Ja, det er vel billigere å ta bota for lovbrudd på dette området, enn å følge loven. Det er nok det SAS tror her, så da har de nok lagt det inn i regnskapet.
Jeg fikk nettopp refusjon (ba om SAS Voucher) for en flyvning utført i slutten av juni. Der sente jeg inn kravet til SAS 3. august, så altså litt over tre ukers behandlingstid. Var to pax på ALC-OSL som ble 4+ timer forsinket, så 1600 euro i voucher.
Har vel vært nede ihvertfall siden streiken begynte, men tydeligvis ekstremt vanskelig å fikse da jeg regner med de kontinuerlig jobber med å få den opp igjen Artikkel fra 1. august: https://www.tv2.no/nyheter/innenrik...en-til-sas-den-er-ikke-eksisterende/14982836/
Fra E24 i dag, hvor Anko sier: Lover full kompensasjon Han ønsker også å benytte anledningen til å beklage til alle kunder for alle de negative konsekvensene streiken hadde for tusenvis av kunder. Men han forsikrer tydelig at alle de rundt 30.000 passasjerene som daglig gjennom den 15 dager lange streiken vil få tilbake pengene sine. – Vi respekterer absolutt passasjerrettighetene, vi refunderer og betaler tilbake til de som har rett på det. Det er et stort arbeid, men det betyr ikke at vi ikke skal nå målet, sier van der Werff. Han sier at de anslått 1,4 milliarder svenske kronene som streiken kostet inkluderer både tap i form av salg og kompensasjoner. Ifølge kvartalsrapporten skal 1,1 av milliardene gå til refusjoner.
Har nå venter i 4 uker på å dekket tap av baggasje. Har etterspurt status to ganger fra [email protected] og luftet problemet med manglende kundeservice to ganger til [email protected] uten respons på noen av mailene. Er det noen som vet om SAS har lagt ned kundeservice helt? Reiseforsikring sier de må ha avsluttet sak fra SAS for å utbetale det overskytende. Noen som har en ide på hva man kan gjøre for å få SAS til å etterleve sine forpliktelser?