Spørsmål ang test ved hjemreise fra utland

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av sopranoss2, 14. jan 2022.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer, her får man ikke til å åpne slusen uten en gjennomgående billett fra SAS eller Norwegian, så det vil ikke funke på separat innenriks billett da man venter på fortollingsgodkjenning i disse slusene.
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,635
    Likes mottatt:
    6,630
    Bonuspoeng:
    183
    Men hvis man aldri hadde planer om å bruke den separate billetten videre, men kun snike i testkø er vel ikke det noe problem? Hvis man ikke teller eventuelle moralske bekymringer :p
     
  3. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Slipper man å teste seg hvis man nylig har hatt covid, eller må man uansett?
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    magnusha and Eddie47 like this.
  5. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,264
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk beskjed om det er en grense på 20 dager fra gjennomgått covid for at slippe testing. Jeg ankom på dag 23 og måtte teste
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du får spandere å dra en kilde opp av hatten på den Schlandy.
     
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,264
    Bonuspoeng:
    113
    Kan dessverre kun fortelle om egen erfaring. Om det er ikke er lov her lengre skal jeg gjerne slette innlegget igjen.
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fortell så mye du vil. På offentlige regler for innreise og covid mener jeg skriftlige kilder er bedre å dele på forumet. Alternativt personlig erfaring på de aktive reglene.

    Forstår du blir litt snurt, men det hjelper ingen at du kommer med feilinformasjon.
     
    NoLimit liker dette
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med at du trekker opp en kilde som evt viser at du har rett og @Schlandy tar feil?

    Hvis du først skal beskylde noen for feilinformasjon.
     
    Jeanette and jgroneng like this.
  10. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,264
    Bonuspoeng:
    113
    Snurt og snurt, delte bare egen erfaring fra ankomst OSL for en uke siden med nylig gjennomgått covid.
    Er for så vidt fan av kilder, links og whatever som sådan. Men setter like stor pris på hva bereiste folk på et reiseforum erfarerer når man er på farten…..
     
    tobeornot999, jgroneng and Edvard like this.
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken feilinformasjon har @Schlandy kommet med her?
     
    tobeornot999 and Jeanette like this.
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir for dumt @Edvard. Jeg setter stor pris på mange av innleggene dine, men samtidig reagerer jeg på flere av dem. Det er vel mulig å holde en ok tone, er det ikke det? Synes ikke det er greit hvis folk kvier seg for å poste på forumet i frykt for å bli arrestert av deg.
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    covid-19-forskriften er ikke veiledende og den er ikke et forslag. Det er et regelverk som du er pliktig å følge og kan bli straffet for ved unnlatelse.

    Det hjelper ikke om noen på Oslo lufthavn forteller deg at du slipper test grunnet gjennomgått covid-19-sykdom. Du er ansvarlig for å følge loven og den krever test for alle som ikke har unntak i forskriften.

    Å videreformidle at «det er en grense på 20 dager fra gjennomgått covid for at slippe testing» er feilinformasjon og jeg syntes det var naturlig å be om en kilde på dette.
     
    Eddie47, KRS and tstone like this.
  14. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Kilder er bra, men syns vi må ha rom for å dele personlige erfaringer her også :)
     
    Jeanette, RoadKing and Edvard like this.

Del denne siden