Stakkars meg .... Nok en gang

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 24. okt 2019.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det samme er min erfaring fra Vigra også. Flyplassen er ikke så stor og DY og SAS flyr stort sett omtrent samtidig om morgenen, så det er lett å observere den STORE forskjellen i sammensetningen av passasjerene. Jeg flyr selv relativt ofte med begge selskaper fra Vigra om morgenen og det er ingen tvil om at det er forskjell. MEN, likevel (eller kanskje på grunn av?) så er det hos SAS alle står og stanger under prioritert ombordstigning. Dette ser jeg nesten aldri hos DY på Vigra om morgenen, selv om det er svært få som faktisk har prioritert ombordstigning der.
    Når det er sagt så er det ingen tvil om at det har blitt bedre med SAS også. Det er tydelig at flere og flere nå faktisk forstår hva prioritert ombordstigning er og hvordan det fungerer.
     
    drsyk, Avixlo, holmen and 1 other person like this.
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    sutenai liker dette
  3. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt korrekt. Jeg blir til tider sjokkert over hvor mange som virker å tro at de er eneste mennesket igjen på kloden.

    Hver gang tenker jeg på noe jeg fikk med meg for sikkert tjue år siden, da jeg havnet på TV3 og Dr. Phil en sjelden gang. Ei jente hadde enormt med kredittkortgjeld, og hadde ingen planer om å betale tilbake. Hun mente hun fortjente alt sammen, og da Dr. Phil spurte hvorfor akkurat hun gjorde det, svarte hun "Because I'm me", tilsynelatende sjokkert over spørsmålet hun fikk.
     
    jgroneng, Avixlo, drsyk and 6 others like this.
  4. einarlol

    einarlol EBD

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Vil starte denne posten med å si at jeg er heller for super strict oppfølging av reglene kontra fullt kaos med bagger, jakker, poser å maleri inn i flykabinene..

    Jeg ble "tatt" på Gardermoen i dag, 06:50 flyet fra OSL til ARN. Carry-on kofferten min var 9.4 kg, også hadde jeg en helt tom sekk i tillegg som personlig eiendel. Dette ble på 11.1 kg totalt og 750 kr ut.

    Ble bedt om å sette fra meg den innsjekkete kofferten min ved døren til flyet, men det var ingen der så jeg bare tok den med inn å la den i hylla - helt tom hylle. Satt på en helt tom rad også, så godt med plass under setene.

    All in all, en litt sur opplevelse ettersom jeg hadde en Flex billett med mulighet for å sjekke inn to kolli. Valgte å gå for håndbagasje ettersom jeg ville fort ut av ARN og inn i taxi for å komme meg på jobb.

    Er enig med de som har skrevet her om vekt vs størrelse -- med mindre vekten ikke vekten er HELT på bærtur. Gjør 1-2 kg så mye? Not really, i alle fall når man ikke veier passasjerene, men jeg forstår at grensen må gå en plass.

    På det positive så hjelper dette på cash-flowen til Norwegian da, som kanskje er greit nå som vi er i de tunge vintermånedene.
     
    Last edited: 25. nov 2019
    Avixlo and Sonictravel like this.
  5. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Ante ikke at det gikk direkterute Norge-Burkins Faso? :cool:
     
    drsyk, RoadKing, Hanen and 1 other person like this.
  6. einarlol

    einarlol EBD

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Bare jeg som er feit i fingrene, skulle selvsagt være ARN ;) Har fikset det nå!
     

Del denne siden