Stor sommerkampanjen i Business hos Singapore Airlines

Tråd i 'Reisedeals' startet av Bizflyer, 23. mai 2016.

  1. T.Hammer

    T.Hammer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har selv booket en tur i juni til AKL (via OSL, FRA og SIN).
    Turen fra SIN til AKL er med NZ. På bekræftelsen står der at turen med NZ flyves med en B777-200, men benytter NZ ikke deres nye B787-9 på denne rute nu?
    Selvfølgelig er der altid chancen for equipment change.
     
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Mye som tyder på at AKL er blitt det nye AGP for EB-medlemmer på EBD-jakt :)
     
    peterfox, Are, anders82 and 2 others like this.
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan vel passe. Oppdaget dog at Hilton Hotellet i AKL var relativt stivt priset.
     
  4. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Peiler meg inn på en tur primo oktober og synes jeg finner bedre priser til Christchurch. Noen som har besøkt denne metropolen ?
     
  5. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Etter jordskjelvet i 2010(?) er ikke byen noe særlig. Dog er det ikke fryktelig langt til hvor som helst på sørøya om du har noen dager.
     
    Sooninson liker dette
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har prøvd inn/ut samme dag?
     
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, men har prøvd t/r med fire dager møte der nede. Man er nesten død når man kommer hjem. Anbefaler virkelig ikke 60++ timer reise non-stop. Selv ikke i business class på SQ.
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, har 25t i NZ, og 18t i SIN, og en ordentlig natt i FRA før jeg ser "Norway".
    Det blir et helvete, men jeg skal ta en eller to for laget, og prøve å lage et brukbart reisebrev...
     
    Insomnia4u, T.Hammer, Darkcho and 7 others like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    New Zealand er generelt dyrt. Norske priser og litt til.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Fridtjof skriver, byen ble vesentlig ødelagt i jordskjelvet. Spesielt selve sentrum. Vi var der i julen 2012/2013 og selv om en del gjenopprettingsarbeide var gjort, så var det fortsatt synlig store skader etter jordskjelvet. Nå 4 år senere burde det kanskje begynne å bli på tide at ting er ryddet på plass.
    Ut fra Christchurch har du en halvøy utenfor Lake Ellesmere, å ta en kjøretur ut til byen Akaroa på øya, er absolutt å anbefale. Det er flott natur og en nydelig tur. Vær obs på plutselig værskifte, en windbreaker er ikke dumt.
    Har du et par dager å slå ihjel, ville jeg vurdert å ta en bil over til nordsiden, gjennom Arthur's Pass.
    Det er en slående overgang når du passerer fjellkjeden fra sør til nord.
    Mange vil kanskje foreslå at du må kjøre sørover til fjordlandet og isbreene, til det vil jeg si at det har vi her hjemme også :). Det var mye mer besnærende å kjøre fra temperert (Christchurch) til subtropisk (Greymouth og sørover) i løpet av et par timer.

    Vi syns ikke Christchurch var så mye å oppleve.
     
    Sooninson liker dette
  11. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    En liten oppdatering her, er flyet i rute er det null stress. Mitt var ikke det. Ankom terminalen i FRA 20 min før avgang, så det var litt stress, men kom meg ombord som en av de (den?) siste.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med bagasjen?
     
  13. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser kun med håndbagasje på denne turen (har kun tre hele dager i AKL). Om jeg hadde hatt bagasje hadde jeg blitt rimelig imponert om den hadde kommet seg med!
     
  14. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg spurte crewet på NZ flighten om dette, de hadde visst benyttet 787 frem til relativt nylig, men dette var midlertidig satt inn på en rute til Buenos Aires istedet. Men de skulle i gang igjen med 787 igjen på SIN-AKL ruten til høsten igjen, mener han nevnte oktober.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,472
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal fly SIN-AKL i starten av august, og har 787 i følge bekreftelsen jeg har fått. App'en til SQ sier det samme. Men det kan jo ha endret seg siden jeg sjekket sist.
     
  16. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, da kan det godt hende jeg hørte feil eller noe sånt. Kom gjerne med en rapport fra turen! :)
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,472
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket Seat Guru nå, og det sto 787. Kan prøve å huske å forhøre meg med crew når jeg reiser. Skal nok få skrevet noen linjer med rapport når jeg reiser.
     
    Mbj liker dette
  18. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om SQ kjører flere biz kampanjer enn om sommeren? Vurderer en AKL tur til våren...
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du betaler en premium på under 4000 NOK for å bestille nå; og få akkurat de flightene du vil, med connections du vil, med de flytypene du vil, til en fin pris – i stedet for å vente på en kampanje som muligens gir deg et begrenset utvalg.

    Husk at en kampanje fra-pris ikke nødvendigvis passer med de flyvningene du har lyst på.

    Price range vil trolig ligge på 22 000 – 28 000 NOK. Men setter Araberne opp prisene, så vil Singapore follow suit. Husk å sjekke med et reisebyrå i tillegg til sq.com

    Om du tenker mileage run, se også etter en fornuftig prising til Cape Town (via reisebyrå), SIN-CPT er lenger enn SIN-AKL.
     
    Last edited: 14. aug 2016
    Origo and Sooninson like this.
  20. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for utfyllende svar @Edvard !
    Fantastisk at du (og andre "forumister") tar deg tid til dette:)

    Har hatt ca 100+ SK/WF årlige legs siste 2-3 år (tipper 80% eco/domestic/jobb). Men pga. et noe usikkert reisemønster fremover, vurderer jeg å ta en EBD MR (just in case). Har i tillegg svidd av 170k poeng i år, og snart fylt opp kontoen for å bruke CT'en i F for to. Da gjør det jo heller ingenting å fylle på med +/- 50k poeng.
    Finner en AKL tur med 350/380/787 kombo til ca 26k for en utvidet weekend. Aldri flydd 350. CPT skal også vurderes.

    Så spørs det om jobben og hjemmet gir meg fri.
    Kanskje ta en "Braking Bad"-Walter: bli borte og skylde på hukommelsestap ved hjemkomst...
     
    Blades33, Mbj, LN-FHU and 4 others like this.

Del denne siden