Kina leaves a lot to be desired... Det er bare en ting å gjøre de neste 10 dagen: Drikke! God fredag fra Chicago! Overskyet og 17 grader. Ikke særlig mer å melde enn at man har vært i kjelleren og tatt ut noe snadder fra vinskapet. God helg!
Av og til er jeg så inderlig glad for mitt EBG-kort og "oppfinnelsen" Fast Track. I ettermiddag brukte jeg ca 8 minutter fra jeg fikk bagasjen på heli-porten på Sola til jeg var gjennom sikkerhetskontrollen og hadde kjøpt min første pils. Den hadde jeg nesten tømt før den første av kollegaene mine (uten status) hadde kommet seg gjennom. Og folk synes vi her inne er gærne?!
Vel, kollegaene dine uten status brukte 11 minutter kontra dine 8. (regner med at du ikke brukte mer enn 3 minutter på å tømme en øl etter en uke i Nordsjøen )
Det utvanna skvipet er trolig ikke tilgjengelig andre steder enn der de spesielt interesserte vanker. På SVG får du både Carlsberg og Ringnes.
Hei, kjenner noen i cateringen på SVG. Vi kan sikkert sette opp noe ekstra for deg utenfor Hokus terminalen dersom du ønsker det ? Ha noen vel-fortjente uker fri @Travellingalf -----
Tou bryggeri startet produksjon av øl og mel i 1855 på Tau ved Stavanger. I 1901 ble all produksjon av øl flyttet til Lervig i Stavanger, der Aktiebryggeriet ble overtatt i 1908. I 1974 ble produksjonen flyttet til nye bygninger på Forus. Christianssands Bryggeri (CB) ble i 1964 et datterselskap av Tou. Men CB ble i 1990 utskilt som et eget selskap (i 1999 de overtatt av Hansa Borg). Tou fusjonerte i 1990 med Nora Industrier og ble en del av drikkevareselskapet Ringnes. I juni 2003 vedtok styret i Ringnes å legge ned bryggeriet, til tross for sterke lokale protester. 15. august2003 ble bryggeriet nedlagt. Den siste flasken rullet av samlebåndet, og produksjonen ble flyttet til Oslo. I dag produseres forsatt Tou Pils og Tou Eplemost i Oslo.
Endelig hjemme .... Det må man vel kalle tidenes mest problemfrie Mosjøen-tur. 9 flighter, alle på rute, ledig midtsete på begge transatlantiske, velfungerende fasttracks, CBP-app og to av to Radisson-oppgraderinger. Avsluttet med ny C-klasse på Lufthansa Curry Express' A340-300 og gikk ombord i shuttlen til innenriksterminalen og trikkeholddeplassen da vi egentlig skulle landet. Og ny aircondition ble installert i heimen i dag og installatørene hadde forlatt åstedet kun ti minutter før jeg kom hjem .... godt timet.
Heldigvis har de fått en del alternativer nå. Både Brooklyn og annet godteri. Men hekt enig, Tau er pi** Tusen takk! Og ja, det hadde jo vært alldeles nydelig! he-he, denne gangen tok det nok nærmere 20 minutter før den første pilsa var tom. Tok det litt rolig siden jeg skulle kjøre ett par timer senere. Og tro det eller ei - turnusen vår er to-fire, ikke en-fire