Prøvde å bestille bonus bilett og CT fra Oslo til Miami og det går greit (70 000) poeng, men avgifter koster jo 3000 kroner per pers i tillegg. Kan det stemme? Synes 70 000 poeng en CT og 6 000 kroner er litt i overkant for en tur Oslo Miami. Noen som har erfaring med dette? Knut
Snakket med hun damen på CT telefonen. Mener hun sa Lufthansa til og TAP tilbake. Blir jo for dumt å betale 3000 kroner i rene avgifter pluss 70 000 poeng når en vanlig bilett ligger på ca 4500. Er det alltid masse avgifter når man benytter bonuspoeng på andre selskaper en SAS. Til New York med SAS var det bare ca 300 kroner i avgifter. Hvorfor blir det så voldsomt mye mer med andre selskaper (det er riktignok med en mellomlanding).
Avgiftene synes jeg var lave, jeg betalte selv NOK 3300 for LH MIA-FRA-OSL og 66000 poen en-vei i januar.
Å bruke Eurobonuspoeng på økonomibilletter med andre enn sas er tøysete pga drivstoffavgiftene som legges til.
Nevnte tidligere at et familiemedlem som reiser med TAP biz til Miami i november. Vedkommende har ikke nevnt noe om ekstra gebyrer, men kan såklart ta å undersøke.. Dette var også CT, i biz..!
Den gang da, den gang jeg hadde tilbud om ID-tkts var alltid TP super dyre i C-class, jeg tror det var YQ som gjorde det vanskelig.
Reis med sas fra Skandinavia til usa og så united til miami eller fll. Så slipper du unna drifstofftillegg. Vi reiser osl-arn-ewr-fll i business og samme retur og betaler ca 1000kr i avgifter og 110k poeng for 2 med CT
Takker for gode tilbakemeldinger! Noen som har hørt noe om hvor de nye langdistanserutene til SAS skal gå til? Hørt rykter om at de skal lansere noe denne uken eller neste..
Spekulasjonene er godt i gang, men ingen ser ut til å vite noe særlig. Tidligere ble det jo annonsert at nye ruter skulle gå vestover. Byer som Chicago og Miami er dratt frem som alternativer, men jeg kan ikke se at SAS med sine kostnader er tjent med å legge inn på ruter med såpass hard konkurranse. Nå går det vel en rute til Chicago fra København og den ser ikke ut til å gå så bra at det kan være et poeng å lansere en rute fra Stockholm eller Oslo dertil. Hvis de absolutt skal vestover, så muligens de kunne vært mer tjent med å relansere ruta til Seattle. Eller kanskje noe til Canada?
SAS flyr fra både København OG Arlanda til ORD... Går ruta fra CPH dårlig? Er selv pendler på den ruta, og det er alltid høyt belegg når jeg flyr synes jeg...
Godt mulig jeg tar feil. Men husker jeg så belegg på mellom 50-60% på en liste som dukket opp tidligere. Men da er det vel enda mer tvilsomt at de lanserer Chicago fra OSL.