Spesiell opplevelses med SAS CPH-LAX 21.1.23

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgaaen, 25. jan 2024.

  1. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,387
    Likes mottatt:
    5,538
    Bonuspoeng:
    183
    Kapteinen i 4A
     
    Spielhaug liker dette
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kristian, phileas and snus_mumrikken like this.
  3. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    207
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Unødvendig av gate manager å gi deg "ansvaret" for tredjepart? Kunne bare ha gitt deg valget mellom nytt sete eller kompensasjon?
     
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ønsker også å stenge igjen setet mitt med forheng.
    SAS? Er dere her?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Også jeg som har 3A til BKK, men denne problemstillingen gjelder vel ikke 350?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, bare de tre eldste A330.
     
    RoadKing liker dette
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    10,365
    Bonuspoeng:
    183
    Så til info for de som er litt nysgjerrige så er dette crew-rest for kabin-crew på SAS sine fem A330-300 Enhanced (LN-RKR, LN-RKS, LN-RKT, LN-RKU og SE-REH). Det er på lengde med 4 rader med 2-setere helt bakerst i SAS Go. Det er innredet med køyesenger.

    Det er i tillegg et lite crew rest rett bak cockpit, med plass til 1 person, men det er reservert til en av de tre pilotene som er på på de litt lenger turene.

    Jeg tror reglene sier at man trenger crew rest hvis ruta er over 8 timer. Det er ikke noe unikt for SAS, men også andre selskap. SAS sine tre A350-900 har crew-rest oppe i taket, så der tar man ikke opp noen seter.

    Bildet bak i SAS Go på en A330E er lånt fra en tilfeldig Twitter-post...
    DtrTHF0WsAEuwZY.jpg
    https://twitter.com/AirlineFlyer/status/1070400098348101632
     
    EndreD, Liza, Kristian and 7 others like this.
  8. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    812
    Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Når vi opplevde dette til LAX så fikk jeg liksom ikke inntrykk at de hvilte alle mannskapene? Eller bruker de andre område bak i flyet? De er vel sikkert 10stk + piloter ombord?
     
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    10,365
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer, det er ikke alle som bruker det.
    Hvis det er tre piloter så sitter gjerne alle tre i cockpit under avgang, og etter de har kommet opp i cruise, og det har gått et par timer så kan for eksempel en av de gå på hvilerommet noen timer, også er det kanskje vedkommende som er "pilot flying" under landingen.

    Når det gjelder kabincrew kan det da for eksempel være de de som bruker hvilerommet som har ansvaret for matserveringen før landing.
     
    RoadKing liker dette
  10. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen hvile seter igår til LAX, de va full kabin!
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,153
    Likes mottatt:
    114,698
    Bonuspoeng:
    350
    Ja, siden 7/2 har ruta gått med de nyeste A330 og de har hvileplasser til crew som haskonks beskriver lengre opp her
     

Del denne siden