Mener SIN-AKL-SIN i suite var synlig for United/ExpertFlyer. Det samme gjaldt C i enkelte SIN-HND avganger.
Vil tro ting normaliserer seg når verden er litt mer på plass. SAS er fortsatt i en presset situasjon og dermed vil de nok spare der de kan, inkl. bonusbilletter. Kan ta feil, men virker logisk for meg.
Enig. Star Alliance ble jo opprettet i 1997 for å tilby EuroBonus-kunder bra utvalg og lave poengpriser på bonusreiser i Business og First. Flyselskapene vurderte noen andre fordeler ved samarbeide mellom medlemmer, men kom ikke på noen bedre grunn. It's game over.
Noen som vet om det er mulig å booke bonusreiser med Singapore Airlines på Eurobonus-poeng? Ser at det dukker opp litt tilgjengelighet hos SA når jeg søker med Aeroplan-filteret på Awardfares, så tenkte kanskje det var tilgjengelig for oss med poeng hos SAS EB også?
Nei, ingen sjanse. SAS har i lang tid skyldet på tekniske utfordringer (som jeg vil tro er tull) og nå er de såpass opptatt med overgangen til SkyTeam at det nesten garantert ikke kommer noe mer fra SQ før september (og da er det slutt uansett).
Garantert ikke. SQ var raske med å si opp to-veis avtalen de hadde med SAS - og i tillegg kan man forsiktig si at SQ ikke pøser ut billetter i non-revenue til andre *A selskap uansett. Var glade tider da denne meldingen dukket opp, for 15 år siden: https://www.sasgroup.net/newsroom/p...gapore-airlines-enter-code-share-agreement-3/ Men uten at jeg husker en presis dato nå, var SQ raske til å ditche hele SAS da ble det ble klart at de var konkurs (ja, teknisk konkurs da - men under konkursbeskyttelse i USA)
Code share og joint venture-avtalen mellom SAS og SQ er fortsatt aktiv, og er foreløpig ikke listet som kansellert på Salesinfo. Se også pressemelding fra 2013 om samarbeidet på CPH-SIN: https://www.sasgroup.net/newsroom/p...nt-venture-between-scandinavia-and-singapore/ SQ har tradisjonelt vært svært tilbakeholdne på slipp av bonusbilletter til partnere og SAS fikk ekstra god tilgang i det denne tråden ble startet i 2018, dette varte til 2020 da SQ stengte alt av partnertilgang pga. pandemien. Høsten 2021 begynte Singapore så smått å åpne opp igjen for partnere, uten at noe tilgjengelighet dukket opp hos SAS. I løpet av 2022 ble det hintet fra SAS om at de var i forhandlinger med SQ om fornyet tilgang på awards, og i februar 2023 var det igjen frislipp. Dette stoppet brått etter en liten uke, angivelig fordi SAS selv stengte ned. Nøyaktig årsak kan vi bare spekulere i, men ikke utenkelig at det ble dyrere enn SAS først hadde forventet.
Tipper det er en mulighet for at det blir mulig å booke SQ igjen med noen andre Star Alliance partnere som de har sagt de forsøker å lage avtale med. Så kommer det ny poengtabell, differensiert på soner som før men også på flyselskap - så vil det eksempelvis koste mer å fly med SQ enn å velge KLM eller andre ST partnere til Singapore feks Det vil ikke være mulig å kombinere ST partnere med Star Alliance flyvninger, kun SK + Star Alliance eller SK + Skyteam så jeg trooooor det kommer en tabell med ulike priser etterhvert
Hjelper ikke oss, men da jeg søkte t/r SIN i mai, var det plenty med SQ biz tilgjengelighet for aircanada
Ja, jeg så en god del tilgjengelighet på SQ biz hos Aeroplan på fifth freedom-ruten til SQ mellom fra og jfk, menmen..
Det er gøy å fly med Singapore Airlines med bonusbilletter … Reiste med en A380 LHR-SIN 18. januar i år … Vi får vel drømme om at det kommer muligheter igjen …
Ja, dette her blir interessant. Det er ganske stort fokus på "simplification" for tiden, så det virker underlig å lage noe veldig komplisert. Om man ikke fortsetter med en omforent tabell i dag, så tror jeg det kjapt blir enklere å gå over til noe som i praksis er dynamisk prising. Når jeg ser på hvordan FB ordner dette i dag, så kan det også bety større tilgjengelighet - til en økt pris. Blir også spennende med cash outlay. En reise til 180.000 poeng er en ting, men om man skal betale 18.000 kroner også.....