Ser på hotell oversikten her, og sitter på følgende for Norge: Thon/GHA Black, Scandic Top Floor, Nordic Choice Platinum & Club Carlson Consierge, med jevnlige roll overs for ekstra år i bakhånd... For utlandet har jeg bare gitt meg over til Hotels.com Hva nå her hjemme....Norske vandrerhjem...?
Norsk lavvo-forening? Tipi-klubben? Jeg satt selv med kortstokken her en dag og spurte meg selv 'å ska du me dem?' (fritt oversatt fra 'ka f** ska du me aille de h****** plasttbitan?'). Så jeg klipte mange.... tilbake til bonusfeber fra -koma
Ser ut til at jeg har ender opp med å bare holde med til Radisson siden jeg liker hotellene, og har en ekstrem lucky streak når det gjelder gode oppgraderinger der, men sånn rent bonusmessig er det jo galskap da, de er jo et hav bak de andre i uttelling. ( fks Thon gir jo hele gratis helger for hver 7 natt ) Men Radisson løsningen blir å ha opptjening i Norge & uttak på helt andre lengdegrader
Wow, så du bor minst 170 netter på hoteller i Norden? Det står det respekt av. Av de programmene du nevner, er det soleklart Nordic Choice Club som gir de beste fordelene: 125 kroner å bruke hver gang du bor, Hertz Presidents Circle, garantert utsjekk kl 1800, gratis vann, gratis vask og stryk av en skjorte og garantert oppgradering, samt null blackout når du skal bruke poengene. Wow, det må være de beste benefits som finnes. Club Carlson blekner jo i forhold Ved opptjening utenfor Norden finnes det mange, bra alternativer. Det samme gjelder uttak. Dersom du bor mer enn 25 ganger, vil det lønne seg å få en annen status. Hotels.com er bare vås
Siden denne tråden uansett har beveget seg til "hva er den beste hotellkjeden" prøver jeg meg på et case: Jobben drar meg en god del til Brussel, men ellers til de fleste siviliserte større byer rundt i verden. Bruker ca 100 døgn på Hilton, og 50-100 døgn på Hotels.com fordi møtene er plassert for langt unna nærmeste Hilton. Har HH Diamant, men synes programmet etterhvert er så utvannet at det er en vits. Og mange elendige properties. Så spørsmålet til ekspertisen her inne: hvilken kjede skal jeg hoppe over til?
Har du sett noe på SPG eller Hyatt? Tror det kan være passende programmer med ditt reisemønster. Må selvfølgelig vurdere fordeler og eiendommene der du ferdes mest. Nå er jo også sammenslåingen mellom SPG og Marriott på trappene, så da bør utvalget av hoteller i det programmet bli enda bedre.
Det er nok endel ukependlere etc som lett kommer opp i slike summer hotellnetter, om man ikke går for egne leiligheter. Fasiten min for i fjor endte på 241 netter, og ligger på rundt 110 hittil i år da. Om man så i tillegg reiser bort litt her & der i fri perioder så baller det fort på seg.
Ja jeg er enig i at CC ikke kan stille opp mot de Norske kjedene i det hele tatt. ofte 50K - 70K poeng for en bonusnatt er en brutal sum, For noen som kanskje ikke ligger med topp inntjening, så kan det jo fort kreves over 30 netter for å få en frinatt på disse trakter.
Scandic har ofte ledig bonusrom og man tjener bra med poeng for opphold.. (får til og med bonus på bonusovernatting) Hotellene er jo svært varierende.
Det er sant, og jeg benyttet Scandic ganske flittig i Trondheim en periode. At de gir 150 kr cash kuponger pr dag er jo også veldig greit. Nå for tiden så har mønsteret skiftet litt, selv om jeg ikke helt kan forsvare det i bonus sammenhenger. Må sies at jeg trives på Radisson Blu Scandinavia sine flotte rom/suiter høyt oppe hvor i grunnen hele ytterveggen er et stort vindu med en nydelig utsikt.. Welcome to the machine.....
Har enda ikke prøvd det konseptet enda. Leilighet er gjerne å foretrekke, og jeg har valgt det tidligere. Men problemet er ofte at de krever forpliktelse i leiekontrakter for minimum et år, noe som ikke alltid passer for prosjekt jobber. Ps, Hvordan vil Airbnb fungere med tanke på reiseregninger, kvitteringsbilag etc... tenkte kanskje det ble å betrakte som en privat overnatting...?
Hos meg (stort, internasjonalt selskap) har det gått helt fint å legge ved skjermdumper fra AirBnB som kvitteringer på hotellovernattinger. De som skriver under på reiseregninger har uttalt at de foretrekker det, lettere enn en mangesiders hotellregning hvor hver natt er seperat + tax + frokost etc. etc.
Sure, du kan hente ut faktura/reiseregning fra din profil på Airbnb. Bedrifter kan også registrere seg: https://www.airbnb.no/business-travel
Frogner house appartment er også en mulighet, her kan du leie over kortere og lengre perioder uten at du må forplikte deg.
Vi leier også hotell leiligheter i vårt firma. Alt fra 2-3 dage til 2-3 måneder. 500-800,- pr natt, og får tilsendt faktura. Funker som bare det
Joda jeg kjenner til disse apartment leiene. Kikket på det tidligere, men ramlet av på prisen. det kom fort opp i 30 - 50 tusen / mnd for disse stedene, som til syvende & sist ikke var særlig romsligere enn et hotell rom..