insideflyer. no/na-kommer-sas-med-livstidsgull (Fikk ikke poste link sammenhengende) Her lanserte SAS lifetime og statusfrys. Se nederste avsnitt, eller teksten på presentasjonen i bildet i artikkelen. Jeg sendte mail til gold-eposten i dag og etterlyste informasjon om statusfrys da jeg skal ut i pappapermisjon og ferie. Jeg fikk til svar at jeg ikke kunne fryse statusen, men kunne sende dem datoer for permisjon i ettertid så kunne de se om om de ville innvilge gullstatus videre. De skrev videre at de ikke kunne garantere noe som helst. Er det flere som etterlyser denne funksjonen? Det er nær ett år siden dette ble presentert, men er altså ikke på plass enda. Hvordan kan vi få sparket SAS litt bak, her?
SAS har vel i ettertid trekket dette tilbake har ikke link til kilde dessverre. Vill tro du skal ha flaks om du får dette innvilget i ettertid.
Om det er viktig å beholde gullstatus får du 32 000 statuspoeng med kortkombinasjonen SAS MC Premium/Amex Elite til 5500kr. En kjapp MR longhaul og du kan videreføre gullkortet. Et annet alternativ er å "få"(kjøpe) av diamanter. Som ikke er lovlig men gjøres likevel. Ca 5K tror jeg det ligger på.
Men det teller vel ikke mot LTG, og er sånt sett ikke en optimal løsning. Ville gått for Amex Elite, SAS MC Premium og en MR. Alternativt supplere med DNB Saga/PB MC og dra inn 10-20k statuspoeng der også.
Jeg tipper du helt sikkert får en forlenget status et år ved en mail i etterkant. Vil overraske meg om du ikke nesten får det automatisk hvis du har hatt gullstatus i mange år. Jeg har hatt mange kollegaer opp i perioden 2000-2010 som fikk et ekstra gullår i de periodene de var reiste mindre (enten det var permisjon eller dårlig økonmi i bedriften som var årsaken ). Tellende til LTG blir det nok kanskje ikke dog....
Dette er ett spesialtilfelle og da jeg vil anbefale denne løsniga: Amex elite 20.000 poeng Dnb Saga 20.000 poeng MC Premium 12.000 poeng TOTALT = 52.000 POENG Bruk Dnb Sagakortet for å dra inn 200.000 kr, og du er i mål, også får CT være prioritet 2, med litt kreativ tenking så går begge deler i boks