Stakkars meg .... Nok en gang

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 24. okt 2019.

  1. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner jeg er i klart mindretall på siden her og at de fleste synes at det er helt greit at selskapene praktiserer reglene strengt osv, - fair enough - og skal ikke ta den videre :)

    Lurer imidlertid på hvordan dere gjør det praktisk? Jeg har aldri bruk altfor mye tid på veiing av håndbagasje og mulig jeg er av den irriterende typen som har med for mye :rolleyes:. Sjekket i går hva jeg typisk har med meg på en vanlig tredagers tur. Vanligvis er dette en laptop i PC-bag, denne veier litt under ca 4 kg (denne har jeg på gulvet under turen), i tillegg har jeg en cabin-size carry-on koffert (som jeg legger på hylla). Tørrvekten på denne ligger på oppunder tre kilo (noe jeg ikke tror er en altfor uvanlig vekt). Flyr som regel SAS og etter deres regler har jeg en maks på åtte kilo å forholde meg til. Skulle jeg da være 100% compliant har jeg litt i overkant av kiloen til klær osv å putte i kofferten. Kan selvsagt også sjekke den, men dette er noe jeg helst prøver å unngå for å komme meg kjapt til taxi/flytog.
     
    Eddie47 and vegardg like this.
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Ta på deg nokon ekstra lag med kle!
     
  3. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    drsyk liker dette
  4. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Tydelig at Norwegian prøver å tjene penger for tida ja. Vekst for vekst sin del er vel ute og nå leiter dei med lys og lykter etter inntekts kilder.

    Er det å selge skrapelodd ala Ryanair det neste som kommer?
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  6. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    drsyk liker dette
  7. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Det er litt artig å se hvordan Nettavisen nå kjører kampanje mot Norwegians veiing av carry-on. Har vært flere oppslag siste uken, og er igjen toppoppslaget nå.
    Alt fordi stakkars Gunnar Stavrum gikk i baret på vei til New York Marathon før helgen.

    Eller, "artig" er det vel egentlig ikke når redaktører misbruker mediet sitt til uthenging av foretak, når de selv har tabbet seg ut.
    "Trist" passer nok bedre...
    https://www.nettavisen.no/okonomi/o...per-folk-for-penger-ved-gaten/3423872239.html
     
    SimenS, mariusbb, Supersergei and 5 others like this.
  8. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    "Etter en timelang kø for å få boardet kveldens (en time utsatte!) fly til New York kommer beskjeden ingen forventet"
    Skulle jo tro at en redaktør har såpass lesekunnskap at han evner å lese informasjonen som står når du bestiller :rolleyes: Men med slike formuleringer mistenker jeg at herren studerte drama istedenfor journalistikk.

    "I liket (sic) med flere titalls andre..."
    Har Norwegian begynt å fly CRJ over dammen eller er det virkelig så dårlig belegg på den ruten?? :eek:
     
    Eddie47 and Finnks like this.
  9. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    200 pax = 20 x 10 = flere titalls.

    Flere hundretalls ville vel vært å overdrive litt?
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    Rart at Stavrum ikke kan lese?
    Han sier han er redaktør ..

    Her om dagen bestilte jeg fly fra BGO til OSL ... ved bestilling måtte jeg bekrefte at jeg hadde forstått bagasjereglene siden jeg ikke hadde innsjekket baggasje ..

    Da jeg sjekket inn sto det med «store bokstaver» at det var maks 10 kg håndbagasje og jeg måtte krysse av at jeg hadde forstått betingelsene ...

    At Stavrum ikke fikk vite om 10 kg grensen før ved gate betyr jo at han enten at han ikke gidder å lese betingelsene og driter i dem eller så er han i champagnetåke ..
     
    Last edited: 08. nov 2019
    Liza, Earl, holmen and 5 others like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Champis på Norwegian tur og tåke :rolleyes: Been there, done that...In Hong Kong :p
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var før han gikk ombord .. OSL Lounge?
     
    drsyk liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Saken oppklart! Vel tur hjem til hytten;)
     
    Eddie47 liker dette
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Nettavisen: Etter kundestormen de siste uken, innfører Norwegian nye og smidigere bagasjeregler.
    Jeg håper de har husket å varsle kontrollørene :p
     
    Xflipper and Eddie47 like this.
  15. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    "Ompakking mellom passasjerer som reiser sammen må gjøres i god tid før ombordstigning, slik at man ikke bidrar til å forsinke flyet."

    For min del faller ikke krav om at en foretar ompakking mellom passasjerer inn i kategorien "smidig", om to personer reiser sammen med hhv 11 og 9 kilo i håndbagasje (som forøvrig holder seg innenfor størrelsekrav) er min påstand at en smidig løsning er å ikke lage noe kødd for pasasjerene, men dengang ei :rolleyes:
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    indahla liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg pleier stort sett å havne i kategorien som har fått 3% oppslutning i avstemninger på Nettavisen. Denne gang ser det ut til at ganske så mange er enige med meg. Det er gledelig!
    Screenshot_20191108-180834.png
     
    Avixlo, drsyk, Eddie47 and 2 others like this.
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel kun dem som har blitt tatt som har stemt motsatt. Eventuelt dem som pleier og ha med seg hele flyttelass inn i kabinen og for alt i hele verden i hvert fall ikke skal ha så mye som en liten sekk engang under setet.
     
    Travellingalf, sutenai and holmen like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,720
    Bonuspoeng:
    293
    På DY607 ble det ved ombordstigning i går opplyst (kontinuerlig): Husk Norwegian sine baggasjeregler, hvis du har mer enn en enhet med deg ombord skal bare en (1) opp i bagasjehyllene og resten skal under setet foran deg.
    Hva skjer i praksis .. folk løper fremover og bakover for å finne plass til «ekstra-vesken» og det blir fullstendig kaos i flyet.
    Kanskje de var døve også i tillegg til at de ikke kan lese ...

    Det er mulig jeg har feile briller på, men det var da en annen sammensetning av passasjerene på et morgenfly fra Bergen til Oslo med Norwegian enn jeg har opplevd på SAS??
     
    drsyk and chipcampden like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,550
    Bonuspoeng:
    293
    Her er essensen:
    Problemet er ikke reglene, eller at de følges opp.

    Problemet er at noen passasjerer er så opptatt av seg selv, at de ikke evner å tenke at det de holder på med kan gå ut over andre passasjerer.

    Så blir de sure hvis noen tar dem på det, og mener at de aldri har fått beskjed om dette før. Selv om de har huket av for at de har lest og forstått bagasjereglene da de kjøpte billetter, og det er det eneste man har lest om i avisene de siste 14 årene.
     
    Avixlo, kosvines, AB69 and 9 others like this.

Del denne siden