Stor leiebil i USA

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Cecilie, 26. okt 2013.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Er nå i den artige situasjonen, at jeg skal lede en full ekspedisjon til USA i midten av mars neste år.

    Vi skal på familiebesøk i Unaiten og er den nette sum av 7 mennesker på tur.

    Flybilletter i boks (28000,- t/r for 7 voksne KRS-EWR, ikke noe å si på den) så ser neste utfordring ut til å bli leiebil. Siden vi er såpass mange og skal være borte i 2 uker, blir det jo også nødvendigvis litt pakkenellikker.

    Har kikket litt hos Hertz og Avis blandt annet, og på deres norske side skal de ha mellom 7000 og 11000 for en minibuss (12 seter), minivan (á la Dodge Caravan) eller full size premium SUV (8 seter)

    Synes det kanskje var litt i overkant så kikket innom ebookers.no som jeg kun har begrenset erfaring med. Der fant jeg f.eks en Dodge Grand Caravan til ca 5000,-

    Ellers ser jeg at Avis, gjennom ebookers.no skal ha 6960,- for en Suburban (or similar) - i 8 seters konfigurasjon, er det jo ganske grei bagasjeplass i den.

    Noen som kan hoste opp noe billigere?

    Datoene er 7.-20.mars og henting og levering kommer til å skje ved Newark Liberty International Airport :)
     
  2. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ville nok heller ha leid to biler. Blir nok ikke dyrere, og tror dere vil slite med bagasje for 7 stykker i en suburban etc. Tar dere to 5-setere er sjansen for å få en "bedre" bil mye større.

    Når det gjelder pris har jeg benyttet meg av e-leiebil flere ganger i USA, merk bare at de billigere selskapene ofte tar betalt for en tank med fuel, uavhengig om du leverer bilen tilbake full eller tom. Hvis du vil satse på oppgraderingslotteriet hos f.eks Avis finner du masse AWD-koder på bla flyertalk. Du jobber vel i Microsoft eller GM? ;)
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen erfaring med leie av diger balje i USA, men har mye erfaring med leie via ebookers.no, og det fungerer brillefint.

    Leide 9-seter i Oslo i 3 dager nylig, og det kom på 4600,- til sammenligning.
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    To biler er nok egentlig utelukket, i og med at vi kun har med oss en over 25 som vil kjøre. De resterende 3 over 25, er over 70 og har aldri kjørt bil i USA før, de ser derfor på det som en litt for stor utfordring.
    Jeg ser for meg en litt striks pakkepolicy, med ganske 4 store kofferter/bags totalt, + noen mindre. Dette burde da ikke være noe problem i en Suburban?

    Jeg brukte min EBG AWD kode hos Avis, men det gav ikke nevneverdig mye i avslag. :p 6900,- for en stor SUV i 2 uker burde derfor være noe av det rimeligere.

    Det er bare en ting å si til det: Fytti katta så dyrt det er å leie bil i Norge :eek:
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    6960 NOK for en Suburban i to uker er kjempebillig, selv her i USA, lurer på hvordan du fikk en såpass god deal hos Avis. Jeg fikk en Yukon XL til 1280 dollar for samme perioden hos Hertz, Suburban er utsolgt, men Yukon er GMC modellen av Suburban.

    Suburban har 8 seter, men 3 raden er litt trangere, så 7 passer godt. Bagasjeplass har du også nok av, sjekk her http://www.chevrolet.com/suburban-half-ton-suv/interior-pictures.html

    MEN, husk å be Avis om at du IKKE skal ha to pilotstoler, men heller en 3 seter. Noen ganger får du pilotseterversjonen som kun har 7 seter. Det er som sagt trangt på rad 3 og ikke egnet til 3 voksne der bak, mens rad 2 svinger bra for 3.
     
    Cecilie liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og så det er sagt, Dodge Caravan har IKKE plass til 7 pers og bagasje. Ford Econoline har selvsagt plass til en haug, men er slitsom å kjøre langt
     
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ville også booket Surbuban til den prisen :) Selv om den ikke handler som en BMW, er den mye bedre å kjøre enn feks en Econoline som Tommy også nevner.

    Vi var 4 på tur (med sykt mye bagsje ut av Hertz EWR) og jeg booket en GMC Yukon XL, men når vi kom hadde de ikke en XL inne, så vi fikk en meget god deal på GL 450 i stedet. Knallbra bil, men den hadde ikke hatt plass til 7 og bagsje...

    Lyden av en raskt akselererende Mercedes V8er ble hørt ut av alle bomstasjonene på Østkysten :D
     
    tommy777 and Cecilie like this.
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som den prisen ebookers.no gir meg gjennom Avis er den beste å oppdrive. Slår nok til på den i løpet av uken.

    Får man EB-poeng på en slik leie gjennom tredjepart?
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid fått det, men har måttet bruke "Claim missing miles" via avis sine nettsider.
     
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmmm.... Skulle bestille i dag, og så at Avis-prisen gjennom ebookers.no hadde sunket til 6200,- for en Suburban :eek: Men da jeg trykket "Velg" ved nevnte pris, ble jeg bare sendt tilbake til søkeresultatene. Får håpe prisen ikke hopper alt for mye til i morgen.
     
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Da gikk endelig bestillingen gjennom. En premium SUV i 2 uker (Suburban eller lignende) gjennom Avis (booket på ebookers.no) endte på 7805,-

    Synes ikke det var så ille, særlig når vi er 7 voksne å dele regningen på.
     
    SASlovah4evah liker dette
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er en meget fornuftig pris.
     
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette noe jeg burde kontakte Avis EWR om? På bestillingsbekreftelsen står det 8 seter.
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det trenger du ikke så lenge det ikke står 7 seter
     
    Cecilie liker dette
  15. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    kunne gjerne tenke meg tips i denne tråden.
    vi er to voksne, 2 barn på 8 og 10 og en baby som skal over i høst.

    trenger en bil med god plass til oss og bagasje.
    anyone´?
     
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Større SUV vil jo gi deg rikelig med plass. Tahoe, Suburban, Arcadia etc.
     
    Anita liker dette
  17. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaler også Tahoe eller Suburban. Mye plass til bagasje i begge. I fjor høst når vi var i California hadde de ikke Tahoe inne så vi fikk Suburban. Kun to voksne... litt i overkant;) Men til en storfamilie vil den være super!
     
  18. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Anbefaler også SUV når trenger stor leiebil i USA. Går du for Tahoe må du være klar over at den har 2 separate seter i andre seterad så et av barna må sitte på tredje seterad. Du må slå ned deler av tredje seterad for å få plass til bagasje og eventuell barnevogn. Suburban har mye bedre bagasjeplass men er vanligvis også en god del dyrere....
     
    Last edited: 21. mai 2019
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    For et par år siden var jeg på road trip med kompiser, vi endte opp i en Ford Expedition(?). Tre rader med seter, den bakerste fungerer nok best for mindre folk enn voksne mannfolk, men det gikk bra. Masse plass til bagasje også. Vi var 5 voksne på tur.
     
  20. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Vi hadde en Dodge Durango når vi var over.
    Syns det var super å kjøre. God komfort, diger plass.. X5'en ble jo en småbil til sammenligning
    Så dette var leketøy for papa-san.
    Bare synd den blir så inni helskåtan dyr her oppe..
     

Del denne siden