Statusmatch *A->Skyteam

Tråd i 'Nyheter' startet av Flyingdutchman, 10. aug 2023.

  1. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    2,284
    Bonuspoeng:
    113
    Har heller ikke sett noe til statusmatchen med Serena
     
  2. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    586
    Likes mottatt:
    789
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det et "kinda" medlems kort m strekkode tilgjengelig på pc hvist man logger inn på Asante rewards.Kan jo tas bilde av og spare på tlf til scanning.
    a1.png
     
    Spielhaug and epletyv like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,607
    Bonuspoeng:
    293
    Da fikk jeg mail fra Serena med gratulerer, jeg er blitt Platinum.
    Og statusen er tydeligvis gyldig i 5 år. (eller så er det bare "kortet" som er gyldig i 5 år. Who knows?)
    2024-01-30_14-41-07.jpg
    Fikk beskjed om å legge inn adresse, så de kan sende meg et fysisk kort.
    Men, det er ikke mulig å endre på profilen på nettsiden, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til..
     
    Insomnia4u liker dette
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,812
    Likes mottatt:
    1,720
    Bonuspoeng:
    113
    Er denne fortsatt mulig?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,607
    Bonuspoeng:
    293
    Aner ikke. Svarte på en epost fra Asante Awards i høst en gang, om at jeg gjerne ville få status hos Serena. Glemte hele greia. Til i dag.
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    De bruker Microsoft Office til registrering tydeligvis: https://forms.office.com/r/EKaSEntEnJ

    This offer is valid until 31st March 2024. Terms and Conditions apply.
     
    Insomnia4u, holmen and Jan Fredrik like this.
  7. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om kortet nå kan registreres på Delta?
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,884
    Likes mottatt:
    8,523
    Bonuspoeng:
    183
    EDIT: ser det kun gjelder for de med UK pass...

    Nå er det en mulighet for å betale for statusmatch i Flying Blue - kanskje lite aktuelt når de fleste her inne får ny Skyteam status om noen måneder uansett.

    Men om noen sitter med Diamantstatus i SAS og har mye FB poeng, kan man jo matches til Platinum og således få mulighet til å booke La Premiere?

    upload_2024-2-28_9-13-29.png



    Det mest interessante er kanskje oversikten over hva som blir matchet til hva.


    Skjermbilde 2024-02-28 091351.png

    https://flyingblue.statusmatch.com/
     
    Last edited: 28. febr 2024
    Are and paron like this.
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen VN-flighter (Vietnam Airlines) i påsken, men systemet deres vil ikke akseptere Asante Reward-nummeret mitt.

    Hvilke erfaringer har dere andre med å vise Asante-kortet 'manuelt' for å komme inn på lounger rundt om i verden?

    Ønsker uansett å kredittere miles til FB, så ønsker i utgangspunktet å ha det liggende på billetten.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,607
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk heller ikke registrert Asante-nummeret på VN. Kenya Airways kom opp i listen over FF programmer, men computeren sa nei til nummeret.
    Får ikke testet om jeg får lagt det inn manuelt, da hele turen ble kansellert.
    (Side note: fikk tilbake pengene selv om det var bestilt billigste eco-billett. Fikk ikke tilbake penger betalt for setereservasjon, men det var 117 kr)
     
    The_Dude and Rapolo like this.
  11. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde noen flygninger med VN før Jul og fikk da verken registrert i app eller manuelt under innsjekking. Personalet prøvde så godt de kunne, men det var ikke mulig å registrere. Jeg fikk som plaster på såret gratis oppgradert sete. Kom inn på Lounge ved å vise Asante-kortet i app.
     
  12. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    De kunne ikke fikse ved innsjekking, bare viser kortet ditt og de vil gi deg voucher til å komme inn loungen. Husk å si ifra til dem at du ønsker å kredittere miles til FB, så spø dem ikke å registere noe på billetten
     
    Rapolo liker dette
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Da skal man forsøke Asante i praksis, med KLM på økobilett. KLM-appen viser 0 insjekket bagasje, Kenya-appen viser 1 innsjekket bagasje.
    Fikk du testa North Sea Lounge @Meursalt ? Satser på å komme inn med Asante Gold.
    Ellers har jeg registrert Asantenr på meg, så får det bare være at de få poengene ikke går til KLM denne gangen. Snart er det samme suppa som SAS allikevel… :confused:
     
    Trent600 liker dette
  14. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg kom inn på North Sea Lounge med Asante Platinum (skulle ikke tro at Gold skal utgjøre noe forskjell her). Spørsmålet om +1 gjaldt for Asante på Sola kom ikke på spissen siden reisefølget hadde adgang via bankforbindelse. Asante Platinum sikret fast track (kun for meg i Stavanger), prioritert ombordstigning (for begge) og adgang til lounge i både Amsterdam og lounge i Lisboa på hjemreise.
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Høres helt flott ut! Hvis dette er det man får ved overgang til ST med EBG, så et jo det et enormt fremskritt ved SVG
     
    Meursalt liker dette
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Man får dette ved overgang til ST hvis man reiser med KLM. Men dette har man jo allerede med EBG hvis man reiser LH SVG-FRA så vidt jeg vet... SAS kommer nok til å fortsette å ikke gidde å betale for tredjeparts lounge
     
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mange gode grunner til ikke å fly SAS utenlands fra Stavanger og lounge er nå definitivt en av dem, men det som slår mest er frekvensen til KLM som flekser til med 6 daglige, det er sånn jeg tenker en del vil velge bort SAS når de kommer i SkyTeam og heller gå for KLM med dette oppsettet.
     
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Det med Lufthansen og EBG har jammen gått meg hus forbi! Aen i ellevte, der har jeg gått glipp av endel!
     
  19. Meursalt

    Meursalt Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde ikke valgt Luftwaffe over Bolaget kun for å ha muligheten til å gå på North Sea Lounge. North Sea Lounge står i stil med Sola lufthavn ellers; ganske under pari.
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Hm, Asante har visst matcha meg til Skyteam Elite Plus, står det på boardingpasset. Det er jo helt greit! Hadde ikke forventa det når jeg «bare» er EBG
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden