Statusfrys presentert for nær ett år siden. Fikk avslag.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrtalgo, 20. febr 2019.

  1. chrtalgo

    chrtalgo Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    insideflyer. no/na-kommer-sas-med-livstidsgull (Fikk ikke poste link sammenhengende)

    Her lanserte SAS lifetime og statusfrys. Se nederste avsnitt, eller teksten på presentasjonen i bildet i artikkelen.

    Jeg sendte mail til gold-eposten i dag og etterlyste informasjon om statusfrys da jeg skal ut i pappapermisjon og ferie. Jeg fikk til svar at jeg ikke kunne fryse statusen, men kunne sende dem datoer for permisjon i ettertid så kunne de se om om de ville innvilge gullstatus videre. De skrev videre at de ikke kunne garantere noe som helst.

    Er det flere som etterlyser denne funksjonen? Det er nær ett år siden dette ble presentert, men er altså ikke på plass enda. Hvordan kan vi få sparket SAS litt bak, her?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har vel i ettertid trekket dette tilbake :( har ikke link til kilde dessverre.
    Vill tro du skal ha flaks om du får dette innvilget i ettertid.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Om det er viktig å beholde gullstatus får du 32 000 statuspoeng med kortkombinasjonen SAS MC Premium/Amex Elite til 5500kr. En kjapp MR longhaul og du kan videreføre gullkortet.

    Et annet alternativ er å "få"(kjøpe) av diamanter. Som ikke er lovlig men gjøres likevel. Ca 5K tror jeg det ligger på.
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøp teller vel ikke mot LIFE???o_Oo_Oo_O
     
    Insomnia4u liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Men det teller vel ikke mot LTG, og er sånt sett ikke en optimal løsning. Ville gått for Amex Elite, SAS MC Premium og en MR. Alternativt supplere med DNB Saga/PB MC og dra inn 10-20k statuspoeng der også.
     
    Insomnia4u and drsyk like this.
  6. rosj

    rosj Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    AMEX Elite + SAS MC Premium og du kan kjøpe statuspoeng til gull hvis du er 15 000 poeng unna :)
     
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tipper du helt sikkert får en forlenget status et år ved en mail i etterkant. Vil overraske meg om du ikke nesten får det automatisk hvis du har hatt gullstatus i mange år.

    Jeg har hatt mange kollegaer opp i perioden 2000-2010 som fikk et ekstra gullår i de periodene de var reiste mindre (enten det var permisjon eller dårlig økonmi i bedriften som var årsaken ). Tellende til LTG blir det nok kanskje ikke dog....
     
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er ett spesialtilfelle og da jeg vil anbefale denne løsniga:

    Amex elite 20.000 poeng
    Dnb Saga 20.000 poeng
    MC Premium 12.000 poeng
    TOTALT = 52.000 POENG

    Bruk Dnb Sagakortet for å dra inn 200.000 kr, og du er i mål, også får CT være prioritet 2, med litt kreativ tenking så går begge deler i boks :)
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    God løsning. Men er nok mange som sliter med å få Saga.
     
    drsyk liker dette
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da er MR i long haul et alternativ eller melkeruta GDN/HAM avhengig av poeng +Amex+SAS MC poeng :D
     

Del denne siden