Statusmatch *A->Skyteam

Tråd i 'Nyheter' startet av Flyingdutchman, 10. aug 2023.

1. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Testet ut Asante-gullkortet på KLM long haul for noen dager siden. Litt pes å få registrert nummeret på booking online. De har foreløpig ikke et virituelt gullkort, så en må ta screenshot av selve profilsiden.

The_Dude, Meursalt and Rscott like this.
  2. Meursalt

Meursalt Medlem

Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Funket det greit med fordeler? Fikk du adgang til lounge, fast track, osv?

3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge du får registrert medlemsnummeret ligger du automatisk som Elite plus og bruker bare bordingkortet, samme som på *A gullkort.

Da jeg kom på innsjekk var allerede nummeret lagt inn, selv om jeg fikk feilmelding da jeg prøvde. Så litt mer knot enn *A synes jeg. Men det kan være siden Kenya Airlines sine websider og IT ikke er helt oppe å kjøre ennå.

Last edited: 02. sept 2023
    Meursalt and holmen like this.
  4. NielsKlim

NielsKlim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Måtte vente til statusen min hos *A ble oppdatert 1. september, men fikk nå bekreftende mail om at jeg har blitt Gull hos Asante. Men jeg sliter med å få logget meg inn på sidene deres, og det funker heller ikke med passord update. Noen som har noen forslag?

5. NielsKlim

NielsKlim Nytt Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde en tur via Amsterdam med KLM som allerede var kjøpt. Fikk feilmelding da jeg la inn Asantenummeret, men etter å ha ringt KLM ordnet det seg. Ble oppgradert med bagasje, og står oppført med tilgang til lounge :)

AirMags, KainBenwi, Meursalt and 4 others like this.
  6. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Er det mulig å logge inn i app? Finner ingen steder der det står «log in».

7. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Det er ikke enkelt..har sendt alt flere ganger nå. Nå prøver jeg med screenshot av hele "min eurobonus" side

upload_2023-9-5_15-12-45.png

8. cire913

cire913 Medlem

Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    43
    I appen din: Velg «more», -> «Asante Reward» -> klikk på ikonet øverst til venstre og velg «log in».

9. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Bør funke da.

Første screenshot jeg sendte over fra SAS appen på tlf og der vises ikke utløpsdato (tier expiry). Leste her at det var andre som hadde fått mail fra Asante om at de måtte ettersende det, men det fikk jeg aldri.

Men når jeg etter en stund purret så fikk jeg kjapt mail tilbake:

Logget så inn på flysas.com (for å få engelsk tekst) og oversendte skjermbildet fra når jeg har trykket "My Eurobonus" som har alt de spør om. Da tok det ca fire timer før jeg la merke til at jeg var blitt Gold.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kommer bare til en webside, og kan logge inn på den. Men får ikke logget inn i app jeg heller?

11. cire913

cire913 Medlem

Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    43
    Den er litt gammel, men faktisk har de fortsatt ingen påloggingsfunksjon på appen, den må gi en lenke på nettet for å logge inn

12. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg fikk tidligere en mail om at prosessen var igang, men da til gull, jeg spurte om det var riktig ettersom jeg er diamant...så kom den jeg la ved, så hvem vet.

13. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg var platinum, men når jeg logget inn nå har jeg blitt gold.

14. Kenneth86

Kenneth86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk status match fra EB Diamant til Platinum. Og fant en paragraf i terms and conditions om soft landing.

''Elite members who fail to meet the requalification conditions will be downgraded, but not more than one level down at a time.''

Så da fikk jeg nok 2 år med full SkyTeam status.

cooolcatz, AirMags, The_Dude and 4 others like this.
  15. Charterfeber

Charterfeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk status match fra EB Diamant til Platinum, men når jeg prøver å legge til medlemsnummeret mitt til en booking med Vietnam Airlines får jeg opp en feilmelding om at "frequent flyer number is invalid". Kundeservice hos Vietnam Airlines fikk også opp samme beskjed når de forsøkte å bistå. Er det flere som har hatt trøbbel med å legge til Asante-medlemsnummeret til eksisterende bookinger med SkyTeam?

16. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    113
    Meg bekjent bare KLM/AF son anerkjenner det. Er mer Sky enn Team i den "alliansen" der.

Insomnia4u and Charterfeber like this.
  17. CLT

CLT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    170
    Bonuspoeng:
    33
    Har du forsøkt å slå opp bookingen på "Manage my booking"-sidene til andre SkyTeam-selskap?

Vet ikke hvorvidt dette går for bookinger med Vietnam Airlines, men jeg har fått endret til Asante-nummer på en KLM-flight på Garuda Indonesia sine sider :D

Last edited: 13. sept 2023
    Charterfeber liker dette
  18. Charterfeber

Charterfeber Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for godt tips! Testet en liten rundtur hos SkyTeam-selskapenes hjemmesider, men det er ingen av selskapene som får opp noen booking med min bookingreferanse.

Som @The_Dude er inne på her, kan det virke som om kompatibiliteten er litt "så der" mellom selskapene i alliansen.

19. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer nok utelukkende til å fly KLM i SkyTeam og ønsker poengene dit. Finnes det noen lifehack hvor man får registrert Asante-status, men at poengene opptjenes mot FlyingBlue?

20. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,203
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det ganske nøyaktig en måned siden jeg fikk bekreftet statusmatch til Platinum og ble fortalt at det ville vises på kontoen innen 7 dager, men er fortsatt bare "Ruby". Har purret tre ganger og hver gang fått beklagelse med beskjed om at de skulle prioritere å få det i orden. Tror egentlig jeg bare gir blaffen i hele prosjektet nå. Er det bare meg?

furlong liker dette

Del denne siden