Stakkars meg .... Nok en gang

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 24. okt 2019.

  1. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,595
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje det er løsningen, ha en jakke med masse lommer og stappe alt der om vekta feiler ;)

    Forøvrig enig i at størrelse bør være en viktigere greie enn vekt, i alle fall innen rimelighetens grenser.
     
    kosvines and drsyk like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Med andre ord lønner det seg å være massivt overvektig, spesielt i henhold til flyreiser, dog kompenserer med å pakke lett. Lurer på om den massive overvektige, kontra en lettvekter, som mange andre her, konsumerer like mye ifra "plus" tralla? Vel vel... finner ikke et medisinsk argument for å holde høy BMI, så ja det er vel litt synd på oss lettvektere(72kg her). Kanskje vi må klimakompenserer for samlet antall kg i kroppsvekt og bagasje, fremfor kun pr hode:rolleyes:
     
    Avixlo, kosvines and Eddie47 like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    De aller fleste flyselskaper håndhever håndbagasjereglene svært så romslig. Jeg for min del har nesten alltid med meg den samme kofferten, målene tilfredsstiller kravene, men vekten varierer sikkert mellom 8 og 12 kg.
    Ikke en gang er jeg blitt stoppet eller kontrollert så lenge jeg kan huske og jeg har holdt på med dette siden begynnelsen av 90-tallet.

    De eneste gangene jeg har gjort noe for redusere og kontrollere håndbagasjen har vært når jeg har reist med Ryanair og Wizzair.

    Det er vel bare å innse at Norwegian er en low cost carrier og gjør alt de kan for å redusere enhetskostnadene for å prøve å konkurrere med alle de andre LCC-ene.
    Og Norwegian har selvsagt rettighetene på sin side når de kontrollerer og bøtelegger for de som har mer håndbagasje enn reglene tilsier, men det virker jo som kontrollørene er like firkantet som billettkontrollørene på t-banen.

    Med 30 år med flygninger vil jeg selvsagt blitt svært overrasket dersom SAS neste fredag stoppet meg for å sjekke vekt og størrelse på kofferten når jeg skal til Hong Kong ...enda tyngre blir det jo når jeg kjøper en flaske champagne på OSL.

    Men jeg løper nok ikke til VG og forteller dem en gråtende historie om hvor leit og synd det er på meg. Skal jo bare på en liten «guttetur» til HKG med en gjeng champagnedrikkene venner og må vi må lade opp til brunsj på OZON.

    .... eller kanskje dersom jeg hadde på meg shorts og hvite klogger og hvite sokker med en rød og en blå stripe.
     
    Liza, drsyk, Earl and 5 others like this.
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,983
    Likes mottatt:
    10,858
    Bonuspoeng:
    183
    Mobber du antrekket mitt?
     
    Eddie47 liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp!
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Er enig med deg! Men, toget Oslo Lillehammer koster 687kr :p
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du legger på mat og drikke, så blir det nøyaktig 900 kr! :D
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig en aldri så liten avsporing?
    Må man ikke betale for mat og drikke hos Norwegian også?
     
    drsyk, jgroneng and flying_all like this.
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte det samme..
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert..
    Jeg er skyldig i å finne på priser med Vy. Lenge siden jeg har betalt for en togtur.
     
    Eddie47 and Rscott like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,268
    Bonuspoeng:
    183
    Eg irriterer meg heller over dei som har alt for mykje handbaggasje enn avgrensinga i kva ein kan ta med. Kor mykje saker treng ein eigentleg for eit par timars flytur? Litt venting på innsjekka baggasje går greitt.
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Innsjekket bagasje?
     
    Are and Sunnfjordingen like this.
  13. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93

    Tror det er et par andre ulemper som følger med.
     
    Last edited: 25. okt 2019
    drsyk liker dette
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,268
    Bonuspoeng:
    183
    Du må hugse at eg er blant dei som gjerne er vekke i tre veker når eg reiser interkontinentalt. Du blir jo aldri lenger enn ei langhelg :p
     
    RoadKing liker dette
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Vi reiser jo en del på lange turer, da er regelen at vi har det vi har det vi trenger for 2-3 dager i min carry-on koffert.
    Denne skal dekke behovet dersom koffertene ikke kommer sammen med oss til endelig destinasjon eller vi får en ekstra overnatting.
    Så har mor sin egen taske som rommer all verden ..
    I tillegg sjekker vi inn en koffert hver!
     
    Earl, drsyk, Sunnfjordingen and 2 others like this.
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,268
    Bonuspoeng:
    183
    Og so har du dei som ikkje gjer det og må gå på klesbutikk i reiseantrekket (inkludert godt brukte boxershorts) dagen etter ankomst i eit godt og varmt land for å sikre seg nødvendig feriemundur....
     
    Eddie47 liker dette
  17. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Er medlem i ei gruppe om Thailand på Facebook og der er det nok av de som skryter av at de kun reiser med en liten kabinkoffert selv om de skal være borte 3-4 uker. Selv har jeg alltid en innsjekket og en i kabinen, skjønner ikke de som gidder å stresse med noe annet. Men hver sin lyst da. :)
     
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Sender stort sett bagasjen, spesielt om jeg har med en liten koffert og flyr sas plus. Evinnelig kamp om plass i hattehyllen på SK277 fredager. Mye mer bedagelig på Norwegian som går 40 minutter etter, og det spesielt siden folk (utenom loken i nettavisen) stort sett har fått med seg vektbegrensningene hos Norwegian.
     
    sutenai, drsyk and Avixlo like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Den kampen har ut. tapt et par ganger, da luringer, som sitter litt bak gjerne slenger ifra seg ting i hattehyllen ved ombordstigning og vandrer nedover til sin plass... Holder vel med en av hver, ikke noe poeng å ta med hele garderoben sin, kanskje SAS bør innføre nye regler for vektbegrensning, altså for EBB og de bokstavløse:)
     
  20. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    "Buhu jeg blir tatt for å bryte vilkårene som er klart merket i alle kontaktpunkter med selskapet".

    Dette blir tilsvarende de som blir fly forbanna på billettkontrollører i Oslo fordi de får bot ombord på T-banen. Det står i #RuterBillett-appen at billett må aktiveres før man krysser inn i kontrollsona på stasjonene. Det er godt merket med ei tjukk gul linje på gulvet og skilter i taket hvor denne kontrollsona starter. Det er billettvalidatorer for de som reiser med fysiske billetter hvis man eventuelt skulle misse stripa. Da er ikke "jeg kjøper alltid billett ombord på T-banen 4 minutter inn i reisen min, jeg! Og jeg har aldri fått bot før!" et godt forsvar, men folk har vel gått til Aftenposten med dette også for å hevde sin uskyld.
     
    Last edited: 25. okt 2019
    Avixlo, Earl, jgroneng and 3 others like this.

Del denne siden