Leste tidligere på jetlag.no at det ikke lenger var mulig å booke first class bonusreiser. https://jetlag.no/bonusprogram/sas-...kke-bookes-med-eurobonus-poeng-for-oyeblikket Nå har det gått noen måneder siden denne ble skrevet. Noen som vet om noe ny status her? Skulle ha bestilt noen reiser for resten av året
Er nok bare begredelig så langt jeg vet. Garuda, som vel, var det eneste med skikkelig First Class, har vel begynt å fase det ut.
Får du booke den med Eurobonus da? Når SAS gikk over til Skylaget var det sagt at Garuda og et par kinesiske kunne bookes i F. KAL og Air France var vel bare å glemme. Men det ble vel ikke noe av hverken det ene eller andre?
Det ble sagt at Garuda, Saudia og China Eastern skulle være mulig å booke i F. Den eneste som faktisk har vært mulig er Garuda. Tilgjengeligheten er god, men nå tyder det på at Garuda har satt en stopper for redemtion via EB. Saudia har et bra F produkt, men ingen champagne for de som er opptatt av det. For øyeblikket er det heller ikke noe nytt rundt dette, men krysser fingrene for at det åpnes opp etter hvert. Garuda bytter forøvrig fly på AMS-CGK ruten, så F forsvinner derifra i slutten av denne måneden, den brukes på ruten til Tokyo etter det.
Det var vel heller ikke påstanden, men at det bare er Garuda som har skikkelig F i ST. AF er jo en historie for seg selv, selv ikke de mest meritterte AF kundene får booke F bonus der
Tenkte hovedsakelig på det at det var mulig å bestille F i Garuda tidligere i februar, men at de plutselig fjernet det igjen i april. Det bør vel bli mulig å booke igjen nå som det er juli og de slutter med det 31.juli?
Enig i det. Det jeg ville frem til var at av de som var/er mulig å booke for EB poeng er Garuda den eneste «skikkelige». Ikke av alle i ST. Ellers glemte jeg av Saudia.
AF er akkurat så fransk som franskmennene selv Sikkert noen som liker det, men jeg er ingen fan - og de kunne selvsagt ikke kalle det "first class" som resten av verden. Nei, franske fisefine "la premiere" Kunne ikke gitt mer f, og ville valgt stødige, trauste Lufthansa F any day. Men så har jeg jo også kuttet ut SAS og Skyteam. Denne tråden sier vel alt om at det er like lurt.
Ikke veldig rart å kalle det noe på eget språk da? BA kaller jo sin biz for "Club". Det er noe helt annet enn alle andre.
Vel, alle andre flyselskap velger "first" for first class. Inkl sandkasse-selskaper og andre som kunne brukt eget språk, for å følge tanken din. Og BA kaller first class for...... Surprise: "first"
Ble det faktisk borte, eller skyldtes det bare at Garuda flyttet firstkapasiteten sin fra CGK-AMS-CGK til CGK-HND-CGK rundt denne tiden?