Stakkars meg .... Nok en gang

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 24. okt 2019.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,680
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan forundres når man leser slikt gang på gang.
    Jeg reiser ikke Norwegian, men jeg har sett kontrollørene vandre rundt på Gardermoen med vogn for vekt og dimensjonskontroll.
    Kommentaren fra Ylva er jo litt artig:
    - Jeg synes det er veldig rart at de har strammet så kraftig inn på reglene uten å opplyse kundene. At Norwegian vil ha nye regler er greit, men jeg reagerer veldig på måten det ble gjort på. Det var en veldig negativ opplevelse for meg som passasjer og kunde hos Norwegian, sier hun.

    https://www.nettavisen.no/okonomi/y...k-ekstraregning-fra-norwegian/3423862162.html
     
    Earl, braathens safe, Ombo and 2 others like this.
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Stakkars, stakkars lille du...
    Kvar er politiet når slikt skjer? Trudde politireformen skulle løyse alt
     
    drsyk and ArthurDent like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Dette sier vel det meste. Hva tror de at de får for 900 kr? Det er billigere enn toget t/r Oslo-Lillehammer..
    Og hvorfor velger disse menneskene å stå frem i avisen med dette? De fremstår jo som idioter..
     
    McBuljo, chipcampden, Earl and 6 others like this.
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo ikke nye regler, de har bare begynt å håndheve reglene de allerede har. Noe av grunnen til dette er fordi folk har tøyd strikken så jævla langt.

    "1 håndbagasje og 1 personlig gjenstand" (eller hvordan det ble formulert) har for mange blitt "1 gigantisk håndbagasje, 1 ryggsekk, 1 veske, 1 gigantisk jakke (mer et vinterproblem..) og 2 taxfree-poser"
     
    Beate, Gribb, Supersergei and 3 others like this.
  5. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Om man likevel skal handle i taxfreen så pass på at alt du har med tar minst mulig plass
     
    drsyk and ArthurDent like this.
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Sakset fra DN:
    "Norwegian tjener titalls millioner på å veie håndbagasje
    Norwegian veier nå alles håndbagasje ved gate. Selskapet tjener 10-talls millioner kroner på dette.

    Det sier konstituert konsernsjef Geir Karlsen i Norwegian til TDN Direkt torsdag.
    "
    Jeg synes det er en merkbar forskjell hos Norwegian nå til det positive. På tide at SAS begynner med like streng håndheving.
     
    Earl, Wiolenze, drsyk and 3 others like this.
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge dette skjer etter prioritert ombordstigning, så er eg all inn!
    #fyrstmegsjølvogsåmegsjølv
     
    Kristian, kaijoar, drsyk and 4 others like this.
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Nå leste jeg kun overskriften, men klikket inn en gang til...

    "
    Det skjedde veldig brått. Det føltes nesten som et bakholdsangrep, sier Ylva Thorsrud til Nettavisen."

    [​IMG]
     
    Earl, Supersergei, Insomnia4u and 2 others like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,175
    Likes mottatt:
    869,680
    Bonuspoeng:
    293
    Det må de da ikke begynne med...
     
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Artig å bruke ordet «bakholdsangrep» til tross for at dette faktisk var oppe i media bare for noen måneder siden. Da avslører du vel egentlig bare din egen ignoranse...
     
    ArthurDent liker dette
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ser for meg BT neste år:
    Eddie (90) Fra Landås forteller om bakholdsangrep fra SAS.
     
  12. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,744
    Bonuspoeng:
    183
    For egen del skjønner jeg mer hensynet med restriksjoner i størrelse, enn restriksjoner på vekt. Hvis baggen er ok å ha på hylla i utgangspunktet ser jeg ikke helt hvorfor det plutselig blir mer problematisk om en har pakket inn noen bøker i stedet for sokker i den og den derfor veier en kilo for mye.

    Vet ikke hvilken kommunikasjon Norwegian har hatt på at dette nå kontrolleres nøyere, men om de aldri har sjekket før, og folk ikke nødvendigvis har lest "the fine print" i befordringsvedtektene eller vilkårene en klikker aksept på ved kjøp av billetten, skjønner jeg godt at en blir litt forundret over plutselig å bli møtt med et gebyr. Minner litt om et parkeringsselskap som flytter rundt på skiltene om natten for å tjene penger på å bøtelegge folk.
     
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Husker eg tok Ryanair for siste gong. Då kom dei med ein pappeske og målte kofferten min 3-4 ganger før ombordstigning, og eg hadde ein som var i grenseland, og då måtte dei måle den to tre gonger kvar gong.
     
    braathens safe liker dette
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde Norwegian endret regler og kort tid etterpå begynt med kontroll så, ja.
    Men det har de ikke. De har bare begynt å håndheve regler de har hatt i lang tid. Det er jo også kjent (eller burde være) at hos Norwegian får du det du betaler for. Vil du ikke ha med bagasje? Fint, da slipper du å betale for det. Vil du ikke ha mat på flyet? Fint, da betaler du ikke for det. Men vil du ha disse tingene må du selvsagt betale for det.
     
    Jonkebassen, drsyk, Arvid1410 and 2 others like this.
  15. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde vært fint, så en slipper å kjempe seg gjennom bølingen (priority boarding, hva er det?) for så å komme til setet sitt på første rad og innse at noen luringer fra bak gardina allerede har fyllt opp hyllene i hele plusseksjonen for å være sikret plass til sine mange kolli :D
     
    Arvid1410 liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    På ingen måte.

    Hvis vi skal sammenligne med et parkeringsselskap, så er det som skjer følgende:
    - Det har stått skilt i mange år om at man bare kan parkere gratis i 3 timer, etter det må man betale for parkeringen.
    - De som parkerer har funnet ut at det er ingen som sjekker hvor lenge man står parkert, så de gidder ikke betale, selv om de skal stå lenger enn 3 timer.
    - Så en dag har parkeringsselskapet funnet ut at de får utnyttet parkeringsplassen dårlig, fordi de samme bilene står parkert hele dagen.
    - De begynner derfor å følge med på hvor lenge bilene står parkert.
    - Hvis de står lenger enn 3 timer, og ikke har betalt for dette, så får de bot. På kr 750,-. Uavhengig av hvor mye lenger enn 3 timer de står parkert.
     
    Are, DanH, Xflipper and 8 others like this.
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker å gjøre unna tax free på avreiseflyplassen. Sist kjøpte jeg 1 flaske sprit og 3 flasker likør/vin pluss 2 liter øl. En grovregning viser at vekten av dette inkl én flaske vann og litt godis er på rundt 10 kg. Nå reiser jeg lett ellers så jeg var muligens innenfor vektbegrensningen. Det var heldigvis ingen kontroll.
     
    ArthurDent liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    EBD unntatt selvfølgelig :)
     
    drsyk liker dette
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    :D Da er faren nokså stor for at SAS havner på MeToo listen:rolleyes:
     
  20. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Dette blir litt repetisjon fra en tidligere tråd om samme tema, men...

    Jeg sliter med dette ensidige fokuset på vekten. Så lenge jeg har med meg en kabinkoffert innenfor målene og en personal item som går under setet foran meg skjønner jeg ikke at vekt skal ha noe å si. Eller er det sånn at Norwegian bestiller hattehyller som er mye svakere enn BA sine?
    https://www.britishairways.com/en-us/information/baggage-essentials/hand-baggage-allowances
    [​IMG]

    Om Rimowaen min veier 11 kilo i buken eller i hattehylla kan umulig by på den store forskjellen rent operasjonelt.
     
    freddyen and Sonictravel like this.

Del denne siden