"Bare" to mnd til flygninger med SAA 235 og 190. Begge flygningene ser ut til å gå med helt nye A330-300. Vi har foreløpig plass på andre benk, 2D og 2G, setene på første benk er ikke opptatt, men foreløpig reservert til barn og barnebarn til noen. Spørsmålelene er: Er det noen som har erfaring med nye Business klasse hos SAA? Er det noe poeng å søke seg frem til første benk? Regner med at det blir bra uansett ...
Har ingen praktiske vurderinger å komme med, men SAA er vel i *A og det ser ut som det er mulig å fly dem til Mauritius? Dermed blir Ethiopian til SA og SAA til Mauritius et ganske fristende alternativ for en tur en gang.
Ja vi flyr til Mauritius BGO-SVG-LHR-JNB-MRU-FRA-CPH-BGO 180 000 poeng + 2000kr(?) per hode Med dagens poengpriser ville det kostet 330 000 poeng + avgifter
Nei, men SA ny biz har vel samme seter som SK Business (Vantage XL). Hvor lang tid i forveien fant du ledige bonusbilletter på LHR-JNB med SA? (som altså opereres med ny A330 Biz) Har lett og lett....
Det ble bestilt 19.05 .. Startet med at jeg fant C billetter med Luftwaffe fra Mauritius til Frankfurt 04.03 og lette meg bakover ca 2 uker på Expertflyer ..
Air Mauritius og SAA har codeshares på avganger Johannesburg <> Mauritius. Det er flest Air Mauritius flygninger og jeg har et vagt minne om at SAA flightene var med 737, ikke widebody som Air Mauritius opererer. Jeg ville sjekket dette først. Vi holdt på å ta en SAA over, men hoppet over til Air Mauritius av to grunner; sistnevnte var betydelig billigere og var widebody (A340). Det er riktignok ikke mange timene, men prisforskjell og komfort er faktorer å ta hensyn til. Det var jo litt kjipt da jeg ville fått poeng med SAA. Vel, vel.
Vi har A330-300 i ny utgave fra JNB til MRU .. SA190 20.02.2019 .. Dagen før og dagen etter er det en gammel A340-300 som flyr .
Stemmer det, vi hadde en gammal 340 på returen fra MRU, meget sliten men prima sørvis. Avgangen var 5 timer forsinket og det var noen «herrer» som ikke kunne oppføre seg men skjelte ut det arme bakkepersonalet etter alle kunstens regler. Komplett idioti, hva kunne vel bakkemannskapet gjøre... Vi ble imidlertid innlosjert på hotell i 4 av timene, så jeg syns SAA gjorde bra for seg.