Hei Hvordan er det med avbestilling av bonusbilletter bestilt gjennom star alliance? fullt rebunderbar som sas bonusbilletter?
Hvis du mener Eurobonusbilletter som også går på andre flighter enn SAS er svaret ja, inntil 24t før avreise.
Det er mulig at dette spørsmålet er besvart andre steder eller tidligere i tråden, men jeg kunne ikke finne ut av det, så jeg prøver meg: Er kundebehandler hos SAS (på 05400) i stand til å bygge en CT-reise dersom jeg fôrer vedkommende med ønskede segmenter (med varianter) eller er det kun CT-avdelingen i Tallinn som kan gjøre dette? Årsaken til at jeg ønsker dette er at jeg ikke finner fornuftige reiser fra Trondheim til Australia, men dersom jeg søker opp reiser fra London, København, Arlanda eller endog Oslo, så ser tilgjengeligheten straks så meget bedre ut.
Dette er måten å gjøre det på ja. Nå er det mer motvilje fra SAS på å booke CT enn tidligere i år, men det kommer jo litt an på hvem du treffer på telefon.
Så skulle eg ein snarttur innom Internett for å sjå om det hadde dukka opp ei betre rute for CT-turen min, men så blir eg møtt av denne: Vel, eg skal vel greie å halde meg i skinnet til i morgon https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/authenticate/
Så fann eg pressemeldinga som forklårer kva som er i ferd med å skje med nettsida for bestilling av *A-reiser for EB-poeng: Heile pressemeldinga finn du her: https://www.sasgroup.net/en/sas-eur...ine-booking-for-award-trips-around-the-globe/ I same melding ligg det informasjon om poengprisauke for EB-reseier innan *A, eit tema som diskuterast i denne tråden: https://insideflyer.no/forums/threads/nye-priser-for-a-reiser-med-eb-poeng.12139/page-4#post-240472
Det star Alliance award bestilling fungerer igjen. Muligens noe lavere avgifter etter en kort sjekk og det ser ut til at hele bestillingen kan gjennomføres online. Fortsatt ikke mulig å bestille første klasse
Det ser også ut til at tilgjengeligheten er lavere på SAS sin awardbooking enn på United sin. Med et søk på business til HND får jeg mange flere valgmuligheter hos United. Der kommer blant annet Asiana opp som et alternativ. Hos SAS er det kun Air China som synes.
Sliter med å få CT opp til enkelte destinasjoner, noen som har funnet en work around på det? Får denne opp til New York feks, men ikke Kapp Verde. Noen tips eller er det bare å ta telefonen til verks? En får vel bookinggebyr da?
Regelen skal jo være; Dersom bookingen ikke er gjennomførbar på sas.no, så skal det ikke belastes gebyr. Så bare dokumenter at du ikke får til det du ønsker (og som de får til), så har du argumentasjon nok.
Ser ut som om bookinggebyret (tjenestegebyr) også trekkes på online bestillinger. Jeg ble hvertfall trukket 450,- både for booking gjort hos 05400 og på nett... Har dog ikke sjekket om dette blir refundert ved kansellering.
Det ble ikke sagt at man slipper unna tjenestegebyret ved online bestilling. Det eneste som ble sagt er at man får dette gebyret refundert ved online avbestilling. Hvis man ringer inn og avbestiller er ikke gebyret refunderbart. Har noen testet om det faktisk går an å avbestille *A awards online? Og om det fungerer for bestillinger gjort via både telefon og online?
Fungerte ikke å booke til SEZ via nettsiden, det måtte gjøres via telefonen. Det var ikke mulig å komme igjennom til CT telefonen, fikk bare beskjed om at "tjeneste var utilgjengelig" da jeg prøvde å ringe. Vanlig kundeservice fiksa det som CT booking. Spurte om tjenestegebyret, det var vist slik på alle star bookinger etter de økte satsene på poeng og senket avgiftene.
Testet du kun det norske nummeret? Det norske nummeret er nede i tide og utide, så det kan være en idé å prøve +46 18-480 91 67 hvis du ikke gjorde det