Statusmatch *A->Skyteam

Tråd i 'Nyheter' startet av Flyingdutchman, 10. aug 2023.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Skyteam Elite Plus tilsvarer Star Alliance Gold. Ingen av de to alliansene har et "diamant"-nivå over gull, sånn som Oneworld har
     
    Spielhaug liker dette
  2. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Men når SAS flytter over til SkyTeam, og de beholder Eurobonus. Vi det ikke være naturlig at vi som er gold automatisk får SkyTeam Elite eller SkyTeam Elite Plus status når SAS blir medlem av alliancen.

    Samtidig som vi vil kunne nytt godt av vår Star Alliance status frem til dagens utløpsdato?

    Så hvorfor styre med å statusmatche allerede nå?
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste i denne tråden statusmatchet før nyheten om at KLM(+ andre) kjøper SAS ble kjent. I tillegg er det jo greit å ha status hvis man flyr Skyteam fram til overgangen.
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg statusmatchet i august, og som @Jorge sier så er det fint med status i begge allianser frem til overgang (i sept/okt?) Idag flyr jeg feks KLM eco, med gratis ekstra bagasje og lounge på SVG. Vel verdt den lille jobben det engang var.
    Etter sept/okt, vil man høyst sannsynlig få Elite plus hos Skyteam, og da har ikke statusmatchen noe for seg lengre.
     
  5. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    586
    Likes mottatt:
    789
    Bonuspoeng:
    93
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Spnt synes jeg er rart at man holder på innad i en allianse. Enten er man del av alliansen eller ikke. Dette blir sånn kvasi-greier som ingen er tjent med. Får rapportere tilbake etter påseferien om VN fortsatt anerkjenner Asante Rewards.

    Edit: muligens det har med den tekniske integrasjonen å gjøre. Det virker ikke til å flyte helt sømløst over alt. Funker fint på nett hos KL men ikke hos VN. Hos VN slet jeg også med å få lagt til FB-nummeret.
     
    Last edited: 14. mars 2024
    NoLimit and RoadKing like this.
  7. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om SK med tiden vil få bedre behandling i Skankteam i og med at AFKLM er på eiersiden.
     
    changi liker dette
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig dette refererer til at det er umulig å legge inn disse to programmenes medlemsnummer i bookinger hos flere av partnerne? ITA kan jo forsåvidt være fordi de er på vei ut av alliansen..
     
    Rapolo liker dette
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    SkyTeam lener seg i større grad på egne avtaler mellom selskapene enn *A og OW. Se f.eks. hvordan det kun er åpent for bruk/opptjening av poeng hos AF ogKLM: https://asante.kenya-airways.com/partners
     
    Spielhaug liker dette
  11. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk Serena Hotels Prestige Club Platinum-kortet mitt i posten i dag. Big woop, som kidsa sier.
     
    btm and holmen like this.
  12. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    297
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    En av fordelene kan forhåpentligvis være at man bruker navnet som det faktisk har…
     
  13. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, de må bare levere til forventning, så ordner det seg nok.
     
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    De klarte ikke å legge til Asante-nummeret ved innsjekk hos VN.

    Kan også rapportere om at man kun har tilgang til lounge ved internasjonale reiser. Det ble nej i døra på HAN på reise fra HAN til PQC. Nå sitter en snurt bonusnisse blant folket og spiser mat betalt med dong.

    Leser dog policy’en som at man har tilgang på en innenlandsflyvning i forbindelse med en internasjonal flyvning.

    Regardless of their travel class, SkyTeam Elite Plus members traveling on, or connecting to/from, a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline have access to a lounge. Lounge access will be provided only at your departure airport and transfer airports, and not on arrival.

    Verdt å merke seg at US til Karibia ikke regnes som internasjonalt.

    International Travel excludes customers traveling between US and the Caribbean.
     
    NoLimit liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,788
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, for 199 Euro er dette en tullete dårlig deal.

    Jeg kvalifiserte på alle måter (OW gull), men ble bedt om å betale - så på det tidspunktet droppet jeg ut av prosessen.
     

Del denne siden