest) men jeg har hatt 2 turer i C etter det nye servicekonseptet, og jeg har fått chips begge gangene.

    Chips er digg og jeg skjønner frustrasjonen din @RedLine, synes dette er skandale, hva svarer customer care når du klager for jeg reger med du sender inn kopi av kvitering og BP og forlanger en forklaring.

    Tror du at du hadde fått chipsen gratis hvis du hadde vist BP til CC bak i bussen? Det kan jo være at SAS ønsker at passasjerene skal få litt mosjon og leve sundt, så de passasjerene som vil ha chips må faktisk brenne noen kcal for å få tak i den. ;)
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,405
    Likes mottatt:
    3,337
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, om det ikke er en del av serviceproduktet for GO, så er det jo null feil med det. De tar ikke betalt for det og tilbyr det heller ikke. Ser null problem.
     
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,351
    Likes mottatt:
    12,441
    Bonuspoeng:
    183
    Kaffe og te 0,-
    Vi byr på kaffe og te om bord uansett når og hvor du skal reise.
    http://www.sas.no/alltid-med-sas/

    Da må de isåfall presisere med en * der *=Gjelder ikke i GO og gjelder ikke på korte turer som BGO-SVG og KRS-OSL. Sier de at de skal tilby kaffe eller te så får de også gjøre det.
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,819
    Likes mottatt:
    2,237
    Bonuspoeng:
    113
    Hva slags folk jobber egentlig i SAS' markedsavdeling og serviceavdeling? Kommuniserer de overhodet? Tenker de? Jeg kan ikke fatte og begripe at noen klarer å gjøre noe så simpelt til noe så komplisert som det SAS er i stand til.
     
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ta med termos, matpakke og godt humør
     
    MD-79, Henrik, OttoL and 1 other person like this.
  10. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    SAS trenger definitivt en grafisk designer. De må ha leid inn en fra Odesk til den menyen. Antagelig fra Bangladesh og med prosjektpris 50 dollar. Når det er sagt; fint at noen tar opp disse virkelig grunnleggende spørsmålene i tilværelsen. Livet. Døden. Kjærligheten. Snacksen.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Her mener jeg @RedLine får skylde på seg selv. Når man ikke klarer å bestille SAS Business Full Flex Chips (bookingklasse: CNOCHIPS), så kan man ikke klage når regningen må betales. Dette er riktignok en av de mange prisene som ikke kan bestilles på nett, men forholdsvis enkelt ved å spille agentruletten (i snitt kjenner hver 7. agent til prisen). Det er dog verdt å merke seg at denne prisen ikke inkluderer buffeten i galley, fordi da må man ha SAS Business Full Flex Chips & Buffet (CNOCHIBUF).

    Men sånn bortsett fra det, håper jeg at du sender klage og kopi av kostnadne til CR.
     
    geddi, pgaa, mhsalv and 9 others like this.
  12. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Wow! De har fått Jägermeister ombord!!! Good times.......:p:D
     
  13. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Først og fremst så må jeg si at det er morsomt at det er snacks jeg klager over :D. Satt ombord og synes at alt var så bra at jeg nesten glemte at det var SAS jeg fløy med. Det kunne bolaget selvfølgelig ikke ha noe av, så da oppstod det en situasjon som ble håndtert på en skikkelig SAS måte ;)

    Jeg følte derfor trangen til å harselere litt med SAS.

    Aah nå forstår jeg, kanskje veien å gå er å bestille Plus for så å oppgradere til Business for da å ha et bra forhandlingskort når det er tid for snacks :D Mulig løsning kan også være å tømme kiosken på EWR for chips på veien hjem, så kan i det minste jeg sørge for at de stakkars C-paxene får chips.

    Når jeg endelig hadde funnet veien bak, så spurte damen der hvem i huleste jeg var. Hun hadde nemlig ikke sett meg ombord, da forklarte jeg hvor jeg satt. Det ble fulgt opp av, åja da blir det 50kr takk :rolleyes:

    Har da tatt 18 telefoner til SAS og fått booket om hjemreisen til SAS Business Full Flex Extra Mye Chips & Buffet + Plus (C1EXMCHIBUFMPLUS). Håper virkelig at det får orden på sakene.

    Det er selvfølgelig sendt inn ved en tidligere anledning og svaret var da som under, kan ikke si at jeg ble særlig klok.

    Hej En

    Tack för ditt e-mail.
    Det är beklagligt om informationen är olika från olika källor.
    Det som ingår i Businesskonceptet är det som står på SAS hemsida.

    Om du får betala för något som skall ingå skickar du in ett ärende
    till vår avdelning Customer Care www.sas..se/feedback efter avslutad resa.

    Jag har även tagit din feedback vidare så det kommer fram att informationen ibland är tvetydig."


    Ellers så anbefaler jeg nye SAS Business på det sterkeste, en av de beste måtene og krysse dammen på dersom du ikke flyr First. :)
     
    Travellingalf and KristianSk like this.
  14. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Beklager men det er ikke plass til så lang Fare Basis, så du er blitt booket i UFMPLUS (Uff-klasse plus)... ;)
     
    RedLine liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,349
    Likes mottatt:
    19,579
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel for at de fattigeste iblandt oss skal føle seg litt dårlig når de ikke er verdige en kopp varm drikke..
    Kanskje det fører til at de kjøper en Plus-billett på neste runde til skarve 2000 kr..
     
  16. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Du må bare håpe på medpassasjerer med nøtteallergi. Fløy nylig business fra Tokyo til København der nøttene til predrinken ble erstattet med chips pga nøtteallergi hos en medpassasjer.
     
    RedLine liker dette
  17. pacman123

    pacman123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det er litt ille at når på de fleste innenlandsflygninger, (med mindre flex og fasttrack er viktig for deg)
    at en like så greit bare kan kjøpe billett i GO og (evt. kjøpe seg inn i lounge om man er statusløs) og likevel få samme tilnærmet service som Plus, bare til en brøkdel av prisen i de fleste tilfeller.
     
  18. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg finner frem et lite lurt smil og drar opp igjen denne tråden :)

    SAS har altså fjernet chipsen fra business på langdistanse, ufattelig irriterende men slik er det. Men den unge herremannen som for ikke så fryktelig lenge siden gikk av flyet i SFO ville så gjerne ha akkurat det.

    Siden SAS virkelig er i hjørnet for å behandle meg bra om dagen så kommer det en god opplevelse til her:

    Jeg ruslet bak til snack buffeen og tittet litt skuffet på utvalget, titter så litt på flyvertinnen, som lurer på om jeg har lyst på noe:

    JA! Jeg vil ha chips!

    Svaret er da: Det har vi egentlig ikke tilgjengelig i business men vi har det tilgjengelig i bak i flyet. Jeg kan godt gå å hente en pakke til deg hvis du har lyst på.

    Så her gjorde hun akkurat det jeg etterlyste tidligere. Veldig, veldig, veldig bra!

    Resultat: Yey! :D

    IMG_4490.jpg

    Flyvertinnen ga også beskjed om at hvis jeg ville ha noe mer av, sitat: "økonomi menyen" så var det bare å rusle bak og hente. Hun hadde gitt beskjed til de som voktet aft gally.

    For alt i verden dette er ingen "big deal", men slike små detaljer, med med ørsmå mengder av litt EBD recognition ombord er alt som skal til for at jeg virkelig digger å være statuskunde hos SAS. :)

    (Ja har også skrevet feedback til SAS om opplevelsen ;)
     
    Larata, Islending, flying_all and 6 others like this.
  19. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,819
    Likes mottatt:
    2,237
    Bonuspoeng:
    113
    Men hvorfor kan de ikke bare servere chips i business?
     
    anders82 liker dette

Del denne siden