«Mineralvann, champagne og øl er også tilgjengelig. » https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/vip-terminal/om-vip-huset
Det kan trengs. Jeg ankom ORD forrige mandag og ble møtt av den verste køen jeg noen gang har sett. Det var minst 200m kø før man slapp inn i hallen for passkontroll - både for US citizens og andre. Vi med Global Entry ble heldigvis plukket ut av køen og fikk slippe igjennom, men ellers hadde det blitt minst to timers ventetid. Hvis det ofte er slik der, vil tjenesten være gull verdt.
Ønsker meg GE også for Nordmenn.... utrolig irriterende å måtte stå der så vanvittig lenge bare for å bruke en maskin og svare på noen spørsmål som tar ett minutt maks.
Tenkte jeg ble å oppleve dette i går da jeg ankom ORD med Sas og skulle videre til MEM med UA. Connection tid var 1t 40 min. Men jeg var gjennom kontrollen på 5 min. Hentet bagasjen etter 20 min og var innenfor sikkerhetskontrollen igjen før boarding startet. Imponerende!!
SQ tester en app-versjon av Connection Service ved LHR. https://www.businesstimes.com.sg/singapore-airlines-launches-digital-version-of-star-alliance-connection-service