Er dere heldige, så vil de ytre setene på rad 3 være ledige, og da kan dere alterne med hvor dere sitter, samt få redd opp seng i vindussetene.
Rad 3 er nærme galley. All lyden fra klirring med fat og slikt vil garantert holde dere våken. Så har vi ALLE som skal på do og må gå forbi dere, samt crew som går frem og tilbake for å servere. hehe..her skal det krisemaksimeres. Vi snakker om maks 6 andre pax, så det er ikke så ille uansett hvor dere havner. Har prøvd midtsetene på rad 3. Det gikk helt fint det, men det var noe spesielt over det å sitte helt foran.
Jeg hadde samme luksusproblem tidligere i år, om enn i Thai First. Jeg konkluderte med at når jeg for første gang i livet kunne sitte foran i snuten på en 747 så skulle jeg søren sutle meg sitte dønn helt fremst også. Prate sammen kan man jo gjøre de andre 364 dagene i året..
Men altså, dette er jo egentlig bare morsomt... Har nå booket rad 3 og blir der. Dette er også en dagflight så bør unngå for mye soving, så klirring er bra for å holde oss våkne Er vi så heldige at vi får fly LH first hjem igjen også har vi bestemt at vi tester foran, hvis det er plass.
Som du sikkert har oppdaget er det mange dilemmaer via bonus junkies må ta som er helt forferdelig og forholde seg til
Ja, livet er enklere når man bare flyr go Det beste jeg har flydd får er C med SAS så jeg gleder meg vilt!
Denne tråden viser alle dilemmaene vi må gjennom før vi får tatt den livsnødvendige turen i F. Jeg blir glad inni meg, og merker at jeg må snart få booket en ny tur i F selv..
Jeg og kona foretrekker rad 1. Det er noe spesielt med å sitte helt fremme i nesa, man ser nesten litt fremover ut vinduet.
Den følelsen, når du ser de skuffede øynene på Dr. Dr. Mr. Stepke (HON) når han ser hvem som har knabbet stamsetet hans...1A
Rad 3 er et godt par-valg! Dersom det kun er en annen pax i kabinen vil dere ha god utsikt fra setene ved siden av dere og bedre romfølelse. Og om det er så dårlig service at noen selv må gå til "bardisken" for å forsyne seg - så er dere virkelig uheldig! Klirring fra galley med så få mennesker kan jeg ikke tenke meg blir noe voldsomt problem. Det er uansett bare et godt tegn på at du straks blir godt og mett igjen. Om dere har litt snaut med tid kan det være en tanke å ikke ta turen til FCT, men FCL. Har du bussgate på innkommende fly til FRA blir du uansett kjørt til Lounge og igjen fra Lounge til flyet. Merk at det er ikke alltid de holder opp navneskilt, det kan også være et generisk skilt med "First Class".
Det har vært en rar opplevelse å bestille denne flighten. Har sett etter lang layover for å ha goood til i lounge, når og hvor flyet går har vært mindre viktig og ikke minst så håper man på bussgate...
Den store forskjellen på FCT og FCL er garantert bil til flyet. I FCL må det være en hvis avstand før det kjører deg. Selv hadde jeg dratt til FCT selv med 2,5 timer Ellers er loungen rimelig lik med samme innhold osv. Om du har spesielle preferanser på bil til flyet er det bare spør så order det oftest det du ønsker. Porsche Panamera eller Mercedes S-klasse
Bare for å bidra til ytterlige kvaler ved setevalg. Jeg og fru E har hatt 1A og 1K i snuten på en 748. Plassene er nært nok til både skåling og konversasjon, og det er stor humor nå CC spretter unna hvis du plutselig vil snakke over gangen. Vi har også hatt parsetene på rad 3, men foretrekker 1A og 1K. Der kan du også titte ut ett av fire vindu som er forbeholdt din plass.
Jeg hadde også sas C som det beste før jeg dro i vei på min første CT tur i F, har nettopp bestilt min neste tur i F nå First class er bare helt rått
Det tror jeg på. Får også håpe at det blir flere turer senere, kan i alle fall bare drømme dersom man skulle betalt det med cash...
ja, er jo helt utrolig at man kan få sånne opplevelser for sine bonuspoeng, kommer aldri til å bruke de på SAS GO noen plass i allefall
Dere har ikke så mye tid i FRA at dere rekker å låne en Porsche da? DET måtte jo sønnen satt pris på å få se