Star Alliance gold fordeler gjennom tredjepartssider?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 20. des 2019.

1. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    43
    Får man SA Gold fordeler når man bestiller gjennom tredjepartssider, f.eks. Sembo eller Ticket?

Flyr med SA medlemer.

Kan man opptjene bonuspoeng på disse bestillingene?

2. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    679
    Bonuspoeng:
    93
    Fordeler: Ja
    Bonuspoeng: Ja, i utgangspunktet, men det avhenger (som ellers) av at du er booket i en klasse som gir poeng

3. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    941
    Bonuspoeng:
    93
    Mange tredjeparts viser ikke hvilken bookingklasse billetten er booket i.
    De som gjør det er bla Expedia og Travelgenio

4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,316
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer an på hvilke fordeler du tenker på. Lounge, bagasjekvote og poeng, ja, men når du står der med en kansellert flygning (som sas kaller det), så er det ikke sikkert at Sembo er de du har lyst å forholde deg til. Jeg bestiller alltid flybilletter direkte fra det aktuelle flyselskapet. De 200 kronene du kan spare på tredjepart kan fort vise seg å utgjøre forskjellen på om du kommer deg frem eller får ferien spolert.

Last edited: 20. des 2019
    Axxsv, furlong, ina and 4 others like this.
  5. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    43
    Ok, takk.

Har dere erfaringer med LH kundeservice?

Jeg skal ha BGO - MAD, og det er billigere å bestille gjennom LH enn Sas, samme strekk og fly.

6. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,412
    Bonuspoeng:
    93
    De gangene jeg har støtt på "skjær i sjøen" med *G og LH har kundeservice vært profesjonelle, kunnskapsrike og løsningsorienterte.

Edvard liker dette
  7. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    941
    Bonuspoeng:
    93
    Begge er profesjonelle når det kommer til håndtering av irregularitet, så det betyr ikke så mye om du bestiller fra LH eller SK.

8. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,316
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har veldig god erfraring med LH kundeservice, senest for et par uker siden. Jeg skrev om det her: https://insideflyer.no/forums/threads/pinnekjøtt-på-avveie-et-reisebrev-i-én-akt.14805/#post-331760

Det som er viktig å vite er at de ikke har noen representant på norske flyplasser, så det ble litt styr å finne ut hvor jeg skulle henvende meg når det sto på som verst. Det norske kontoret er åpent fra 08.00 - 20.00, men de prater uansett engelsk, så det er like greit å ringe det tyske 24/7-nummeret om noe skulle skje. Tlf +49 6986 799 799

Del denne siden