Spørsmål vedrørende MR til USA

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 26. sept 2016.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    For meg som har mulighet for ungdomsbilett, er det svært billige biletter til USA ca 2500 t/r.
    En t/r gir 10 010 poeng (inkludert gulltillegget).

    Så til spørsmålene.. 1. Dere som har gjort dette her: Man må igjennom CBP kontrollen (pass og visum) og hva sier de når man sier at man kun reiser t/r for poeng? Man får jo alltid spørsmål hva man skal i USA og det vanlige. Men her må man jo bare være ærlig å si man skal fly rett tilbake om man skal på MR. Har noen av dere opplevd prolemer vedrørende dette?

    2. Dersom man da tar en MR til eksempelvis IAD uten bagasje. Etter CBP og toll kan må da bare oppholde seg på gateområde og lounge også gå direkte til gate for avreise tilbake når det nærmer seg. Man har ikke boardingkort for returen, men det holder kanskje med mobilen?
    Eller må man sjekke inn (dvs gå ut av gateområde og printe boardingkort)?

    Når jeg ser på IAD er der to timer mellom avangag og ankomst og en slik bestilling godtar systemet.
     
  2. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Kan ikke si noe om spørsmål 1. 2 derimot kan jeg komme med litt info. CBP på IAD er smooth, mange stasjoner åpen når SAS lander. Tror vi var ved bagasjebandet 20 minutter etter parkering, og vi satt på rad 44 og var sene av flyet og ut i bussen til immigrasjonen. Boardingpass på mobil på IC fins ikke, du må ha papir. Egen biz/Gold-kø i innsjekk (seff), pluss at Go-skrankene vinker folk over derfra hvis det hoper seg opp. TSA er grei i tidsrommet SAS går, tror vi brukte 10 minutter fra vi stilte oss i køen for billettsjekk til vi var gjennom sikkerhetskontrollen. Deretter er det 2 minutter tog og 1 minutt gange til B38/40 som SAS går fra. Lufthansa har lounge vis a vis B50.
     

Del denne siden