Sniktitt på ny CPH lounge...

Tråd i 'Nyheter' startet av Are, 02. sept 2018.

  1. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Det kommer helt an på hvor mange "uerfarne" reisende du vil møte på den tiden av døgnet. Passleserne på CPH er ganske trege og med mye brukerfeil, så tar det lang tid. Opplever også mye ymse køkultur gjennom der dessverre. Sjekk køen før du går i loungen så du får en indikasjon på hvordan ståa er.
     
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,284
    Bonuspoeng:
    293
    Samme erfaring, aldri noe særlig ventetid.
     
  3. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om de har beholdt soverom?
     
  4. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Dere hadde rett. Tok ca. 0,5 minutt, men det var noe kø andre veien så jeg.
     
    jgroneng liker dette
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, brukte rom 11 senest for et par uker siden.
    Warning: det har ikke vært noe oppussing på disse rommene. Eksakt samme interiør, lamper, møbler, dusjgarnityr, osv, osv som har vært der siden åpningen for 20 år siden. Svært slitt. Men det er likefullt et bra tilbud når man kommer fra USA på morgenen og skal videre til Bartebyen på ettermiddagen.
     
    kaijoar and WannaBeFrequentFlyer like this.
  6. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Da hadde jeg i så fall uflaks i desember, måtte stå ca 40 min i kø :( den gode nyheten var at de ansatte så problemet og aktivt guidet folk som slet med connections foran i køen, det tok brodden av stressen min i alle fall
     
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Nå kjente jeg at ingeniørstoltheten min ble utfordret. Tenk å ødelegge den nydelige matematiske Markov-prosessen med å hente ut folk willy-nilly på denne måten! Nesten umulig å lage noen skikkelige statistiske modeller når noen rearrangerer køene. Stokastisk blir det! Grøsser langt ut i Erlang-tåa!
    https://no.m.wikipedia.org/wiki/Køteori
     
    Markal, OyvindN, drsyk and 1 other person like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Heheh, statiske normalfordeling og standard avviket tilsier 5 % korrigert naturlig for risiko kalkylen... Det vil alltid være noen som faller utenfor :rolleyes: dermed slik ved større legemiddel studier, ekskluderes dem som "ikke passer" inn i henhold til forventet utfall :D
     
    kiev liker dette
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp. Man må være forsiktig med datasettene sine så ikke alt rusk og rask faller innenfor. Skulle tatt seg ut!
    upload_2019-5-9_10-47-29.png
     
    drsyk liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du skulle likt å være flue på veggen bak de stor tunge metal dørene hos farmasøytiske selskapene, "mye off the books" som skjer der, til en plutselig finner kuren for kreft, vaksiner, mirakel kuren(viktig at utfallet gir signifikant verdi) osv...

    Mao. vær frisk nok til å unngå piller...et glass rødvin pr dag kommer på blå resept for franskmennene :rolleyes: Vi må ta lærdom fra dem...
     
    OyvindN and kiev like this.
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Kom en artikkel på Gemini i dag som er veldig relevant for saken. Ja, ikke denne tråden altså som på sedvanlig vis er TOTALT avsporet, men for temaet medisinsk forskning: https://gemini.no/2019/05/70370/
    Skremmende, men dessverre ikke overraskende lesing.
    PS: som nordlending holder jeg meg til tran!
     
    Baldrick and drsyk like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Å har vi sporet av tråden? :rolleyes:

    Da må vi spore tilbake igjen snarest, for å runde av. Det er godt det er mye våkene sjeler, derssverre blir ikke negativ utfall på hypotese, publisert, grunnet negativ forventet avkastning på selve produktet de ønsker å tjene multiple millioner på, jeg har ikke lov å "snakke" slik om legemiddel industrien, så godt at jeg er "anonym" på forumet...

    Vi bør alltid ta en ny "medisin/vaksine/mirakel kur" med klype salt, til den er godt utprøvd i samfunnet...

    Tran, huff noe så næsti, har du ikke TRUMF kort og KIWI i nærheten? Du må lære deg å ete fersk pakka laks:)

    Ja og er vi fornøyd med sniktitten på CPH loungen?
     
    kiev liker dette
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tran er slett ikke noe dårlig produkt. Ikke mange substanser du kan bruke til å smøre maskindeler, bindemiddel i maling, lampeolje, drivstoff på militære kjøretøy, og selvfølgelig nydelig helsekost!
    Mmmm. Et stort glass med deilig fersk tran er bare helt topp
    upload_2019-5-9_15-9-12.png
    Og for å bringe oss inn på tråden igjen: Tran serveres på alle anstendige SAS lounger til frokost. Helt sant altså!
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har du tilgang til Gull Loungen kan du holde kontroll på køen derfra ;)
     
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er bare å sette seg på plattformen ut mot passkontrollen så har man verdens beste oversikt mot køen 50 meter unna. Egen bar er det også i den seksjonen, så man kan smånippe til et par flasker vin og studere alle de rare folkene som suller forbi der nede. Enkelte underlige skruer som står og glaner inn mot loungen.
    Eller vent - var det kanskje bare speilbilde i vinduet?
     
    hifiman, anders82, sutenai and 5 others like this.

Del denne siden