Hola!
På Lørdag var vi en gjeng som reiste fra CPH-LAX med SAS i en A330-300.
Business var fullbooket og når vi sto klare for boarding meldte de fra på høytaler at det var 4 "defekte" seter i business så noen med downgrades.. Var jo ikke akkurat mange som meldte seg, men etter mye om og men var det en familie som fikk seg en solid kompensasjon og satt seg ikke i PLUS, men BAKERST i GO.. fyf...
Når vi kom ombord viste det seg at det ikke var defekte seter, men at hvile fasilitetene til crew ikke var godkjent lenger og de måtte blokke av 4 seter i business for at crew skulle få slappe av..
For det første syntes jeg jo det var dumt av de å da fullselge C kabinen, men på hjemturen på Mandag så fløy vi også A330 hjem, men der var det tydeligvis ikke noe problem for de?
Jeg personlig hadde snudd på CPH om jeg hadde blitt downgraded, men hva tenker folk om dette? Og hvorfor det er slik?
La merke til at det var annerledes toaletter på returmaskinen, så kanskje de hadde et annet oppsett for hvile der?
Gleder meg til å høre fakta/spekulasjoner
Vis alt...