Status mot aksjepost

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Origo, 23. april 2015.

1. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    I nettbanken din.
    Dersom din bank støtter det.

2. Davinsji

Davinsji Bonusamatør

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hos Nordnet kan handler på Euronext Paris, hvor Accor er notert, ringes inn (ikke tilgjengelig for netthandel).

3. Skreddern

Skreddern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk!

4. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Som sagt, mye lettere å handle rett i nettbanken.

(dersom banken din støtter det, det gjør min, DNB)

5. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Dear Customer,
    You have been upgraded to Gold Elite status in the Radisson Rewards-program since you purchased Radisson Hospitality Group shares.

Sendte inn bekreftelse på aksjepost 23. juni (mandag) og fikk dette i posten idag.
    Det er service :)

6. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

Jeg tok kontakt med Radisson Rewards og fikk vite at Shareholder kun får 1/2 år gullstatus. Trodde det var var for minst ett år vet ikke om det er verdt bryet for 1/2 år.

Last edited: 10. aug 2018
  7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Var et år da jeg gjorde dette i april. For øvrig gledelig da jeg tidligere i dag tilfeldigvis så at aksjene mine hadde steget med 40-50% eller hva det var siden da! Synd jeg bare gikk inn med med det forholdsvis usle minimumsbeløpet... :(

Shyneno liker dette
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Javel? Det er i tilfelle nytt. Tidligere har man vel fått ett år og fornyelse så lenge man fremdeles har aksjene. Viss det nå bare er for ett halvt år og man heller ikke får fornyelse så er det lite aktuelt for meg også ja.

swib and Shyneno like this.
  9. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det stemmer at det kun gjelder for 6mnd, og at du ikke kan bruke samme kjøp to ganger, for å få gull status.

Når det et sagt så koster det 30kr for å kjøpe og selge aksjer (så 60kr totalt) for å få et gullkort hver 6. mnd.
    Måte på, å være gjerrig.

10. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Så man kan selge å kjøpe aksjer for å fornye status om et halvt år?
    Trudde ikke det gikk og at man må bo viss antall netter på hotell som alle andre for å beholde gold, og da er ikke et halvt år lang tid nok til å opparbeide seg den status , det er bare teoretisk for meg fordi jeg har ikke hatt sånne Programkort før.

11. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det gikk an før å fornye gull med ny aksjepost. Men mulig det er noe jeg ikke har fått med meg. Jeg kan si helt sikkert om 5mnd.

12. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    43
    Er du sikker på at man får beholde statusen for nye 6 mnd om man kjøper 200 aksjer til ved utgangen av perioden? Står dette noe sted eller har du spurt kundeservice?

I eposten jeg fikk i April når jeg kjøpte aksjer fikk jeg tilbake følgende vilkår:

- Offer available exclusively for shareholders of the Rezidor Hotel Group.
    - Upgrade to Gold Elite status will be effective approximately 10 working days following enrollment through February 2019.
    - To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules.

13. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er aldri 100% sikker, før jeg har prøvd noe selv.

Men jeg mener å ha lest at du får ny gull status ved nytt kjøp av aksjer. Finner ikke plassen hvor jeg leste det, men det var på en fly/reise side. Du får ikke beholde gull statusen, den mister du helt sikkert ved utgangen av perioden, men du kan få ny ved nye 200 aksjer.

Litt merkelig om ingen andre her har noen gang prøvd dette, dette forumet har jo vært her en stund, og det har også aksje-tilbudet til RR (gamle CC).

Uansett så kan jeg bekrefte/avkrefte om 5mnd, da mitt går ut.

14. Kkgtm

Kkgtm EBG

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg kjøpte aksjer i februar 2017 og fikk da gull til 2018. Når februar kom sendte jeg bare inn bekreftelse på at jeg enda eide samme aksjepost og fikk det for lenget med ytterlig 1 år. Dvs og på min side står det at jeg har gullstatus til februar 2019. Om man nå bare får for 6 mnd er dette noe som har endret seg siden da evt uten at jeg har fått noe som helst info om dette.

Travellingalf, phileas and Davinsji like this.
  15. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar.
    Da vet vi at det gikk an før, å fornye gullkort med aksjepost.

Nå må vi bare finne ut om det fremdeles er slik, siden de har endret fra 12mnd gull til 6mnd gull. Andre ting kan jo ha endret seg også.

16. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan gå frem for å kjøpe aksjer i radisson for å gå gull? Og hvilken kostnad? Har en del kommende opphold og er nedgradert til sølv..

17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,002
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøp 200 aksjer (ca 6700kr), eksempelvis i DNB, send epost med ditt Raddisson nummer og kopi av sluttseddel til epost adressen nevnt ovenfor. Vent noen dager, og vipps du er gull. Da kan selge aksjene hvis du vil.

Ursa liker dette
  18. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Handles ikke disse i Sverige? Isåfall kommer man kanskje unna med 1 krone kurtasje hos Nordea?

19. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har kjøpt Accor aksjer og fått oppdatert status ? Hvor lang er behandlingstiden?

20. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    I følge T&C hos Accor for deres Shareholder's club, går status ut på dato etter et år og man må rekvalifisere på vanlig måte.

"The Le Club AccorHotels Gold card is valid until December 31 of the year after the year of subscription. Card holders who meet the conditions required (minimum of 30 nights in a hotel per year or 7,000 bonus points earned over the past year) are eligible for Gold membership status for a further 12 months (365 days). Card holders who do not meet these conditions are eligible for the status that corresponds to their stays and expenditure or bonus points earned between January 1 and December 31."

Tolker dette slik at dersom man søker om å bli med i Shareholder's club i januar, får man gold for inneværende år + neste kalenderår, dvs. nesten 2 år.

Søknadsprosessen ser rimelig grei ut; fyll ut skjemaet på nettsiden deres og mail en skannet kopi eller screenshot innen en måned med bevis for at du har aksjepost.

Ble litt skuffet over at statusen tilsynelatende går ut på dato, og ikke varer så lenge du er eier av aksjene. Det innebærer for min del at jeg ikke kommer til å satse på denne fremgangsmåten for status hos Accor.

Del denne siden