Solferie slutten av januar/tidlig februar

Tråd i 'Reisemål' startet av polvotten, 09. nov 2017.

1. polvotten

polvotten Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Vurderer en solotur et eller annet sted på kloden i det tidsrommet, for litt sol og gjerne litt opplevelser. Noen morsomme steder å stikke alene? Føler kanskje at Thailand blir litt belastende som singel mann ;)
    Kan strekke meg litt prismessig.

2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Sør-Afrika? Da er det jo sommer der nede.

polvotten liker dette
  3. polvotten

polvotten Nytt Medlem

Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Takk, det er interessant. I utgangspunktet har jeg tenkt på Sør-Afrika som et livsfarlig sted, men etter å ha lest noen reisebrev her har jeg fått et langt bedre inntrykk.

4. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Lett: Qatar i C til Aukland eller Australia! Sol, varme og strand så lenge auge kan sjå

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs nok hvor du drar.
    Det er mye kriminalitet det, men mye er konsentrert rundt de store byene.

6. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Støtter Sør Afrika, å spesielt Cape Town.
    Ikke mye kriminalitet der, mye å oppleve. Kort vei til Stellenbosch og Franshoek, med masse god vin.
    Durban Jo'burg har mye mer kriminalitet og "hardere" miljø.
    Kan og anbefale Vietnam. Sommer å sol i sør der og.

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært i Sør-Afrika flere ganger og har kjørt landet både sør-nord og sør-øst uten problemer av noen slag. Cape Town er en fantastisk by som jeg har fått opplevd flere ganger, både på egen hånd og med lokale, og nærområdene (som nevnt over) har også veldig mye å tilby.
    Men ja, i noen byer som Johannesburg og Durban bør man ta sine forholdsregler og passe litt på hvor og når man ferdes.

Når det gjelder safari i Sør-Afrika, så har jeg bare prøvd Madikwe Game Reserve som ligger i nord på grensen mot Botswana, men nå har jeg vært der to ganger og det blir ikke det siste besøket. Ligger cirka tre timer med bil fra Johannesburg, men vi har også kjørt dit fra Cape Town med to overnattinger underveis.
    https://www.madikweprivategamereserve.com/

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hadde en ukes rundtur i Sør-Afrika for et år siden.
    Det var en flott tur om du liker bilkjøring.

Sør-Afrika er et fint land å kjøre i, de kjører på feil side av veien, men du har mye variert landskap og mye øde veier.

Vi kjørte denne ruten og der var det alt mulig rart av terreng og et par flotte fjellpass.

En ting som anbefales er Knysna Elephant Park hvor du kan få nærkontant med elefanter på en måte som føles bra. Virker ikke som en bedrift som driver med dyremishandling.

PS. Trip-report kommer her også... Kanskje jeg skulle tatt meg et par uker som digital nomade for å skrive alle disse utestående reportene? :D

NoLimit and lMartin like this.

Del denne siden