Sommer 2019 - Booke CT til California

Tråd i 'Bonushjelp' startet av krisair, 15. okt 2018.

  1. krisair

    krisair Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Nå som vinteren nærmer seg ser det på tide å se etter turer for neste sommer. Hun jeg deler husleie med har sett for seg California som det optimale, så er det min oppgave å lete opp flybilletter, hotell, reiserute...

    Begynner å se etter CT billetter til endaen SFO eller LAX, men sliter med å finne to i C. Er ganske ny i CT og eurobonusverden, men har fått med meg at dette er vanskelige ruter å finne, spesielt i juli. Er jeg for sent ute, for tidlig ute eller er det rett og sett en reise hvor man burde kjøpe SAS GO også oppgradere med poeng?

    Har funnet business i LOT til Chigaco med united eco videre, men det frister ikke maks.

    Alle tips mottas med takk!
     
  2. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde LA som reisemål for sommeren 2018, og brukte lang tid på å finne billetter i biz (vi var 3 stk som skulle reise, så det har nok noe med saken å gjøre - er nok lettere med 2). Endte til slutt opp med en routing over Canada. Jeg fant aldri noe ved å søke fra OSL-LAX, men ved å søke en og en strekning, for så å pusle sammen enkeltstrekninger til en helhet, kom jeg til slutt i mål - men det var vanskelig og tok tid. Nå er jeg en nybegynner selv, så det finnes sikkert mer effektive måter å få til dette enn å benytte United sine websider som jeg gjorde. Velg Book with miles, og så er det vel også blitt nødvendig å ha en konto hos United nå for å se søkeresultatet.

    Ironisk nok måtte disse billettene avbestilles, men fant nye billetter direkte hos SAS utenom skoleferien. :)

    Om jeg var deg ville jeg vurdert å reise utenom verste høysesongen juni-august, om dere har mulighet til å flekse litt med ferien deres. I høysesongen er det også varmest i California, og fornøyelsesparker og hoteller er såpass stinne at iallfall undertegnede ikke trives spesielt bra. Jeg fant heller ikke så mange bonusseter i biz til vestkysten USA i disse månedene om jeg søkte på færre enn 3 personer - SFO og LAX er populære reisemål! Lykke til med søkingen!
     
    vegasbaby liker dette
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Me har booka CT til LAX med utreise i Juni og heimreise i midten av juli, og eg satt klar 330 dager før og booka med OS(Austrian). Har også varsel på diverse flighter, men det har ikkje opna seg opp. Så eg tipper ein må ha ro i ræva for å finne desse billettane. Når det er sagt, så kjem det opp billetter via ICN(!) frå LHR om ein søker LHR-LAX på SAS sit *A søk(Har også funnet via PEK og CA frå ARN og CPH). Har fått nei i heimen, elles hadde me nok take ein jorda rundt flight om Tallinn eller 05400 hadde sagt go"
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med Lufthansa First via MEX også United fra MEX til LAX? Her skal det være mulighet for å finne 3 seter i F vil jeg tro.

    Også kan dere ta Air Canada eller Austrian C hjem
     
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,485
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk 4 seter med United, LHR-SFO-FRA for noen år siden. Skal være mulig å finne seter, men som det nevnes over her så må det nok brukes litt tid på søk og ikke bare slenge inn OSL-SFO/LAX.
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    En litt mer uortodoks flight til LAX kan være Air New Zealand fra LHR til LAX. Ser jo at Air New Zealand får mye skryt for sin business kabin.
     

Del denne siden