Statusmatch *A->Skyteam

Tråd i 'Nyheter' startet av Flyingdutchman, 10. aug 2023.

  1. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,544
    Likes mottatt:
    3,628
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker Skitch på Mac for å ta skjermbilder. Nyttig lite program som har enkle funksjoner for maskering, piler, sirkler osv.
     
    Flyrlavt liker dette
  2. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Dersom man legger inn membership nr og legger til baggasje/setevalg tilkommer det avgifter. Må man gå gjennom hele bestillingsprosessen og betale, hvordan blir dette refundert?
     
  3. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kjøpte en economy light billett som er inkludert per passasjer [1 hand baggage and 1 personal item (12 kg total)*]
    I seksjonen for personopplysninger velger du "I want to add a frequent flyer number" og fyller inn asante-medlemsnummeret. Jeg valgte ikke noe for seter og bagasje da jeg bestilte.
    Etter å ha fullført betalingen og mottatt bestillingsbekreftelsen vil du se at du har 1 stykke innsjekket bagasje (selv om du ikke la det til da du bestilte flyet ditt), og du kan også velge sete gratis for økonomiklasse.
    [​IMG]
     
    Insomnia4u liker dette
  4. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Ok. Hvilket kort skal man presentere på flyplass evt. ved lounge? Finner verken fysisk eller digitalt medlemskort.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,868
    Likes mottatt:
    2,455
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tok bare en screenshot av selve medlemssiden og viste den til de som står og kontrollerer køene på innsjekk. Og så lenge du har fått lagt inn kortet har innsjekkagent alt online.
     
  6. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som vet/har erfaring med hvorvidt man får ta med seg +1 på North Sea Lounge på Sola som Asante Platinum (dvs Skyteam Elite Plus)? Det fremgår ikke av North Sea Lounge sine undersider hos Avinor.
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,012
    Likes mottatt:
    7,246
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig du har funnet noen andre undersider enn meg, men det er jo ganske klart her: https://avinor.no/flyplass/stavanger/planlegg-reisen/business-lounge/
    • KLM - reisende på Business Class eller er medlem av Skyteam Elite Plus: Gold eller Platinum.
     
    Meursalt liker dette
  8. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    158
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg forsøkt meg på en statusmatch selv da KLM-Gullkortet brått var vekk.
    Dessverre har de sluttet med match

    Quote:
    Thank you for contacting Kenya Airways.

    We sincerely appreciate your interest in Asante rewards loyalty program.

    We regret to inform you that Asante Rewards' status match process is currently suspended.

    We value you as a customer and look forward to serving you on our future flights.

    If you have any questions or need assistance with anything related to our loyalty program or your travel experience with Kenya Airways, please do not hesitate to contact us.

    Thank you for expressing your interest in our program and we appreciate your understanding of our status match decision.

    Thank you for choosing Asante Rewards.

    Fint om noen legger ut her om de får motsatt svar!
     
    Spielhaug liker dette
  9. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kontaktet dem på epost 30. Oktober med forespørsel om status match. Fortsatt ikke hørt noe fra dem annet enn autosvar om at ticket er opprettet.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    For en tid tilbake gikk jeg epost fra Asante om at de skulle sende meg fysisk kort. Kanskje det blir enklere å få registrert status da?

    I dag fikk jeg epost fra dem om at jeg kan bli lifetime Platinum hos Serena Hotels.
    Screenshot_20231208-165641.png

    Har aldri hørt om kjeden før, men kan jo være praktisk om jeg skal til Kampala eller Tadsjikistan. :p
     
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,504
    Likes mottatt:
    22,137
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke purret etter forrige melding her, men i går dukket det opp et svar at de har gitt meg gullstatus hos asante, basert på diamantkortet hos SAS. Snodig at det plutselig ble slik.
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,304
    Likes mottatt:
    8,378
    Bonuspoeng:
    183
    Og på et sidespor, så dukka det opp et tilbud fra Asante om statusmatch til Serena Hotels. Opp til Serena Prestige Platinum. Nå klinger naturlig nok ikke Serena Hotels så bra i mine ører, men man de har jo faktisk en del andre interessante hoteller rundt omkring.
     
  13. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,158
    Likes mottatt:
    1,895
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde denne tråden daua når det ble klart at Dilling & van Werff hadde skaffet oss tidenes statusmatch hos SkankTeam.

    Edit: Jeg meldte meg på. Måtte oppgi epost og telefonnummer, men det er uansett så mye scam calls for tiden at jeg har sluttet å ta den uansett.
     
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaring om det har blitt enklere å registrere statusen hos KLM/DL evt andre selskaper?

    Noen som har funnet ut hvordan en kan bestille fysisk kort?
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,522
    Likes mottatt:
    871,390
    Bonuspoeng:
    293
    Kjørte forbi et Serena hotell i vestre del av Serengeti i Tanzania for noen år siden og det så flott ut og lå utrolig bra til.
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,304
    Likes mottatt:
    8,378
    Bonuspoeng:
    183
    Ser på nettsiden at hotellene er fine, men jeg vil alltid koble Serena med angrepet i ‘08
     
    furlong liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk en epost før jul om at de skulle sende ett, men at det var forsinket/tok tid/etellerannet.
     
  18. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor ber man om fysisk asante kort?
     
  19. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg sendte mail til Asante i november, men venter fortsatt på kortet. Regner med at det tar litt tid mtp hvor stor respons det virker som de har fått med status match-tilbudet.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,270
    Likes mottatt:
    60,440
    Bonuspoeng:
    293
    Aner ikke.
    Fikk plutselig en epost om at det var forsinket, men skulle komme "snart".
    Har ikke sett noe til kortet.
     

Del denne siden