Statusmatch *A->Skyteam

Tråd i 'Nyheter' startet av Flyingdutchman, 10. aug 2023.

  1. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke bare deg, samme har skjedd med meg og vurderer også å gi blaffen.
     
    Rscott liker dette
  2. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    La inn heile eurobonussida.
    Svar:

    Welcome to Asante Rewards! Thank you for contacting us.

    Please note we have reviewed our status matching regulations and the document shared does not provide sufficient details for the status match to be initiated.

    Kindly send us a scanned copy of your card showing the membership statement, member's name, membership number, membership tier and the tier validity/ expiry date visible enough validity beyond 6 months from the date of requesting status match and flights taken and earned miles on.

    Please ensure you complete your Asante profile including mailing address and the contact details.

    Thank you for choosing Asante Rewards.


    Your's Sincerely,
    Gloria Oyier
     
  3. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    492
    Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg la inn screenshot av hele Eurobonussiden, og fikk svar/oppdatert status på to dager.

    Men tipper de har blitt overveldet over responsen på dette, og tatt et lite pust i bakken.
     
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,215
    Likes mottatt:
    5,739
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir vel overflødig nå å ta en statusmatch :rolleyes:
     
    democomputer and holmen like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Eller motsatt..Om EB blir verdiløst er det nå man skal matche i alle retninger... :D
     
    holmen liker dette
  6. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Da ble det litt mer aktuelt å få dette gjennom. Sendte derfor en helt ny forespørsel i dag om match til Skyteam Platinum, men siden jeg nettopp har startet ny periode og fortsatt har expiry 31.12.23 siden jeg er i graceperiode (har rekvalifisert for lenge siden, men startet på ny periode 1. oktober), fikk jeg beskjed om at siden jeg hadde under tre måneder igjen av statusen kunne de ikke matche. Har også sendt skjermbilde fra forrige måned som viser at jeg er rekvalifisert, samt skjermbilde av FAQ på engelsk som forteller at rekvalifisering gjelder ut neste kvalifiseringsperiode, men det hjalp ikke. Noen som har vært borti dette og har noe tips?

    Her er problemet:
    __SAS.jpg
     
  7. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    2,363
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk du noe svar på dette? er i samme situasjon. Kanskje en mail til diamant mailen, som kan bekrefte perioden..?
     
  8. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Til tross for flere utdypende forklaringer inkludert skjermbilde av opptjening fra forrige og inneværende periode, samt utdrag fra SAS' FAQ om opptjening, ble det blankt avslag med samme begrunnelse hver gang. Diamantmail kunne ikke hjelpe. Har innfunnet meg med situasjonen, og forsøker på nytt i januar.

    Asante.png

    Kvalifiseringsperiode.png
     
    Last edited: 14. okt 2023
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Startet ny periode 01.09.23 og er således i grace-periode selv. Når jeg logger inn på SAS.no står det utløpsdato 30.11.24.
    Gjorde selv statusmatch’en tidlig i september. De var dog veldig firkantede og ba om samme info flere ganger.

    IMG_3551.jpeg
     
    jgroneng liker dette
  10. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Merkelig. Og du hadde status hele forrige periode også, så du kom fra gull+? I følge svaret fra diamantmailen (over) skal det ikke være mulig å se reelt utløp i graceperioden.

    Det gir kun mening hvis man ikke har hatt gull+ minst en hel periode tidligere, siden man da per definsjon ikke er i grace.

    Noen andre som er i grace, og ser utløp neste år?
     
    Last edited: 14. okt 2023
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,103
    Likes mottatt:
    9,176
    Bonuspoeng:
    183
    De er noen skikkelige hestepunger, så jeg anbefaler photoshop 1.0.
     
    jonss, Meursalt, Modegard and 2 others like this.
  12. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Kvalifiserte til diamant i løpet av forrige periode, som som for øvrig startet som gull.

    Gode gamle inspect i nettleseren.
     
    cire913, Are and milehigh like this.
  13. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Da er nok det grunnen til at du ser utløp neste år. Det er ikke grace etter første periode du har oppnådd ny status:

    Grace.png
     
    Last edited: 14. okt 2023
    Rapolo liker dette
  14. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    297
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Pokker. Har fått samme problem. Asante krever screenshot som viser kort som har utløpsdato minst 6 mnd frem i tid. Her trengs det gode råd?
     
  15. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    384
    Likes mottatt:
    649
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte vel bare screenshot fra sas.no og de godtok det og som @Rapolo er inne på, du kan fritt editere hva som står på den siden i din egen nettleser (F12 og så editere teksten under "Elements" i f.eks Chrome eller Edge)

    upload_2023-10-16_12-20-3.png
     
    Bolle, milehigh, mariusberg89 and 4 others like this.
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Merk at dette ikke er ment for å lure seg til noe man ikke har krav på, men om man endrer til den reelle utløpsdatoen er gjerne det innenfor de moralske rammene.

    Til dere som skal være smarte og sette lang utløpsdato. Du får uansett bare statusmatch for 1 år. Har selv utløp 30.11.24, men utløpsdato hos Asante ble satt til 12 mnd etter datoen de godkjente statusmatch.
     
    milehigh liker dette
  17. MedTekni

    MedTekni Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Nå som jeg har matchet til gull, betyr det at hvis jeg gjør en direktebestilling av en interkontinental reise med KLM i economy light, kan legge til asante nummeret og få en gratis bagasje (og alle de andre fordelene)?

    Jeg gjorde en test booking og la inn nummeret men kom fortsatt opp pris på bagasje, men mulig dette endrer seg når man har gjort bestillingen?

    Forøvrig en flight fra SVG - DXB
     
  18. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    144
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    For Skyteam, det funker for både europeiske innenlandsflyvninger eller interkontinentale flyvninger for enhver klasse. Jeg har prøvd begge KLM og AF «economy light» og det funket ganske bra for Lounge, Prioritet og ekstra bagasjer.
    For bagasje kommer/viser det opp etter at du har fullført betalingen
    upload_2023-10-17_19-34-37.jpeg
     
  19. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Så flott! Da er det jo sannsynlig at de slutter å godta screenshots før vi som ikke vil drive dokumentfalsk får ny utløpsdato :rolleyes:
     
    Last edited: 17. okt 2023
  20. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan blurrer du slik? Er det mulig på en enkel måte for oss som feks ikke har en Photoshop lisens? Hadde vært kjekt å vite!
     

Del denne siden