Star Alliance CT med poeng vurderes avhendet (samletråd)

Tråd i 'Reisedeals' startet av Mr.FastTrack, 18. nov 2016.

  1. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det vel bedre å gi det til et veldedig formål (som er goskjemt av staten). Da kan du sogar trekke det fra på skatten og så blir regnestykket enda bedre... :D
     
    geddi and Fredrik81 like this.
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da handler man vel for 100k og får 25k igjen på skatten og 40k i trumf. Som blir tre F turer til Asia uten bruk av CT.
     
  3. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Interessant tankerekke.. Er du villig til å betale 75.000 for å fly deg og (sett inn det som passer) i First til SFO, bør du rett og slett ta deg jobben med å kjøpe frukt og grønt for tilsvarende sum, justert for skattekreditten du får ved å donere maten til feks Blåkors. Bruk CTen og 240.000 poeng til å fly deg og (sett inn det som passer) i F til Pacific, og bruk 300.000 poeng på to F-billetter til SFO. God karma, mer flyving, samme pris.

    Nei, nå fikk jeg vondt i hodet.
     
    Omaniac liker dette
  4. SilverFox

    SilverFox Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Jeg selger min SA CT med opptil 190.000 poeng for den rette summen eller mot andre goder. Kom gjerne med bud:)
     
    bighc liker dette
  5. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
  6. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlig trend dette her.. Trodde vi var her på forumet fordi vi ville fly mest mulig (eksklusivt), ikke for å kvitte oss med godene for mest mulig cash! :confused:;):D:p
     
    RoadKing liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, men kan du booke C for 5-6000 kr og i tillegg skrape innmari masser av poeng er det vel bare å selge unna gamle CT :)
    Hadde vurdert det selv for riktig beløp...
     
  8. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Har en CT hos Star Alliance med inntil 240.000 poeng (reis hvor og hvordan du vil) som jeg vurderer å avhende for riktig pris. Den er gyldig ut året.

    Bud mottas gjerne, fint om du skriver hvor mange poeng du ønsker også.

    PS: Ja, jeg vet at en del ikke er helt fan av trenden, men men...
     
    Ursa liker dette
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke det at jeg ikke er fan av trenden med å selge CT og poeng, men jeg er mye større fan av at folk reiser og skrive reisebrev fra sinsyke F-turer jorda rundt :)

    I år satser jeg på å ha mer enn nok med å bruke mine egne EB-pong, men hadde situasjon vært annerledes ville jeg vurdert å legge inn et bud. 240k poeng gir mange muligheter!
     
    Nanping liker dette
  10. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Bare sånn generelt: Hvordan fungerer dette? Må den som selger booke billetten i kjøpers navn? Eller er det mulig å overføre CT (poeng er jo mulig å overføre)? Hvis nei, hva hindrer selger i å kansellere reisen?
     
  11. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    matsdanielsen liker dette
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    CT kan ikke overføres og det er dyrt å overføre poeng. Så her må man stole på at selger får gjort jobben.
     
    matsdanielsen liker dette
  13. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    I praksis kan jo noen velge å svindle her, ja. Men jeg vil tro at kjøper ved et såpass relativt stort beløp vil ha signert en enkel kontrakt - som jeg selvfølgelig er åpen for.

    Hvorfor jeg selger er vel egentlig underordnet, men jeg selv ser større verdi for tiden av kontanter enn poeng jeg aldri får tid til å bruke.
     
    milehigh liker dette
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke noe problem med trenden, men det virker som enkelt av selgere tror de kan oppnå svimlende summer for salg av billettene. Jeg mener at rissikonen er høy for å bli lurt, så vel salg bør alt vær avklart, kontrakt skrevet og jeg hadde ikke betalt hele beløpet før jeg satt på flyplassen med billetter til å reise.
     
  15. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo egentlig litt risikabelt, spesielt hvis det er noen som kun har fåtall med poster på forumet...
     
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mye hadde du håpet å få for dette?
     
  17. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Hvilken sum jeg kan oppnå gjenstår å se, fordelen med å kjøpe av meg er at jeg har poeng nok til alle reiser.

    Jeg håper ikke at antall innlegg jeg har skrevet avgjør om jeg er til å stole på eller ei, dersom du er oppriktig interessert i å legge inn et bud, så skal vi nok komme til enighet om en løsning som gjør at begge parter kan føle seg trygge.
     
    Ursa and milehigh like this.
  18. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det tenker jeg og. Hva med å betale etter å tatt tur, så har selger makten til å endre retur (gitt at dette er mulig?) slik at man ikke kommer seg hjem om man ikke har betalt? Evt. betale noe før utreise og noe mens man er på reisen.
     
    MartinR liker dette
  19. matsdanielsen

    matsdanielsen Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Alle endringer må gjøres minst 24 timer før utreise, ellers hadde nok det vært en halvgod løsning. Tror at en signert kontrakt med kopi av legitimasjon bør holde for de fleste.
     
    milehigh and Fredrik81 like this.
  20. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Er det tillatt å selge bonusreiser på denne måten?
    Antar at EB har noen klausuler i vilkårene som sier at dette ikke er tillatt...?
     

Del denne siden