Et par spørsmål til. Hvor tidlig kan vi ankomme O'Hare før hjemturen? Flyet går 22:35 og orker ikke gå i byen hele dagen... Antar at det er Polaris loungen som gjelder?
Flyr du F/C så har du den nye Polaris loungen til United. Den er rimelig sprek sammenliknet med USA-standard på lounge. Vill tro du kan komme når som helst samme dag, eneste risiko er når du får sendt bagasjen..
Det tror jeg. Skal være tilgang for alle solm flyr internasjonalt med F og C. Gull og økonomi derimot er no-go...
Betyr det at jeg kan skrive opp Polaris som loungevalg nr 1? Eller er det andre muligheter der? Er litt i samme situasjon som trådstarter, kommer i leiebil sørfra og har SAS sitt kveldsfly hjemover. Så en grei lounge hadde vært supert som buffer og dusj etter en dag i bil.
Jeg får ikke laget avstemming på hvilket sete jeg liker best. Flighten er kansellert og vi må fly via Munich. Flybytte betyr også at flyskrekken tiltar -blæh. Vet det er ilandsproblem - but still... er loungen bra i München?
Fillern! Jeg var gledet meg til svaret. F Lounge i MUC skal være tilnærmet lik den i FRA etter hva jeg forstår, har dog ikke testet den selv.
De ringte oss før flyet ble kansellert og spurte om det gikk greit da det gikk en time før. Var litt usikkert om de klarte allergimat, men det gikk også bra. Vi kunne ventet en dag men må hjem til barna og ja, vi fikk F
Min nøye gjennomtenkte rapport fra United Polaris loungen..Litt skuff at man 1. Ikke får dusje sammen 2. Ikke får ha med Sjampis i dusjen... (og at de selv med kokk ikke klarer å lage annet en kjøtt og grønnsaker til middag glutenfritt). Heldigvis var de god sjampis
En liten oppsummering av min første opplevelse i F. Først må jeg innrømme at jeg hadde ventet at det var mer stivt enn det var. Jeg liker luksus, men det må ikke være stivt, da blir det for meg bare kleint. Men det var det ikke. FCT I Frankfurt var høydepunktet i mine øyne. Bli hentet på flyet, møtt i døra av personell, og en ekstremt kjapp securitycheck, selv om man skulle til USA. Loungen var mindre enn forventet, og vi var glade for at vi ikke hadde 7 timer der. Men vi fikk badet, drukket masse god sjampis og spist god frokost. Og så fikk vi med nok badeender til hele familien Turen over dammen var helt ok. Setene og plassen var jo super, og maten (selv den glutenfrie) var veldig god. Flyvertinnen var nok klar for å gå av med pensjon, tror hun nevnte det 4 ganger at hun var klar for å slutte om et års tid... Men for all del, helt ok. ( i allefall før vi fikk oppleve returen som hadde en helt annen standard). Turen i Chicago var forøvrig helt super. Vi var skeptiske til Chicago etter å ha lest en del negativt, men jeg har absolutt lyst tilbake. Ferien vår ble avkortet med et par timer, men vi kom oss hjem som vi skulle. Vi kom med fly til Munchen som gikk 90 min. før. Polarisloungen hadde god mat, og nydelig sjokoladepudding Og flotte fasiliteter ellers. Her ble vi fulgt av en dame bort til flyet og fikk gå ombord før alle andre. Det var når vi kom ombord her at vi merket forskjell i service på flyvningene. Her kom purser bort å pratet med hver enkelt og fortalte om forskjellig. Og siden hovedloungen i Munchen var stengt tegnet og forklarte hun hvor vi skulle. Hele crewet var flere hakk vassere enn forrige, og så fikk vi sjokolade Jeg synes kabinen var finere i a330 enn 747-800. Var forøvrig veldig glad for at vi ikke fikk de fremste setene i midten da det virket som de ble mer forstyrret av crew. Loungen i München var uendelig mye dårligere en FTC, både service og utvalg. Maten var forøvrig helt ok. Sånn i bunn og grunn trodde jeg det å fly F skulle være større, men det jeg egentlig satte mer pris på hvis man skal sammenligne med det å fly C hos SAS så er det det som skjer på bakken. Jeg sover stort sett på flyturer uansett, så lenge det er senger...: ) Det som er sikkert er at vi aldri kommer til å benytte CT hos SAS igjen...
Merk, Lufthansa er ikke kongen i lufta.. kun på bakken. Største fordelen med F er at det er få andre der. Er du en folkesky person som ikke helt når opp til privatfly er det nok en fin løsning.
Vi får prøve noen andre neste år Jeg er heldigvis ikke folkesky for privatfly er laaaaangt over vårt budsjett