Nå er det et "kinda" medlems kort m strekkode tilgjengelig på pc hvist man logger inn på Asante rewards.Kan jo tas bilde av og spare på tlf til scanning.
Da fikk jeg mail fra Serena med gratulerer, jeg er blitt Platinum. Og statusen er tydeligvis gyldig i 5 år. (eller så er det bare "kortet" som er gyldig i 5 år. Who knows?) Fikk beskjed om å legge inn adresse, så de kan sende meg et fysisk kort. Men, det er ikke mulig å endre på profilen på nettsiden, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til..
Aner ikke. Svarte på en epost fra Asante Awards i høst en gang, om at jeg gjerne ville få status hos Serena. Glemte hele greia. Til i dag.
De bruker Microsoft Office til registrering tydeligvis: https://forms.office.com/r/EKaSEntEnJ This offer is valid until 31st March 2024. Terms and Conditions apply.
EDIT: ser det kun gjelder for de med UK pass... Nå er det en mulighet for å betale for statusmatch i Flying Blue - kanskje lite aktuelt når de fleste her inne får ny Skyteam status om noen måneder uansett. Men om noen sitter med Diamantstatus i SAS og har mye FB poeng, kan man jo matches til Platinum og således få mulighet til å booke La Premiere? Det mest interessante er kanskje oversikten over hva som blir matchet til hva. https://flyingblue.statusmatch.com/
Har noen VN-flighter (Vietnam Airlines) i påsken, men systemet deres vil ikke akseptere Asante Reward-nummeret mitt. Hvilke erfaringer har dere andre med å vise Asante-kortet 'manuelt' for å komme inn på lounger rundt om i verden? Ønsker uansett å kredittere miles til FB, så ønsker i utgangspunktet å ha det liggende på billetten.
Jeg fikk heller ikke registrert Asante-nummeret på VN. Kenya Airways kom opp i listen over FF programmer, men computeren sa nei til nummeret. Får ikke testet om jeg får lagt det inn manuelt, da hele turen ble kansellert. (Side note: fikk tilbake pengene selv om det var bestilt billigste eco-billett. Fikk ikke tilbake penger betalt for setereservasjon, men det var 117 kr)
Jeg hadde noen flygninger med VN før Jul og fikk da verken registrert i app eller manuelt under innsjekking. Personalet prøvde så godt de kunne, men det var ikke mulig å registrere. Jeg fikk som plaster på såret gratis oppgradert sete. Kom inn på Lounge ved å vise Asante-kortet i app.
De kunne ikke fikse ved innsjekking, bare viser kortet ditt og de vil gi deg voucher til å komme inn loungen. Husk å si ifra til dem at du ønsker å kredittere miles til FB, så spø dem ikke å registere noe på billetten
Da skal man forsøke Asante i praksis, med KLM på økobilett. KLM-appen viser 0 insjekket bagasje, Kenya-appen viser 1 innsjekket bagasje. Fikk du testa North Sea Lounge @Meursalt ? Satser på å komme inn med Asante Gold. Ellers har jeg registrert Asantenr på meg, så får det bare være at de få poengene ikke går til KLM denne gangen. Snart er det samme suppa som SAS allikevel…
Jeg kom inn på North Sea Lounge med Asante Platinum (skulle ikke tro at Gold skal utgjøre noe forskjell her). Spørsmålet om +1 gjaldt for Asante på Sola kom ikke på spissen siden reisefølget hadde adgang via bankforbindelse. Asante Platinum sikret fast track (kun for meg i Stavanger), prioritert ombordstigning (for begge) og adgang til lounge i både Amsterdam og lounge i Lisboa på hjemreise.
Høres helt flott ut! Hvis dette er det man får ved overgang til ST med EBG, så et jo det et enormt fremskritt ved SVG
Man får dette ved overgang til ST hvis man reiser med KLM. Men dette har man jo allerede med EBG hvis man reiser LH SVG-FRA så vidt jeg vet... SAS kommer nok til å fortsette å ikke gidde å betale for tredjeparts lounge
Det er mange gode grunner til ikke å fly SAS utenlands fra Stavanger og lounge er nå definitivt en av dem, men det som slår mest er frekvensen til KLM som flekser til med 6 daglige, det er sånn jeg tenker en del vil velge bort SAS når de kommer i SkyTeam og heller gå for KLM med dette oppsettet.
Det med Lufthansen og EBG har jammen gått meg hus forbi! Aen i ellevte, der har jeg gått glipp av endel!
Jeg hadde ikke valgt Luftwaffe over Bolaget kun for å ha muligheten til å gå på North Sea Lounge. North Sea Lounge står i stil med Sola lufthavn ellers; ganske under pari.
Hm, Asante har visst matcha meg til Skyteam Elite Plus, står det på boardingpasset. Det er jo helt greit! Hadde ikke forventa det når jeg «bare» er EBG