Stor sak om gullkort i VG/VG+

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av InCognito, 08. juni 2015.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    SAS nekter å betale for Star Gold for å bruke Fast Track over hele SAS systemet, selv om du reiser med SAS, period.

    Det normale er at Starmedlemmer også spanderer fast track på alle kunder som har Star Gold, ikke bare sine egne når man reiser med disse selskapene. Dette inkluderer Lufthansa, Brussels, Swiss, Austrian, United Airlines, ANA, Air Canada, Thai, TAP og mange andre. Kan ikke komme på i farten hvilke andre selskaper enn SAS som ikke spanderer dette.
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    BA betaler ikke engang for egne eliter/premiumkunder mange steder der det er Fast Track tilgjengelig. Bl.a. OSL og BGO.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    BA er i OneWorld
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183

    Les hva jeg skriver. Alle Star carriers betaler flyplasser for tjenesten Fast Track og spanderer også Fast Track på Star Gold som reiser med dem, så når du reiser med f.eks. Lufthansa, United eller andre, er du som EBG velkommen til å benytte deres fast track selv om du er booket i eco. SAS er de eneste jeg har hørt om i Star som ikke gjengjelder denne tjenesten for andre Star Gold som reiser med dem.

     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Så du ville ikke skjønne ;)
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor sitter jeg stadig igjen med inntrykket at en rekke tråder dessverre ender opp med å bli dominert av "småkrangling" (av mangel på et bedre begrep), spesielt i Eurobonus-delen av forumet og Eurobonus-relaterte poster?
     
    Trety, Are, Baldrick and 12 others like this.
  7. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jeg veldig klar over. Poenget var bare at det er andre enn SAS som er gnitne på fast track.
     
    SASlovah4evah liker dette
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Du er langt fra alene om det synet. Syns egentlig det bare er ganske trist...
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fair enough, har ofte lurt på hvorfor de ikke har mekket en deal med OSL siden de tilbyr Fast Track stort sett over hele Europa (eks. AMS, BRU, CDG, DUS, FRA etc) . Men ett viktig poeng er at der BA har Fast Track, gir de også dette til andre OW elites, ikke kun sine egne statuskunder.
     
  10. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    En liten avsporing her nå, men Bonusfeber har jo fått endel PR i det siste, noe jeg synes er veldig bra da det er mange kloke og erfarne skapninger her:D

    Merkes det på trafikken, hvordan er antall sidevisninger av bonusfeber.no pr dag nå, sammenlignet med f.eks 6 mnd siden?
     
  11. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det var "Top Priority" for stasjonsjefen da jeg spurte de på Twitter - i påsken 2012.
    Sendte de en mail året etter, og da skyldte de på følgende:

    Så det står nok på penger.

    Kjøp en fullfleks røddysebillett til Stockholm, og få adgang. Kjøp First Class til New York, og still deg i kø med resten av gjengen.
     
    tommy777 liker dette
  12. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Tja, hvis du har lyst til å svi av en uke ferie på å fly land og strand rundt innenriks. Mesteparten da sittende på flyet? Dèt gidder i alle fall ikke jeg. Når man tidligere kun trengte noen få konferanseturer i året med jobben for å få gull, vil jeg absolutt påstå at det i dag er vanskeligere.
     
  13. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18

    Hvis vi er enige er det jo supert. For folk flest er det nemlig slik at veien til gullkort er lengre, nettopp slik det står i artikkelen i VG. Fem segmenter mindre på segmentopptjening utgjør liten forskjell i forhold til at poengopptjeningen er halvert.

    Synes det var en super artikel i avisen. Presis og "to the point"
     
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som sier noe i mot det? Nei.
    Tidligere var det lettere (i allefall for meg og en del andre) å kvalifisere på poeng. Jeg har kvalifisert til gull nå 3 år på rad med poeng. Segmenter har jeg vært langt unna.

    Veien til gullkort har derfor for mange blitt lengre, selv om poenggrensen er kanskje senket med 10% så hjelper ikke det når opptjeningen er kuttet med 50%.
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg går utifra at artikkelen ikke er beregnet på de som pendler Oslo - Bergen, men heller de som ikke flyr så mye, men synes det høres artig ut med gullkort. For disse er det utvilsomt blitt vanskeligere å kvalifisere til gull, når man tidligere kunne gjøre det med "et par" turer til Spania (og ja, ingen er uenige i at det var for lett før).

    Ja, det har blitt litt lettere å kvalifisere på NR-billetten, men det krever likevel sinnsykt mye jobb om man ikke har en del legs i bunn.

    Om noen hadde spurt meg hva jeg mener er enklest av å fly 45 korte legs i propellfly over 14 dager eller å fly 4 t/r Spania med wraps og (mer enn 3 enheter) drikke vet jeg hva jeg ville svart.
     
    Last edited: 09. juni 2015
    vegardg and Cecilie like this.
  16. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Det er nesten irrelevant når de fleste hadde gullkort lenge før man hadde flydd femti ganger. At du velger å fokusere på et "corner case" får stå for din regning, men for folk flest oppleves det som lite annet enn meningsløs kverulering. Enten du vil eller ikke ;)
     
    Trety liker dette
  17. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Utgangspunktet for artikkelen, bare for å avklare det, var at vi skulle gi enkle og greie tips til de som ikke reiser så mye eller er så inne i bonuspoengenes verden, og hvordan de kan opptjene gullkort.

    Om man opptjener 250 poeng i X klasse eller 500 i Xx klasse er liksom "litt" underordnet.
     
  18. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenker vi kan stoppe denne diskusjonen og heller la folk vurdere selv om det har blitt lettere eller vanskeligere å få gullkort, basert på eget reisemønster.
    For de som lurer på hva endringene går ut på, er de oppsummert i denne artikkelen.
     
  19. Haansi

    Haansi Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hva er egentlig poenget med å lage så sykt mye oppmerksomhet rundt dette? I mine øyne ødelegger det hele fasttrack-konseptet... I disse dager står jeg i kø i fasttracken på sola hver morgen når jeg skal på jobbreise..fasttrack er jo knapt fasttrack lenger, alle har jo gullkort.

    Det er jo ingen som vinner på at "alle" skal ha gull/diamantkort?

    Det blir bare mindre fordeler for oss som gjør god nytte av det når vi reiser masse i hverdagen i jobbsammenheng. Lounger blir stappfulle og fasttrackene er plutselig full i kø..
     
    Last edited: 09. juni 2015
    Mrkontiki and RoadKing like this.
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Køen i fasttracken reduseres vel når norwegian avslutter sin FastTrack til alle bedriftskunder uansett billettpris kampanje.

    Er enig i at det er stress når køen er like lang som vanlig security. I København har de forstått det, aldri lang kø der..

    Forøvrig er jeg enig med kommentar over, dette forumet blir veldig mye kjekling mellom forskjellige folk som i all hovedsak ikke er av interesse for resten. Det er egentlig litt for høy fjortissfaktor her inne til tider som dreper seriøse diskusjoner, og det er litt synd..
     
    Kjakan liker dette

Del denne siden