SAS nekter å betale for Star Gold for å bruke Fast Track over hele SAS systemet, selv om du reiser med SAS, period. Det normale er at Starmedlemmer også spanderer fast track på alle kunder som har Star Gold, ikke bare sine egne når man reiser med disse selskapene. Dette inkluderer Lufthansa, Brussels, Swiss, Austrian, United Airlines, ANA, Air Canada, Thai, TAP og mange andre. Kan ikke komme på i farten hvilke andre selskaper enn SAS som ikke spanderer dette.
BA betaler ikke engang for egne eliter/premiumkunder mange steder der det er Fast Track tilgjengelig. Bl.a. OSL og BGO.
Les hva jeg skriver. Alle Star carriers betaler flyplasser for tjenesten Fast Track og spanderer også Fast Track på Star Gold som reiser med dem, så når du reiser med f.eks. Lufthansa, United eller andre, er du som EBG velkommen til å benytte deres fast track selv om du er booket i eco. SAS er de eneste jeg har hørt om i Star som ikke gjengjelder denne tjenesten for andre Star Gold som reiser med dem.
Hvorfor sitter jeg stadig igjen med inntrykket at en rekke tråder dessverre ender opp med å bli dominert av "småkrangling" (av mangel på et bedre begrep), spesielt i Eurobonus-delen av forumet og Eurobonus-relaterte poster?
Fair enough, har ofte lurt på hvorfor de ikke har mekket en deal med OSL siden de tilbyr Fast Track stort sett over hele Europa (eks. AMS, BRU, CDG, DUS, FRA etc) . Men ett viktig poeng er at der BA har Fast Track, gir de også dette til andre OW elites, ikke kun sine egne statuskunder.
En liten avsporing her nå, men Bonusfeber har jo fått endel PR i det siste, noe jeg synes er veldig bra da det er mange kloke og erfarne skapninger her Merkes det på trafikken, hvordan er antall sidevisninger av bonusfeber.no pr dag nå, sammenlignet med f.eks 6 mnd siden?
Det var "Top Priority" for stasjonsjefen da jeg spurte de på Twitter - i påsken 2012. Sendte de en mail året etter, og da skyldte de på følgende: Så det står nok på penger. Kjøp en fullfleks røddysebillett til Stockholm, og få adgang. Kjøp First Class til New York, og still deg i kø med resten av gjengen.
Tja, hvis du har lyst til å svi av en uke ferie på å fly land og strand rundt innenriks. Mesteparten da sittende på flyet? Dèt gidder i alle fall ikke jeg. Når man tidligere kun trengte noen få konferanseturer i året med jobben for å få gull, vil jeg absolutt påstå at det i dag er vanskeligere.
Hvis vi er enige er det jo supert. For folk flest er det nemlig slik at veien til gullkort er lengre, nettopp slik det står i artikkelen i VG. Fem segmenter mindre på segmentopptjening utgjør liten forskjell i forhold til at poengopptjeningen er halvert. Synes det var en super artikel i avisen. Presis og "to the point"
Er det noen som sier noe i mot det? Nei. Tidligere var det lettere (i allefall for meg og en del andre) å kvalifisere på poeng. Jeg har kvalifisert til gull nå 3 år på rad med poeng. Segmenter har jeg vært langt unna. Veien til gullkort har derfor for mange blitt lengre, selv om poenggrensen er kanskje senket med 10% så hjelper ikke det når opptjeningen er kuttet med 50%.
Jeg går utifra at artikkelen ikke er beregnet på de som pendler Oslo - Bergen, men heller de som ikke flyr så mye, men synes det høres artig ut med gullkort. For disse er det utvilsomt blitt vanskeligere å kvalifisere til gull, når man tidligere kunne gjøre det med "et par" turer til Spania (og ja, ingen er uenige i at det var for lett før). Ja, det har blitt litt lettere å kvalifisere på NR-billetten, men det krever likevel sinnsykt mye jobb om man ikke har en del legs i bunn. Om noen hadde spurt meg hva jeg mener er enklest av å fly 45 korte legs i propellfly over 14 dager eller å fly 4 t/r Spania med wraps og (mer enn 3 enheter) drikke vet jeg hva jeg ville svart.
Det er nesten irrelevant når de fleste hadde gullkort lenge før man hadde flydd femti ganger. At du velger å fokusere på et "corner case" får stå for din regning, men for folk flest oppleves det som lite annet enn meningsløs kverulering. Enten du vil eller ikke
Utgangspunktet for artikkelen, bare for å avklare det, var at vi skulle gi enkle og greie tips til de som ikke reiser så mye eller er så inne i bonuspoengenes verden, og hvordan de kan opptjene gullkort. Om man opptjener 250 poeng i X klasse eller 500 i Xx klasse er liksom "litt" underordnet.
Jeg tenker vi kan stoppe denne diskusjonen og heller la folk vurdere selv om det har blitt lettere eller vanskeligere å få gullkort, basert på eget reisemønster. For de som lurer på hva endringene går ut på, er de oppsummert i denne artikkelen.
Hva er egentlig poenget med å lage så sykt mye oppmerksomhet rundt dette? I mine øyne ødelegger det hele fasttrack-konseptet... I disse dager står jeg i kø i fasttracken på sola hver morgen når jeg skal på jobbreise..fasttrack er jo knapt fasttrack lenger, alle har jo gullkort. Det er jo ingen som vinner på at "alle" skal ha gull/diamantkort? Det blir bare mindre fordeler for oss som gjør god nytte av det når vi reiser masse i hverdagen i jobbsammenheng. Lounger blir stappfulle og fasttrackene er plutselig full i kø..
Køen i fasttracken reduseres vel når norwegian avslutter sin FastTrack til alle bedriftskunder uansett billettpris kampanje. Er enig i at det er stress når køen er like lang som vanlig security. I København har de forstått det, aldri lang kø der.. Forøvrig er jeg enig med kommentar over, dette forumet blir veldig mye kjekling mellom forskjellige folk som i all hovedsak ikke er av interesse for resten. Det er egentlig litt for høy fjortissfaktor her inne til tider som dreper seriøse diskusjoner, og det er litt synd..