STATUSMATCH - Norwegian vil lokke SAS-kunder med «snarvei» til bonusnivå

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av interface87, 22. aug 2024.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,248
    Bonuspoeng:
    183
    Søkte også i går. Skjemaet funket ikke i 18:00-tiden, men fungerte senere på kvelden. Ble også bedt om å sende inn nytt skjermbilde som også viste fullt navn, som var litt vanskelig å få til fra mobil, og skjemaet feilet når jeg forsøkte å legge inn mer enn ett vedlegg.

2. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,521
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har fått svar på sin søknad?
    Min sak står som "Closed", men ikke fått noe tilbakemelding. Står at den er avsluttet kl 13 i dag.
    Selvfølgelig stengte chat kl 1600, og orker ikke å ringe de :p

3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,250
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor ser du status på søknad?

4. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,521
    Bonuspoeng:
    93
    Logget inn i saken, og der står det Solved, closed.
    Spurte vanlig kundeservice, og de skrev at man fikk epost en gang i løpet av neste uke.

tobeornot999 liker dette
  5. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte kun inn skjermbilde av fanen Me i SAS-appen. Ikke fått spørsmål om flere vedlegg. Sak er satt til closed.

6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,248
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forsøkte på den som kommer når du klikker på Eurobonuskortet, da de ville ha med utløpsdato også, ref. vilkår, men da skjules navnet. Forsøkte nå å bare delvis dra ned kortet for å lukke det så navn, EB-nr., kvalifiseringsperiode og nåværende status vises, så får vi se om det ble godt nok på andre forsøk.

2.4 Søkere må levere bevis på sin nåværende SAS EuroBonus toppstatus ved å laste opp et bilde/kopi av sitt medlemskort som viser navn, statusnivå og utløpsdato for statusen, samt en nylig EuroBonus-kontoutskrift.

Adrian E liker dette
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,918
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser greia, jeg syns det er lite å hente på statusmatch til Norwegian. Men jeg er jo en enkel mann fra Trøndelag.

Stuttfeiten, Storbaba and Eddie47 like this.
  8. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,961
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis en liker å reise i Europa og har ett kredittkort som gir lounge, så er det en godkjent løsning mener jeg. Det er derimot en dårlig løsning for en sånn type som meg som liker å reise til Asia og Mellom Amerika, for meg er Norwegian ikke ett alternativ i lengden. Men er jo litt fristet bare for gøy da, men... :rolleyes:

tobeornot999 and milehigh like this.
  9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,248
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes denne er helt topp. Flyr sikkert ikke mer enn 5-10 flyvninger med Norwegian i løpet av et gjennomsnittlig år, jeg vil røft anslå at der utgjør kanskje 10-15% av turene mine, så kommer aldri opp til der jeg får noen fordeler.

Flyr jeg på flexbilletter er det jo greit, men når jeg er ekstra økonomisk og booker vanlige billetter er det en del av fordelene her som kommer godt med. Kommer ikke til å klare å opprettholde status men får definitivt nytte av det på noen reiser.

epletyv, Adrian E, RoadKing and 2 others like this.
  10. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Gratis Setevalg og Fasttrack, er det personlig eller gjelder det alle i samme booking?

Når jeg reiser med Norwegian er det som regel med hele familien, så det påvirker litt på om dette gir meg noe.

Nuvolari liker dette
  11. Nickybutt

Nickybutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Sendte søknad igår. Sånn som jeg ser utifra chatten her, så vil ikke jeg plutselig få gratis bagasje på mallorca bilettene mine i oktober..?

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ingen fordeler på eksisterende billetter.

De må være kjøpt og reist med innenfor 60 dagers perioden etter at du har fått innvilget match.

Man kan mene mye rart om Norwegian, men de har et bra rutenett i Europa OG de har krystallklare og ganske lettleste vilkår.

EndreD and milehigh like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, om man først flyr litt Norwegian (jeg har 20ish flights med dem i året) så er det jo faktisk latterlig generøst. Selv om du mente det motsatt :p

Man trenger kun å bestille og reise EN tur/retur og fly den innfor de 60 dagene, typ 800 kr t/r Oslo-Bergen på billigste billett feks.

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer 100%. Tydelige og ryddige vilkår hos Norwegian der.

ETTER den dagen du får innvilget match, må du bestille + reise 2 enkeltturer med Norwegian innen 60 dager for å beholde matchen de neste 300 dagene etter de første 60 dager - altså 1 komplett år alt i alt.

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Norwegian har ingen sortering av kundene ut fra reward-nivå. Alle stiller likt ved irrops.

Samme gjelder for "toppnivået", det eneste man får ekstra er en samling av fordeler. Alt står her:

https://www.norwegian.no/reward/fordeler/

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp det samme jeg tenkte, knall fint for min del! Jeg flyr 20 Norwegian legs i året, og selv om de fleste er på flex og med alle de samme fordelene uansett så har jeg selvsagt søkt om match fra EBG.

Gir en kopp gratis kaffe som bonus, og Avis President's Club (som jeg uansett har fra før).

Samt 6% cashpoints på alle flybilletter. Denne er lett å overse, men faktisk veldig verdifull. Disse 6% kommer i tillegg til de 5% man alltid får på flex fra før av (mindre prosent på low fares, selvsagt).

For meg, på mine ofte kjøpte London-billetter til ca 4000 t/r i full flex (med avgifter) etter firmarabatt:
    Billetter u/avgifter (de gir ikke gir grunnlag for cashpoints): 1.653 kr èn vei OSL-LGW

Med andre ord 1653 kr x 2 (t/r) x 0,11 = 364 kr tilbake i cashpoints på hver t/r med denne dealen.

ina, Maggie, Cumulus and 2 others like this.
  18. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    113
    Enig for min del, men jeg flyr DY nesten bare i jobb, der de fordelene jeg trenger uansett er inkludert i billetten (FT, setevalg). Reiser vi lenger med DY (Korsika, Sardinia), er jo hele familien med og statusen teller vel ikke særlig mye uansett.

RoadKing liker dette
  19. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,937
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen som har denne statusen fra tidligere bekrefte om den kun fungerer for den som har statusen og ikke resten av reisefølget?

Eksempel: jeg har statusen og skal booke en tur for fam. Da får kun jeg gratis sete res. kun jeg får fast track, kun jeg får priority boarding?

20. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Kan dessverre sakse rett fra FAQ.

Fortsatt helt greit deal som sikrer noen fordeler når jeg følger "billigste reisemåte".

Gribb and Nuvolari like this.

Del denne siden