Så var det dette med å skape forventninger og leve opp til dem....igjen ;-) Krysser fingrene for at det blir bra!
Tja, "Bigger and better" er jo ikke å ta så altfor hardt i, så det burde vel kunne gå bra. Ellers skriver jo SAS mye rart; om det ikke er noe jeg har misforstått fullstendig (og det er det antagelig, nå kommer det sikkert en eller annen å påpeker at 2B er det grommeste setet på et fly en partner av SAS har i Kasakstan eller noe slikt), men jeg lurte litt da jeg så denne annonsen her i dag;
Sikkert fint med mer plass og alt det der, men jeg skulle ønske SAS også kunne ta en runde med hva de rent faktisk tilbyr av servering i loungene sine. Utvalget er jevnt over stusselig, men også svært ensformig uten variasjon overhodet. Jeg forventer aldri en treretter eller for den saks skyld full middag i loungene, men de kunne godt ha hatt varmerett om ettermiddagen annet enn den evinnelige suppen (bokstavelig talt)
SAS' lounger på CPH har det samme planløse utvalget dag ut og dag inn. En suppe av noe slag (tomat eller type asiatisk), et slags salatutvalg som ikke er nok til å egentlig lage en salat ut av det i form av en slags merkelig kombo av kald kylling, jalapeños, babygulrøtter, oliven, salatblader og en litt merkelig risotto. I businessloungen hender det av og til, gjerne torsdager, at de drar til med ihjelsaltede røde wienerpølser i brød. I Lufthansas businesslounger får man en variasjon av 4-5 varmretter og et ganske gjennomført salatutvalg. Varmrettene er på ingen måte noe fancy - for eksempel pasta bolognese eller wok - men det duger, og kan umulig være spesielt kostbart. Men det er helt åpenbart at SAS kjører loungene på skikkelig sparebluss. Som sagt, jeg forventer ingen treretter eller gourmet, men i det minste hadde jeg håpet på litt variasjon - om ikke annet, så for de av oss som bruker SAS' lounger 3-4 ganger i uken (og flyr SAS like ofte). Loungen skal vel helst være noe med enn et sted hvor man skal drikke mest mulig alkohol på kortest mulig tid.
Det beste her er at OSL-loungen utvider med skikkelig Gulf-treatment. Denne skulle være klar pr. 17-05-2015, men er utsatt till slutten av juni. Det kan kanskje nedgradere den generelle kantina som har blitt så bra.
Frøken strøken i Thai-loungen i BKK er uenig med deg. Ba om å få et glass whisky, og da ble jeg servert dette. Sleit med å fullføre den før boarding. Bortsett fra det er jeg veldig enig med deg.
Jeg har pisket mye rundt på SK-long haul, og lærte dette av en Steward av gamle-skolen i Sandefjord.Ett glass Cognac skal fylles opp med to finger bredder. Da blir det ca. 6 glass pr 0,7 flaske og ditto head-ache.
Tenker du da på Etihad??? Mtp. utividelse av SAS lounge, så er jo det bra! MEN, når SAS først oppgraderer sine langdistansefly, så syns jeg jaggu de kunne oppgradert sine lounger også! Å med det mener jeg selfølgelig mat og drikke! Hvis man sammenligner med andre lounger fra andre flyselskap, så syns jeg SAS detter ned ganske mye, etter mitt skjønn! Men heldigvis så er smaken som baken!
Det håper jeg virkelig @agrims - da hadde vi fått gode priser også i "First" fra OSL. Loungene til SK har jo vært helt "hubba-bubba" siden tidlig 2000 tallet. Liten eller ingen endring. Vin på dispenser var kanskje kult/gøyalt i 2000, men til og med gamle mennesker som meg foretrekker drue-smoothie fra flaske. Skål !
Jeg var der på torsdag, men kunne ikke se noen ombygningsarbeider? Eller mener du en ny, helt separat lokalitet?
Vis jeg ikke er helt på jordet så snakker vi om utlands loungen som skal utvides med 400 m2. Jeg har heller ikke klart å sett noe bygnings arbeide, men jeg tror at dette er gjemt unna bak en midlertidlig vegg eller noe i den duren. Og når jeg var der sist på onsdag så sto det at den skulle være ferdig i Oktober