Stor sak om gullkort i VG/VG+

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av InCognito, 08. juni 2015.

  1. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen vei rundt betalingsmuren?
     
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,784
    Bonuspoeng:
    183
    To helsider i papirutgaven

    image.jpg
    image.jpg
     
    FFlyer, Henrik, Baldrick and 11 others like this.
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Konge :) Må vel kjøpe VG i dag da ;-)
     
    Cecilie and Misterix like this.
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Super :)

    Var det muligt at få en foto af "SAS: Tenk dig om" artikeln også ;)
     
    Bjoern In America liker dette
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    IMAG2682.jpg
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke i tid, når "fartsgrensen" er halvert.
     
    Joachim and Jørgen like this.
  8. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Tusen takk til alle tre i denne saken.. Helt topp. Det å få meg til kjøpe VG ( Dagbladet ) på papir er ikke lett:D, heller håpløst..

    I dag første VG kjøp i år.. Artikkelen tas ut og arkiveres :)
     
    Flemming Poulsen, Cecilie and Henning like this.
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kvalifiserende poeng.
     
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jo begge deler. :) Men det var lettere å kvalifisere på poeng tidligere. Alle mine kvalifiseringer til nå har vært på poeng. Nå er det blitt vanskeligere og segmentopptjening er for mange en lettere måte å kvalifisere på.
     
  11. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Off, hjelpes meg.

    Bra jobbet, Cecilie & co! Hvem er neste på runden deres hos riksmediene? ;)
     
    mathiasfe, Henrik and Cecilie like this.
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ok :)
     
    mathiasfe liker dette
  13. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Det som ikke er ubalansert å si er i allefall at SAS har rasert poengopptjeningen iforhold til fjor. Hadde jeg fløyet tilsvarende i i år som fjor hadde jeg fått 31k poeng istedenfor 62k poeng. Grunnene til fly å SAS før andre alternativer blir mindre og mindre.
     
  14. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du skulle anbefale andre alternativer, når reisemønsteret hovedsakelig er innenlands, hva ville du da benyttet?
     
    SASlovah4evah liker dette
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Flott artikkel, gutter og jenter!

    For de som ikke har tid til å hoppe rundt til Norges rævhøl med propellfly i en uke eller to, har det blitt mye vanskeligere å opptjene status. De aller fleste frem til nå opptjener nemlig ikke gullstatus via segmenter.

    Artikkelen er delt opp i flere seksjoner, ett av tipsene Cecilie oppgir for å unngå Eurobonusslaktet er Widerøe trikset. Begge uttalelsene holder vann.

    Synes det er er ganske artig/betenkelig hva Geir sier om Fast Track. Det at SAS bruker sin diskriminering av andre Star Gold ifm Fast Track som ett argument for å velge EB, er stikk i strid med det de sa i Stockholm i mai.
     
    Trety, samirunway, mathiasfe and 4 others like this.
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Norwegian og Norwegian Reward? Ikke ett alternativ for meg, men helt sikkert for mange andre.
     
    SASDC8 and watchaddicted like this.
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom reisemønsteret hovedsakelig er innenlands, har du dessverre få alternativer, dog kommer det an på hvor mye du reiser. Jeg reiste mye innenlands da bonuspoeng var forbudt og klarte fortsatt å kvalifisere meg siden 45K grunnpoeng med ett par businessturer utenlands (I en lengre periode ga SAS kun 25% poeng på de 6 billigste bookingklassene i Eco). Nå har det endret seg kraftig, SAS gir ikke lengre bonuser for å fly langt i biz lengre bortsett fra på billetter ingen kjøper.

    Da bonuspoeng var forbudt, foretrakk jeg fortsatt SAS foran Norwegian, men reisene ble stort sett 60% Norwegian, 40% SAS pga av pris. Siden SAS kun gir 250 poeng innenlands nå, hadde jeg hatt akkurat samme strategi jeg hadde sist gang de slaktet bonusprogrammet/myndighetene forbød bonuspoeng: Jeg må spare minst 200 kroner for å fly Norwegian. Sparer jeg mer enn det, er det ikke verdt det for meg.
     
    watchaddicted liker dette
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Norwegian er totalt uaktuelt ja! Av en million forskjellige årsaker som jeg ikke skal kjede folk med her ;)
     
    SASDC8 liker dette
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Totalt sett, er det en stor minoritet som opptjener status via poeng rundt om hos diverse bonusprogrammer som tilbyr segmentopptjening av status. Dette kommer selvsagt nå til å endre seg hos de selskapene der opptjeningen har blitt kuttet kraftig.

    Det er forventet at EBS vil vokse og at de aller fleste vil opptjene dette på segmenter siden de 10 segmentene som kreves er langt under det som historisk kreves for bottom tier. Jeg synes SAS sin EBS satsing er genial og treffer ett skikkelig sweet spot i konkurransen mot LCC. Lindhe sa "5", eller fly 5 t/r med oss i året og få silver som gir deg xxx.

    For folk som ikke er vant til status tilbyr sølv gode ting og oppgraderer reisen betraktelig. Dette er ett godt eksempel på en meget smart kampanje for å få folk til å bli mer lojale mot noen mindre gulrøtter.
     
    afirm, SASDC8, mhsalv and 1 other person like this.
  20. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har lurt litt på hvorfor TG*G ikke kan bruke Fast Tracken til SAS på Gardermoen, jeg trodde det var fordi Thai Air ikke hadde en avtale om dette. Men sier du att SAS nekter alle andre Star Gold adgang i Fast Track?
     

Del denne siden