Spørsmål angående SAS Bonus biletter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sebbur04, 12. april 2021.

  1. Sebbur04

    Sebbur04 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei
    Ganske ny og usikker på det med bonusbilleter hos SAS, dere får undskylde meg hvis spørsmålet er dumt :)

    Har en god del poeng som jeg kunne tenkt å bruke på noen innenriksreiser :)
    Det jeg lurer på er om man får Segment når man reiser på en SAS Bonus bilett, vet at man ikke får poeng. Men lurer bare på om man får segment mot Eurobonus oppgradering (Sølv,Gull etc) eller krever dette at man må kjøpe billetten i en annen klasse en SAS Bonus.
    Tenkte det var greit å få noen segments med tanke på SAS sitt Eurobonus Opptjenings Tilbud (April,Mai,Juni)

    Sebastian B
     
    Oppirumpadi liker dette
  2. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    348
    Likes mottatt:
    1,024
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det får du dessverre ikke.
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ikkje på beste pris, men det er mogleg å kjøpe billetter med poeng som gjer opptjening. Kalles beste tilgjengelegheit, og har høgare pris og bestillingsregler som normale billetter
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,375
    Bonuspoeng:
    293
    Velkommen til forum @Sebbur04

    Ingen dumme spørsmål, men som regel mange fine tråder å spørre i. Tipper du sitter og leser og lærer, i forskjellige tråder. Da ser du kanskje også at det er lurt å legge inn spørsmål i de relevante trådene.

    Lykke til med segmentjakten :)
     
    RoadKing and Darkcho like this.
  5. Sebbur04

    Sebbur04 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for hjelpen :) , Da får jeg se litt på det
     
    RoadKing liker dette
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,711
    Bonuspoeng:
    183
    Vil anbefale deg å kjøpe billettene innenriks for cash, spesielt hvis du bare skal ut å ta deg noen turer for å oppnå segment :) Hvis ikke vil du sitte å angre om 2 år når du opptjener deg din første CT billett etter å ha lært deg alle triks her inne, også mangler 30 000 poeng for å få i stand business billetten over til Asia som du har siklet på etter å ha sett på alt det fine bonusopptjening kan gi deg på tur :D
     
    Sebbur04, Spielhaug and shadow like this.
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Er det greit å bestille bonusbilletter til en gruppe som allerede har Plusbilletter på samme fly?
    Hvor raskt må Plusbillettene avbestilles for å unngå problemer med duplikatbooking ol?
    Og til slutt: koster det noe å avbestille enkeltbilletter på samme referanse?
    Det kan jeg vel ikke gjøre selv?
    Er statusløs :)
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok ikke noe problem med dobbetlbooking. Skal du avbestille enkeltbilletter på samme referanse må du ringe inn og be de splitte opp bookingreferansen. Det vil si at hvis du og jeg var på samme referanse og du ville avbestille fordi du ikke liker bergensere så får jeg en ny bestillingsreferanse.
     
    freddyen liker dette
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel en sannhet med modifikasjoner. SAS er i stand til å oppdage dette, og det finnes jo rapporter på at de har gjort det. Jeg ville i alle fall ikke latt dobbeltbookinger (på samme flight) stått lenge, en blokkerer de facto seter fra salg for SAS og tipper en vil finne noe i betingelsene etter eller annet sted som gjør at de kan "ta deg"...
     
    freddyen and OttoL like this.
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Jeg baserte meg bare på egen erfaring. Hadde inne en bonus-booking som jeg tenkte å avbestille etter at det kom tilbud, men gjorde aldri det. Så hadde to bookinger i noen uker. Klarer ikke å se for meg at SAS IT har et system for å fanget dette opp.
     
    freddyen liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,375
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg har skjønt det riktig gjelder "problemet" med at SAS har slettet noen dobbeltbooking først og fremst samme billettype. Jeg har hatt noen dobbeltbookinger selv og ikke opplevd problemstillingen, men ser at andre har det. Hvis du har plusssbilletter som du tenker å flytte eller kansellere er det innafor å booke bonusbillettene før du gjør forandringen. Tenker jeg da.
     
    freddyen liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Har på et par destinasjoner (skandinavia) jeg har fulgt med på for høsten sett at det er blitt økt tilgjengelighet på bonusbilletter.
    Hvis noen tidligere har lett forgjeves, er det verdt å ta en titt igjen.
     
  13. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    531
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at SAS ikke har sluppet noen bonusbilletter til eks EWR i juni neste år, men ledig hele mai. Noen som har erfaringer fra tidligere år om at juni har vært sent sluppet?
     
  14. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    500
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    93
    Merket det samme. Ikke noen billetter sluppet til USA etter 31.05 etter det jeg kan se...
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Kan nok være at de jobber aktivt med å fylle opp med revenue passasjerer nå, og derfor venter med å slippe bonus-billetter i sommer-månedene. Hvor de håper å kunne fylle opp setene med betalende kunder istedet.

    Nå som (for tiden) USA er SAS sine eneste langrute-muligheter, har de gått fra å fylle opp nesten ingen seter i eco og plus (i november i fjor OSL-MIA t/r) til temmelig fullt fly i juni i år på MIA-OSL.

    Bare et par personlige erfaringer der, men det var påfallende hvor mye bedre de hadde tilpasset salget til kundene (=riktig pris, antagelig) i sommer fremfor gjennom vinteren i fjor. I tillegg var det selvsagt ikke høysesong akkurat i november :p
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,227
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg syntes det er et hån mot hele Eurobonus at Sas igjen holder igjen slipp av bonusbilletter ved ferieavviklinger.
     
    NoLimit, markus and tobeornot999 like this.
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, der er det lett å være enig med deg.

    Noen få plasser kunne de i alle fall lagt ut, selv på populære flyvninger. Se hvordan feks LH gjør det på selv de dyre F-flightene.
     
    Maggie liker dette
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Og egentlig er det jo virkelig «noen få» de legger ut også, når de vanligvis slipper 2/2/4 330 dager før. Altså 8 av 282 seter (A350), 2,8% av setene…
     
    tobeornot999 liker dette
  19. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Det er helt normalt at flyselskap går bort fra sitt vanlige mønster for slipp av bonusseter rundt ferieperioder. Dette er nok en kombinasjon av at ruteprogram ikke nødvendigvis er 100% spikret og at de ønsker å se an billettsalget først.

    F.eks. la SAS ut årets sommerbilletter til USA i slutten av januar, og fylte på med litt ekstra 1-2 måneder i forkant avhengig av belegg. Regner med det samme skjer neste år.
     
    Maggie liker dette
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,227
    Bonuspoeng:
    183
    Gjelder det flere SA selskaper? Jeg har søkt med tanke på neste sommer både til Usa x antall byer, samt Bali og Thailand og knapt funnet en biz billett.
    Tidligere mener jeg det lå ganske mye ute på samme tid som nå med tanke på neste års sommerferie.
     

Del denne siden