Er det noen som kjenner til et godt kart for å se hvilke land som hører til Star Alliance Award soner? Jeg kan selvfølgelig se hvilke land som hører til hvilke soner her: https://www.flysas.com/en/eurobonus...e/star_alliance_award_chart/star_award_zones/ men det jeg helst vil ha, er et kart. Det er litt enklere å få oversikt da. Jeg prøvde å google litt, men kunne ikke finne noe
Dette var nytt for meg, har du en kilde på det? Star Alliance utarbeider jo nå et felles bookingsystem så tviler på at sonene er forskjellige..
Ett eksempel er Nord Afrika. Hos Aegean ligger denne innenfor sone Europa/Nord Afrika. Hos SAS ligger denne innenfor sone Nord/Sentral Afrika. Hos SAS er Sørlige Afrika en egen sone. Det er det ikke hos Aegean. Ett annet eksempel er Asia. SAS har delt opp Far east i 2 soner. Nord og Sør. Hos Aegean er Far east en sone. Skal man for eksempel fly fra Tokyo til Bali, så koster det kun 42 000 poeng t/r i Business. Om det blir en forandring på dette ved ett senere tidspunkt er meget mulig, men det er langt ifra felles soner den dag i dag.
Det henger på greip at sonene varierer. Det må jo nesten reflekteres av de enkelte selskapers beliggenhet.
Tolker det slik som at avstanden mellom to flyplasser ikke endrer seg avhengig om hvor bolaget har adresse. Med en liten pun om at LH F er preferansen.
RoadKing... (uttales som en mor som snakker med et lite barn). Hvilken hub starter du alltid med når du søker bonusbillett? Alle som kan kjøre på bonustur med SA leter etter turer til/fra FRA eller MUC. FRA har tilgjengelig mange gode destinasjoner med flere selskaper i SA.
Det var som antydet over her mitt poeng at de fleste reiser fra de store hubene når de reiser langt. Om ditt bonussystem har base i Norden eller Hellas har lite å si ettersom du i all hovedsak må via en av de store hubbene for å komme deg ut av Europa.
Da jeg første gangen så kartet hev jeg meg på Google flights. Det så jo ut som Vladivostok lå i en gunstig poeng-sone. Tenkte det kunne vært en grom plass å komme seg poeng-billig videre til Asia på. VVO ligger altså tilsynelatende i den europeiske sonen, men det er bare det at *A ikke flyr på Vladivostok
Har vert noen ganger i Sakhalin i jobbsammenheng, via Moskva med Aeroflot. Ser Asiana flyr dit via Seuol om målet er å kommme seg langt vekk Tviler de flyr med first kabin oppover dit, men igjen så var Business stort sett fullt med Aeroflot..
Om du har miles liggende hos Turkish Airlines så kan du ofte finne énveis i Europa og Nord-Afrika for 15 000 miles. Par exemple: OSL-IST-Málaga/Lisboa i Business og Oslo-Kenya/Uganda/Sierra Leone i Economy. Enkleste måten å finne disse på er å søke med Limited Capacity på Turkish app. LH Miles & More tilbud: meilenschnaeppchen.de/?lang=en