Starthjelp til bestilling av bonustur med Lufthansa

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Anita, 26. juli 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,568
    Bonuspoeng:
    293
    Er dere heldige, så vil de ytre setene på rad 3 være ledige, og da kan dere alterne med hvor dere sitter, samt få redd opp seng i vindussetene.
     
    Anita liker dette
  2. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi endret igjen nå, er nok de mest ubestemte ever... ;)
     
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Rad 3 er nærme galley. All lyden fra klirring med fat og slikt vil garantert holde dere våken. Så har vi ALLE som skal på do og må gå forbi dere, samt crew som går frem og tilbake for å servere.

    hehe..her skal det krisemaksimeres. Vi snakker om maks 6 andre pax, så det er ikke så ille uansett hvor dere havner. Har prøvd midtsetene på rad 3. Det gikk helt fint det, men det var noe spesielt over det å sitte helt foran.
     
    MilageRune, vegardg and Anita like this.
  4. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde samme luksusproblem tidligere i år, om enn i Thai First. Jeg konkluderte med at når jeg for første gang i livet kunne sitte foran i snuten på en 747 så skulle jeg søren sutle meg sitte dønn helt fremst også. Prate sammen kan man jo gjøre de andre 364 dagene i året..
     
    Shanker, KRS, Xflipper and 1 other person like this.
  5. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Men altså, dette er jo egentlig bare morsomt... ;) Har nå booket rad 3 og blir der. Dette er også en dagflight så bør unngå for mye soving, så klirring er bra for å holde oss våkne ;) Er vi så heldige at vi får fly LH first hjem igjen også har vi bestemt at vi tester foran, hvis det er plass. :)
     
    RoadKing, dkvt, holmen and 2 others like this.
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Som du sikkert har oppdaget er det mange dilemmaer via bonus junkies må ta som er helt forferdelig og forholde seg til :p
     
  7. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, livet er enklere når man bare flyr go ;) Det beste jeg har flydd får er C med SAS så jeg gleder meg vilt! :)
     
    RoadKing liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,561
    Bonuspoeng:
    293
    Denne tråden viser alle dilemmaene vi må gjennom før vi får tatt den livsnødvendige turen i F. :D

    Jeg blir glad inni meg, og merker at jeg må snart få booket en ny tur i F selv..:cool:
     
    Xflipper and Anita like this.
  9. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg og kona foretrekker rad 1. Det er noe spesielt med å sitte helt fremme i nesa, man ser nesten litt fremover ut vinduet.
     
  10. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,832
    Bonuspoeng:
    183
    Den følelsen, når du ser de skuffede øynene på Dr. Dr. Mr. Stepke (HON) når han ser hvem som har knabbet stamsetet hans...1A
     
    DanH, Petter B-C, vegardg and 3 others like this.
  11. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Rad 3 er et godt par-valg!

    Dersom det kun er en annen pax i kabinen vil dere ha god utsikt fra setene ved siden av dere og bedre romfølelse. Og om det er så dårlig service at noen selv må gå til "bardisken" for å forsyne seg - så er dere virkelig uheldig! Klirring fra galley med så få mennesker kan jeg ikke tenke meg blir noe voldsomt problem. Det er uansett bare et godt tegn på at du straks blir godt og mett igjen.

    Om dere har litt snaut med tid kan det være en tanke å ikke ta turen til FCT, men FCL. Har du bussgate på innkommende fly til FRA blir du uansett kjørt til Lounge og igjen fra Lounge til flyet. Merk at det er ikke alltid de holder opp navneskilt, det kan også være et generisk skilt med "First Class".
     
    Anita liker dette
  12. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Det har vært en rar opplevelse å bestille denne flighten. Har sett etter lang layover for å ha goood til i lounge, når og hvor flyet går har vært mindre viktig og ikke minst så håper man på bussgate... :)
     
    DanH, Are, KRS and 2 others like this.
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Den store forskjellen på FCT og FCL er garantert bil til flyet.
    I FCL må det være en hvis avstand før det kjører deg.
    Selv hadde jeg dratt til FCT selv med 2,5 timer ;)
    Ellers er loungen rimelig lik med samme innhold osv.
    Om du har spesielle preferanser på bil til flyet er det bare spør så order det oftest det du ønsker. Porsche Panamera eller Mercedes S-klasse ;)
     
    Anita liker dette
  14. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Kult, får vi Porsche så må jeg nok sende en snap til sønnen ;)
     
    Travellingalf liker dette
  15. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Bare for å bidra til ytterlige kvaler ved setevalg. Jeg og fru E har hatt 1A og 1K i snuten på en 748. Plassene er nært nok til både skåling og konversasjon, og det er stor humor nå CC spretter unna hvis du plutselig vil snakke over gangen.

    Vi har også hatt parsetene på rad 3, men foretrekker 1A og 1K. Der kan du også titte ut ett av fire vindu som er forbeholdt din plass.
     
    Anita, TOS_EBG, vegardg and 2 others like this.
  16. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde også sas C som det beste før jeg dro i vei på min første CT tur i F, har nettopp bestilt min neste tur i F nå:) First class er bare helt rått:)
     
    Anita, dkvt and CrotchRocket like this.
  17. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Det tror jeg på. Får også håpe at det blir flere turer senere, kan i alle fall bare drømme dersom man skulle betalt det med cash... ;)
     
  18. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    ja, er jo helt utrolig at man kan få sånne opplevelser for sine bonuspoeng, kommer aldri til å bruke de på SAS GO noen plass i allefall;)
     
    Anita liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,568
    Bonuspoeng:
    293
    :D, jeg ler meg ihjel.
     
    Anita liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,568
    Bonuspoeng:
    293
    Dere har ikke så mye tid i FRA at dere rekker å låne en Porsche da? DET måtte jo sønnen satt pris på å få se :cool:
     
    holmen liker dette

Del denne siden